Akbaş Y. (Yürütücü), Şenel Çoruhlu T., Aytar A., Ursavaş N., Er Nas S., Öztürk T., et al.
TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2024
Bu projede öncelikli amaç; eğitim fakültesi mezunu olmayan lisansüstü öğrencilerinin pedagojik bilgilerinin geliştirilmesidir. Eğitim fakültesi dışında Sosyal, Fen ve Sağlık Bilimleri Enstitülerinde lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin büyük çoğunluğu ileride üniversitelerde öğretim elemanı kadrolarında görev almaktadırlar. Öğretim elemanlarının akademik araştırmalar yapma yanında öğretim yapma sorumlulukları da vardır. Uzmanlıkları doğrultusunda öğrencilere dersler verirken sadece uzmanlık bilgilerini iletmekle kalmayıp, öğrencileri için etkili bir öğrenme ortamı oluşturmaları da gerekmektedir. İleride eğitim öğretim faaliyetlerinde yer alacak lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin, öğrenci bireysel farklılıkları ve öğrenme stillerine bağlı olarak uygun yaklaşımları seçmede pedagojik becerilere sahip olmaları oldukça önemlidir. Pedagojik bilgi öğretim üyesinin sadece uzman olduğu konuda sahip olduğu bilgileri sunması değil öğrenen merkezli öğretim stratejileri, değerlendirme yöntemleri ve sınıf yönetimi alanında beceri sahibi olmasını gerektirmektedir. Bu noktadan hareketle projede Karadeniz Teknik Üniversitesinde Sosyal, Fen ve Sağlık Bilimleri Enstitülerinde öğrenim gören eğitim fakültesi dışında bir fakülteden mezun lisansüstü öğrencilerin pedagojik bilgilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.