Atıf İçin Kopyala
Ömeroğlu E., Büyüköztürk Ş., Çakan M., Aydoğan Y., Kılıç Çakmak E., Gültekin Akduman G., ...Daha Fazla
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.4, sa.2, ss.102-115, 2014 (Hakemli Dergi)
Özet
Bu çalışmada Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği’nin (OSBED) anne baba
formuna ait normların belirlenmesi ve yorumlanması amaçlanmıştır. Örnekleme giren okulların
224’ü bağımsız anaokulu, 169’u ilköğretim okuludur. Okullar, 48 ile dağılmaktadır. Toplam 3306
çocuğa ulaşılmıştır. Veriler OSBED anne-baba formundan elde edilmiştir. Norm örneklemden
geçerlik ve güvenirlik kanıtları tekrar elde edilmiş ve ölçeğin 4 faktör ve 49 maddeden oluşan
yapısının korunduğu sonucuna varılmıştır. Çocukların 3 yaş, 4 yaş ve 5 yaş olmak üzere yaş
normları elde edilmiştir. Sonuç olarak, çocukların OSBED puanları kaydedilerek, ilerleyen
yaşlarda yapılan uygulamaların sonuçları karşılaştırılarak, ne kadar ilerleme olduğu
değerlendirilmelidir (Tübitak Projesi- KAMAG 1007- 109G047).