The İmpact of Basic Design Studio Courses on İnterior Design: KTU Model


Araz Ustaömeroğlu A., Aydıntan E., Erbay M., Küçük P., Sadıklar Z.

7th World Conference on Educational Sciences, Athens, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, sa.197, ss.1889-1896

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Athens
  • Basıldığı Ülke: Yunanistan
  • Sayfa Sayıları: ss.1889-1896
  • Karadeniz Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Tasarım eğitiminde ilk yıl çok önemlidir. Çünkü ilk yıl tasarım okullarına gelen öğrencilerin, ezber ve tekrara dayalı lise eğitiminden sonra; düşünmeye, kurgulamaya, yaratmaya ve ifade edebilmeye adım atma süreçlerini içerir. Bu nedenle tasarım tabanlı eğitim veren bölümlerde temel tasarım dersi büyük önem kazanmaktadır.

Bu çalışmanın amacı; Türkiye’nin kuzey doğusunda bir sahil kenti olan Trabzon’da Karadeniz Teknik Üniversitesi İç Mimarlık Bölümünde ilk yıl verilen Temel Tasarım dersini tamamlayan öğrencilerin dersten kazanımlarını ve bu kazanımların algı, yaratıcılık ve tasarım süreçlerine etkisini saptamaktır.

 

First year of design education is very important. Because the first year of the students coming to the design school includes the processes of stepping to thinking, editing, creating and expressing after high school education based on memorization and repetition. Therefore, in the departments providing design-based training, basic design course has a great importance.

The purpose of this study is to determine the acquisitions of the students who completed Basic Design course given in the first year at the Department of Interior Architecture of the Black Sea Technical University in Trabzon that is a coastal city in the north-east of Turkey and the effect of these acquisitions on the processes of perception, creativity and design.