Yönetim, Organizasyon ve Strateji Üzerine Araştırmalar , Dr. Mehmet SEYHAN, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.341-358, 2023
Son yıllarda lojistik sektöründe yaşanan değişimler çok hızlanmış ve
rekabet uluslararası boyutlara taşınmıştır. Her sektörde olduğu gibi
lojistik sektöründe de arz-talep dengesinin arz lehine gelişmesi sonucu,
müşteri odaklılık kavramı strateji belirlemede ana unsur olma özelliği
kazanmıştır. Günümüzde lojistik sektörü, hizmet üretmede mekânsal bağın
az olduğu, genç ve dinamik bir yapıya sahiptir. Buna rağmen lojistik
işletmelerin varlığını sürdürebilmek yani rakip firmalara karşı rekabet
edip başarılı olabilme amacını gerçekleştirmek isterken yapılan en
önemli hatalar; geleneksel yönetim anlayışını sürdürme konusunda ısrarcı
bir tutum sergilemek, yeniliğe ve değişime kapalı olmak, sektördeki en
iyi şirketi örnek alarak klişeleşmiş bir biçimde misyon, vizyon
ifadelerini içini doldurmadan oluşturmalarıdır.
Bu gibi nedenlerle
lojistik hizmet sunan işletmeler açısından maliyetlerin sürekli göz
önünde olduğu, iş akış karmaşasının bulunmadığı, iletişimin anlık olarak
gerçekleştiği, hızlı karar alma ile müşteri ve çalışan memnuniyetinin
en üst düzeyde gerçekleşmesini sağlayan bilgi iletişim teknolojilerine
yapılan yatırımın en önemli stratejik yatırım unsuru olarak göz önünde
bulundurması gerekmektedir.
Bu çalışma ile nitel bir araştırma
yapılmış ve elde edilen veriler betimsel veri analizi yöntemiyle
değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda lojistik sektöründe faaliyet gösteren
işletmelerin genel olarak karşılaştığı sorunlar ele alınmış, bu
sorunlara karşı strateji oluşturmanın önemi vurgulanarak strateji
oluşturmada bilgi iletişim teknolojilerine yapılacak yatırımların,
işletmelerin rekabet üstünlüğü kurabilmelerinde sağlayacağı faydalar
üzerinde durulmuştur.