Hemşirelerin hizmet içi eğitimlerle ilgili yaşadıkları sorunlar, beklenti ve önerileri


Öztürk H., SAVAŞKAN A.

İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, cilt.16, sa.61, ss.41-49, 2008 (TRDizin) identifier

Özet

Amaç: Araştırma, Trabzon devlet hastanelerinde çalışan hemşirelerin hizmet içi eğitimlerle ilgili yaşadıkları sorunları, beklentilerini ve önerilerini belirlemek için yapılmıştır. Araştırmaya devlet hastanesinde çalışan 305 hemşire katılmıştır. Yöntem: Veriler, 26 (yedi sosyo- demografik özellik ve 19 hizmet içi eğitimle ilgili) sorudan oluşan anket ile Mart 2007 tarihlerinde toplanmıştır. Bulgular: Hemşirelerin %75'i mesleki yetersizlikleri gidermek için hizmet içi eğitimlerin etkili olduğunu, %97'si kurumlarında hizmet içi eğitimlerin yapıldığını, %65'i mesleki yaşamında düzenli olarak bir hizmet içi eğitim programına katıldığını, %45'i eğitim programlarını eğitim hemşiresinin düzenlendiğini, %63'ü kurumlarında mesleki gelişme ve yeniliklerle ilgili bilgi ve beceri geliştirme eğitimi aldıklarını belirtmiştir. Hemşirelerin %67'si eğitimlerin çalışma saatleri içinde ve %96'sı konusunda uzman kişiler tarafından yapılması gerektiğini, %67'si eğitimlere katılımın artması için konuların uygulamada kullanılabilmesi gerektiğini, %73'ü eğitim ihtiyacı saptanırken kurumun sorunlarının göz önüne alınması gerektiğini, %16'sı mesleki gelişmeler ve yeniliklerle ilgili konuda eğitim almak istediğini, %59'u eğitim programının önceden duyurulmasından memnun olduğunu ve %41'i ihtiyacı olan kişilere yönelik eğitim yapılmamasının yaşanan sorunlardan olduğunu ifade etmiş, % 9'u çalışılan üniteye ya da branşa göre eğitimlerin yapılmasını öneri olarak sunmuştur.
Objective: The search was done to determine their expectations, suggestions and problems about inservice training as to nurses. Method: 305 nurses working in the states hospitals participated in this research. Data was gathered with a questionnaire which composed of 7 questions about demographics and 19 questions about inservice training in March 2007. Results: The nurses's 75% determined that inservice training was effective for ceaseing the occupational insufficiencies, 97% stated that inservice trainings were done in their hospitals, 65% participated in inservice training orderly in their occupational life, 45% explained that a training nurse programmed inservice trainings, 63% was educated related to the occupational's knowledges and skills which involved in their occupational innovations and improvements in their hospitals. The nurses's 67% stated that the inservice training needed to be done in work hours, 96% to be done by specialists, 67% to be selected topics from practice areas for increasing the participation in trainings, 73% to be taken into considerations the problems of hospitals while the training requirements was being fixed, and 16% determined that they wanted to take the education related to their occupational innovations and improvements. The nurses's 59% stated that they were pleased to make heard the training programme before, and 41% determined that the one of the training's problems was the training which wasn't done towards nurses being in need of training, and 9% proposed to be done training according to branch.