Bankacılar, sa.79, ss.3-21, 2011 (SCI-Expanded)
Müşteri ihtiyaçlarının hızla değişmesi, hızlı teknolojik gelişmeler ve küresel rekabetteki artma
pazar yönlülüğün ilgi odağı olmasına neden olmuştur. Hizmet sektöründeki hızlı değişmeler ve artan rekabet, geleneksel bankaların daha fazla pazar yönlü olmasını gerektirmiştir. Çalışmanın amacı bankacılık sektöründe pazar yönlülük kriterlerinin önem derecesini belirlemektir. Bu amaçla çalışmada pazar bilgisinin yaratılması, pazar bilgisinin yayılması, cevap verme ve pazarlama kültüründen oluşan pazar yönlülük kriterlerinin önem derecesinin belirlenmesinde Bulanık Analitik Hiyerarşi Sürecinden (BAHS) yararlanılmıştır. Çalışmanın sonucunda pazar bilgisinin yaratılması ana kriterinin en önemli kriter olduğu ve onu cevap verme kriterinin izlediği belirlenmiştir.