Diğer, ss.1-5, 2025
Bu çalışma, yükseköğretimdeki matematik bölümlerinin eğitim programları ilemezunlarıyla kurdukları iletişim arasındaki karşılıklı ve dinamik ilişkiyi, üniversitelerin topluma sağladığı sosyal fayda ve finansal imkanlar bağlamında incelemektedir.
İlişkinin, “Bölümden Mezuna”, “Mezundan Bölüme” ve “Üniversiteden Topluma” olmak üzere üç yönlü bir etkileşim olduğu argümanı ortaya konulmaktadır. Kaliteli eğitim programının nitelikli mezunlar yetiştirdiği, bu mezunların hem bölümle kurduğu
sürekli iletişim hem de topluma yaptıkları sosyo-ekonomik katkılarla üniversitenin toplumsal misyonunu desteklediği gösterilmektedir. Çalışmada, bu çok yönlü ilişkinin “Genişletilmiş Kapalı Döngü Modeli” ile açıklandığı ve bu modelin sürdürülebilir akademik başarı ile toplumsal kalkınma için kritik önemi vurgulanmaktadır.