İçerik analizinin parametreleri


ÇALIK M., Sözbilir M.

EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, cilt.39, sa.174, ss.33-38, 2014 (SSCI)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 39 Sayı: 174
  • Basım Tarihi: 2014
  • Dergi Adı: EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Social Sciences Citation Index (SSCI), Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.33-38
  • Karadeniz Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada içerik analizi çalışmaları; meta-analiz, meta-sentez ve betimsel olmak üzere üç alt başlık altında tanımlanmakta ve özel sayıda beklenen içerik analizi parametreleri açıklanmaktadır. 
Böylece, yalın bir betimlemenin ötesine geçilerek sistematik içerik analizleri yapılabilmesi konusunda araştırmacılara yol gösterici bir dokümanın sunulması hedeflenmektedir. Oluşturulan 
parametreleri dikkate alan meta-sentez veya betimsel içerik analizi çalışmalarının eğitimle ilgili araştırmacı ve kurumlara beklenen katma değerleri kazandıracağı düşünülmektedir. 
 
This study defines the content-analysis under three sub-headings “meta-analysis, meta-synthesis and descriptive content analysis” and illuminates the parameters of the content analysis expected to be published in the special issue. It is aimed to outline the guidelines for the researchers concerning how to do a systematic content analysis instead of simple descriptive one. Overall, it is thought that the meta-analysis and descriptive content analysis, which take the criteria into account, will get the educational researchers, practitioners, policy makers and institutions to grasp the outcomes demanded