Uzun yıllardan beri sanayi işletmelerinde uygulanan Toplam Kalite Yönetimi (TKY)'nin, günümüzde hizmet işletmelerinde de uygulanmasına başlandığı görülmektedir. TKY'nin hizmet işletmelerinde uygulanması yeni olup, bir çok alt hizmet sektörü itibariyle teorik çalışma düzeyindedir. Sözkonusu çalışmalarda daha çok "TKY'nin ilgili hizmet işletmelerinde uygulanabilirliği" üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu çerçevede ele alınan bu çalışmada, muhasebe meslek mensuplarının TKY felsefesine bakişları ve mesleğin icrasında sözkonusu felsefenin uygulanabilirliğine yönelik değerlendirmeleri ele alınmıştır. Çalışmanın teorik kısmı, konuyla ilgili literatürden yararlanılarak, uygulama kısmı ise Trabzon ve Rize İllerinde faaliyet gösteren muhasebe meslek mensupları üzerinde anket yapılarak hazırlanmıştır. Anket uygulamasının sonuçları, muhasebe meslek mensuplarının genel olarak TKY hakkında bilgi sahibi olduklarını ve TKY'nin muhasebe mesleğinde uygulanabilirliğine yönelik olumlu görüş bildirdiklerini ortaya koymuştur.
It is a well known fact that Total Quality Management which has been applied in industrial enterprises for many years is now applied service enterprises. The implementation of TQM in service enterprises is a new and theoretical one in terms of many sub-service sectors. This implementation mainly focuses on the applicability of TQM in these service enterprises. The present study concerning with the issue in this context observes the viewpoints of the members of the accounting profession about the philosophy TQM and their opinion of the applicability of this philosophy in the execution of their profession. The study was conducted theoretically by reviewing the literature in this subject field and practically by administrating a questionnaire on the members of the accounting profession in Trabzon and Rize. The findings of the questionnaire reveal that most accounting professionals have a general understanding of TQM and that they are in favour of the idea that TQM is applicable to accounting practices.