Zaman yönetimi, çalışma yaşamı içinde zamanı kontrol altına almak, zamanı önemli görevler yapacak ve yapılanları değerlendirecek şekilde ayarlamaktır. Araştırma, yönetici hemşirelerin zaman yönetimindeki başarılarını saptamak, Yönetici Hemşireler için Zaman Yönetimi Ölçeği geliştirmek ve geçerlilik, güvenirlik çalışmasını yapmak amacıyla Haziran 2002-Nisan 2003 tarihleri arasında üniversite, SSK, devlet, özel hastanede çalışan toplam 233 hemşireye uygulanmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha değeri 0.81 'dir. Ölçek, plansızlık ve işleri erteleme, acelecilik ve işleri yetiştirememe, ziyaretçiler ve sosyal aktiviteler, toplantılar ve düzenli çalışma, masa ve dosya düzeni olmak üzere 5 alt faktöre sahiptir. Yönetici hemşirelerin çoğunluğunun zaman yönetim puanlarının 107-133 arasında olması zamanlarını iyi yönettiklerini göstermiştir. Ayrıca yönetici hemşirelerin mesleki deneyimleri ve zaman yönetimi ile ilgili eğitim almaları zaman yönetimlerini olumlu yönde etkilemektedir. Bu nedenle yönetici hemşirelerin göreve ilk başladıkları yıllar içinde zaman yönetimi ile ilgili eğitim almaları yararlı olacaktır.
Time management is controlling time in the professional life, arranging time so as to perform important functions and to evaluate the fulfilled functions. This research is realized for defining their success in time management of nurse managers, developing time management scale for them, and testing reability, validity of the scale. It was applied to a total number of 233 nurses working in the university, social security (SSK), public and private hospitals between June 2002 and April 2003.. Cronbach Alpha' value of the scale is 0.81. The scale has 5 sub factors as being unplanned and postponing, hastiness and unable to finish duties, guests and social activities, meetings and orderly working, table and file tidiness. Most of nurse managers' time management score is between 107 and 133which points that they are successful in time management. The professional experience of the nurse managers and attendance to courses related to time management education have effected their time management positively. Therefore attending training programs.related to time management, in the first years of their career will be beneficial.