1. Uluslararası Hemşirelik Çalışmaları Kongresi, Ordu, Turkey, 12 - 14 July 2023, pp.97, (Summary Text)
Bu çalışmanın amacı hemşirelik eğitiminde son yıllarda kullanılmaya başlanan ve yenilikçi öğretim stratejilerinden biri olan kaçış odası oyununun tarihçesi, hemşirelik eğitiminde kullanımının olumlu ve olumsuz yanları ve konu ile alakalı literatürde yer alan araştırma sonuçlarına yer vermektir. Bu derleme çalışmasında literatürde hemşirelik eğitiminde kullanılan kaçış odası oyunu ile ilgili araştırma sonuçlarına yer veren tezler, makaleler, derlemeler incelenmiş, çalışma sonuçları ve öneriler sunulmuştur. Oyuna dayalı öğrenme günümüz Z kuşağı öğrencilerinin derse ilişkin motivasyonlarını arttırmakta ve böylece bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerine katkı vermektedir. Son zamanlarda uluslararası literatürde kullanılan kaçış odası oyunları, ülkemizde oldukça yeni bir uygulamadır. Literatürdeki çalışmalarda öğrenme amaçlı kaçış odası kullanımının hemşirelik öğrencilerinin eğlenerek öğrenmesine motive ettiği belirtilmektedir. Teorik ders ve uygulamalarda kaçış odası oyununun kullanımı öğrencilerin grup halinde çalışarak kişilerarası iletişim, liderlik ve takım çalışması becerilerini geliştirdiği, işbirlikçi öğrenmeyi ve eleştirel düşünme becerilerini arttırdığı ve klinik stresin yönetiminde etkili olduğu belirtilmektedir. Kaçış odası oyunu, öğrenci merkezli bir anlayışla öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenmelerine katkı sunması açısından hemşirelik eğitim müfredatına entegre edilmelidir. Ancak kaçış odası oyunlarının hemşirelik eğitiminde ve mezun hemşirelerde kullanılmasına yönelik yapılan araştırmalar oldukça sınırlıdır. Türkiye’de kaçış odası oyunu oldukça yeni bir kavramdır ve bu oyunu kullanan ve sonuçlarına yer veren herhangi bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu nedenle kaçış odalarının hemşirelik eğitiminde kullanılması ve araştırmalar yapılması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Hemşirelik, kaçış, oda, oyun