Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE), cilt.17, ss.21-38, 2006 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada firmaların performanslarını etkileyen faktörlerden biri olan üretim ve
pazarlama bölümleri çalışanları arası kişisel ilişkiler irdelenmiştir. Bu amaçla, bir model
geliştirilmiş ve test edilmiştir. Model testi için 11 hipotez oluşturulmuş ve internet ortamından
keyfi örnekleme metoduyla seçilen 123 firmaya bir anket uygulanmıştır. Model testi için yapısal
eşitlik modeli kullanılmıştır. Test sonucunda çatışma, iletişim ve paylaşılan değerlerin güveni
olumlu yönde etkilediği bulunmuştur. Aynı zamanda dengelenmiş güç ve paylaşılan değerlerin
işbirliği ile pozitif yönde ilişkili olduğu gözlemlenmiştir. Diğer taraftan güven ve işbirliğinin de
firma performansını artırdığı sonucu elde edilmiştir.
This paper investigates interpersonal relationships between manufacturing and
marketing staff affecting the effectiveness of firms’ performance. For this purpose, a model was
developed and was tested with structural equation model. Test the model, 11 hypotheses were
constituted and a questionnaire was conducted to 123 firms which are chosen in internet with
arbitrary sampling method. Structural equation model was applied to test the model. After the test,
suggested model accommodate tolerable and 9 hypotheses were accepted. As a result it was found
that conflict, communication and shared values are positively related to trust. Balanced power,
shared values are related to cooperation positively too. On the other hand, trust and cooperation
affect performance affirmatively.