Classroom Evaluation Atmosphere in Physical Education and Sports Course: An Application on Midwifery and Nursing Department Students


Özkara A. B.

Bozok International Journal of Sport Sciences, vol.5, no.2, pp.126-132, 2024 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 5 Issue: 2
  • Publication Date: 2024
  • Journal Name: Bozok International Journal of Sport Sciences
  • Journal Indexes: Other Indexes
  • Page Numbers: pp.126-132
  • Karadeniz Technical University Affiliated: Yes

Abstract

Çalışmada, beden eğitimi ve spor dersi sınıf değerlendirme atmosferinin ebelik ile hemşirelik bölümü öğrencileri gözüyle değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya ebelik bölümünden 75, hemşirelik bölümünden 214 olmak üzere toplam 289 üniversite öğrencisi katılım göstermiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Esentürk ve Yılmaz (2020) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi ve Spor Dersi Sınıf Değerlendirme Atmosferi Ölçeği” ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Veriler; betimsel istatistik yöntemler, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; spor ile ilgili yayınları okuyan öğrenciler lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Bir diğer sonuca göre, beden eğitimi ve spor dersi sınıf değerlendirme atmosferinin, öğrenim görülen bölüme göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür.