Akıllı Ulaşım Sistemlerinde Konum Tabanlı Araç Hızı Tahmin Yöntemlerinin Başarım Analizi


HACIOĞLU G., SESLİ E., GANGAL V.

SİU 2015 IEEE 23. Sinyal İşleme ve İletişim Uygulamaları Kurultayı, Malatya, Türkiye, 16 - 19 Mayıs 2015, ss.1500-1503

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Malatya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1500-1503
  • Karadeniz Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

 

Akıllı Ulaşım Sistemleri (AUS) bilgi ve
haberleşme sistemlerini; yol alt yapısı, araç ve kullanıcılarla
bütünleştiren sistemlerdir. Son yıllarda önem kazanan
Kablosuz Algılayıcı Ağları (KAA) teknolojisi AUS
uygulamalarının gerçekleştirilmesinde etkin görevler
üstlenmektedir. AUS’lerin genel amaçlarından biri güvenli
yolculuğun sağlanmasıdır. Hız ihlallerinin gerçek zamanlı
tespiti, sürücü ve yayaların bu konuda uyarılması, güvenli
yolculuğun sağlanmasına katkı sağlayacak etkenlerdendir.
Bu sebepten ötürü, hız bilgisinin gerçek zamanlı ve yüksek
doğrulukla elde edilmesi hayati bir öneme sahiptir. Yapılan
çalışmada konum bilgisinden hareketle hız bilgisinin düşük
bir hata ile elde edilmesi için üç yöntem tercih edilmiştir.
Tercih edilen yöntemler araç içinde herhangi bir
senkronizasyon problemi olmadan uygulanabilmektedir.
Benzetim sonuçlarına göre hız bilgisi 1.623 km/s’lik bir
ortalama hata ile elde edilmiştir.

 

 

Intelligent Transportation System (ITS) is the
technology that integrates information and
telecommunication systems with roadside infrastructures,
vehicles and drivers. Wireless Sensor Network (WSN)
technology which has become important recently, has an
important mission to carry out implementations of the ITS.
One of the general purposes of the ITS is “to provide safety
of journey”. Determining of the velocity violations with realtime provides warning drivers and pedestrians to improve
safety of journey. Hence, obtaining velocity information in
high accuracy and real-time has vital importance. In this
study, three methods preferred to obtain velocity
information by low error. The preferred methods can be
applied in the vehicles which prevents any probable
synchronization problem. According to simulation results
velocity information can be obtained by the proposed
methods with 1.623 kilometers per hour average error.