Amaç: Araştırma, hemşirelik ve ebelik bölümü öğrencilerinin öz bakım gücü düzeyini saptamak amacı ile tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Yöntem: Araştırmaya Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulunda okuyan 342 hemşirelik öğrencisinden 287'si, 156 ebelik öğrencisinden 144'ü katılmıştır. Veriler, 11-15 Kasım 2006 tarihleri arasında, sosyo- demografik özellikleri belirleyen 11 sorudan oluşan anket ve öz bakım gücü ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Öz bakım gücü ortalaması, hemşirelik bölümü öğrencilerinin 103.43±16.21 ve ebelik bölümü öğrencilerinin 99.14±17.04'dir. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin öz bakım gücü düzeyi ebelik bölümü öğrencilerinden daha yüksek bulunmuştur (p= 0.012). Ayrıca tüm öğrencilerin sağlık kontrol tarihlerini hatırlama, hastalıklarını önemseme ve kendilerine yetmediklerinde yardım arama konularında öz bakım güçlerinin azaldığı görülmüştür. Sonuç: Bu konulara ilişkin eğitimler yapılması, teşvik edici ve yol gösterici rehberlik hizmetlerinin sunulması hemşirelik ve özellikle ebelik bölümü öğrencilerinin öz bakım güçlerini artırmada yararlı olacaktır.
Purpose: The study was conducted as a descriptive research to determine the levels of self-care' agency of students in nursing and midwifery. Method: 287 students from 342 nursing students and 144 students from 156 midwifery students who was educated in Trabzon Health School of Karadeniz Technical University participated in the search. Data was collected by a questionnaire which involved in 11 questions about social-demography characteristics, and by self-care' agency scale in November 11-15,2006. Results: The avarages of the self-care's were 103.43±16.21 for students in nursing and 99.14±17.04 for students in midwifery. The self-care' agency of students in the nursing was higher than self-care' agency of students in the midwifery (p= 0.012). In addition, all of the students was seen as incapable to remember the date of their health control, to consider their diseases important, tohelp-seeking when they are insufficient to care themselves. Conclusion: Educations in these topics and guidance services which are to encourage and guide will be useful to increase the self-care agency of nursing and specially midwifery students.