Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.27, sa.2, ss.63-72, 2004 (SCI-Expanded)
Bu çalışmanın amacı çözünme ve fiziksel değişim arasındaki ilişkiyle ilgili olarak geliştirilen çalışma yaprağının uygulanabilirliğini araştırmaktır. Bu amaca ulaşmak için ilişkili literatürde ifade edilen kavram yanılgıları dikkate alınarak bir çalışma yaprağı geliştirilmiştir. Hazırlanan çalışma yaprağı Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Bölümündeki 36 ikinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, geliştirilen çalışma yaprağının araştırılan konuyla ilgili öğrencilerin uygun anlamalar geliştirmesine yardımcı olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmada elde edilen veriler doğrultusunda çalışma yaprağındaki eksikliklerinin giderilerek, kavram yanılgılarını giderme ve kavramsal değişimi sağlama boyutlarının incelenmesi gerektiği önerisinde bulunulmuştur.
The aim of this study is to investigate applicability of worksheet associated with relationship between dissolution process and physical change. To reach this aim, based on misconceptions stated by the related literature, a worksheet was developed. The worksheet was administered to 36 student teachers, who were in the second class of Elementary Teacher Education Department in Fatih Faculty of Education. As a result of this study, it was found out that the devised worksheet helped the student teachers to improve appropriate understandings about topic under investigation. Moreover, it is suggested that after the worksheet is revised by taking into consideration the results obtained by this study, further research should be done to explore how this worksheet affects both overcoming of misconceptions and conceptual change relevant with relationship between dissolution process and physical change.