Montessori Based Unplugged Coding and Robotic in Early Childhood


Kokoç M. (Yürütücü), Öztürk Y., Kokoç M.

Erasmus Projesi, Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey, 2023 - 2025

  • Proje Türü: Erasmus Projesi
  • Destek Programı: Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
  • Başlama Tarihi: Ocak 2023
  • Bitiş Tarihi: Aralık 2025
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Proje Özeti

 Erasmus+ KA220-SCH projesi, erken çocukluk eğitiminde yenilikçi, disiplinlerarası ve kapsayıcı bir öğrenme yaklaşımı geliştirmeyi hedeflemektedir. Proje, Montessori pedagojisinin temel ilkelerini unplugged (bilgisayarsız) kodlama ve robotik uygulamalarıyla bütünleştirerek, çocukların problem çözme, yaratıcı düşünme, mantıksal ve algoritmik düşünme becerilerini destekleyen özgün bir öğretim modeli sunmaktadır. Bu kapsamda, Avrupa Yeterlikler Çerçevesi (EQF) ile uyumlu biçimde öğretmen ve akademisyenlerin bilgi, beceri ve tutumlarını tanımlayan bir yetkinlik çerçevesi oluşturulmakta; bu çerçeve, öğretmen eğitimi ve erken çocukluk eğitiminin kalitesini artırmaya yönelik somut bir referans noktası sağlamaktadır. Proje süresince açık çevrim içi bir e-öğrenme platformu ve açık eğitim kaynakları geliştirilecek; Montessori temelli kodlama ve robotik etkinliklerine ilişkin e-öğrenme içerikleri, etkinlik kitapçıkları, öğretmen kılavuzları, değerlendirme formları ve etkileşimli e-kitaplar hazırlanacaktır. Türkiye, Slovenya, İtalya ve İspanya’dan kurumların katılımıyla yürütülen proje, öğretmenlerin dijital pedagojik becerilerini güçlendirmeyi, akademisyenlerin araştırma-geliştirme yetkinliklerini artırmayı ve Avrupa düzeyinde eğitim kalitesi ile fırsat eşitliğini desteklemeyi amaçlamaktadır. Bu yönüyle proje, erken çocukluk eğitiminde yenilikçi öğretim uygulamalarıyla AB eğitim standartlarına katkı sunmakta ve kaliteli eğitime erişimi teşvik eden sürdürülebilir bir öğrenme ekosistemi oluşturmaktadır.