İç mimarlıkta projenin sunumunda ve onay sürecinde pafta kullanılmaktadır. İç mimari pafta, projenin farklı aşamalarında çeşitli içeriklerde hazırlanabilen, tasarımı görselleştirmede ve iletişimi kolaylaştırmada kullanılan araçlardır. Bu görsel iletişim araçları ile projenin önemli detayları öne çıkartılarak hedef kitleye ulaşmak amaçlanmaktadır. Sunumun etkili gerçekleşmesinde projenin niteliği kadar sunumda kullanılan grafik dil, pafta özgünlüğü ve projeyi anlatma düzeyi etkili olmaktadır. Pafta, mesleki eğitim sürecinde kullanılmaya başlanan ve profesyonel kariyer boyunca da önemini koruyan kritik bir araçtır. Bu nedenle eğitim sürecinde öğrencinin pafta tasarımına yönelik gerekli bilgi ve beceriyi kazanması beklenir. Bu çalışmanın amacı, iç mimarlık öğrencilerinin pafta tasarımı konusundaki yetkinlik seviyelerini ve pafta tasarımındaki güçlü ve zayıf yönlerini belirlemektir. Pafta tasarım workshop etkinliği ile elde edilen pafta ve anket verileri ile öğrencilerin farkındalık düzeyleri, bilgisayar becerilerinin pafta tasarımına etkisi ve paftaların uzman ekip tarafından değerlendirilmesi ile paftaların güçlü ve zayıf yönleri ortaya çıkartılmıştır. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin projelerini paftada ifade ederken temel yaklaşımları göz ardı etme eğiliminde olduklarını göstermektedir. Pafta tasarımının öneminin daha iyi anlaşılmasına ve eğitimde daha fazla yer bulması gerektiğine işaret etmektedir.
Presentation boards used in interior architectural projects are tools that can be prepared with various content at different stages of the project, serving to visualize the design and facilitate communication. These visual communication tools highlight key aspects of the project, ensuring effective delivery to the target audience. The effectiveness of the presentation depends not only on the quality of the project itself but also on the graphic language used, the originality of the board, and the clarity in conveying the design. Starting from the educational process, the use of presentation boards remains significant throughout professional careers. Therefore, it is expected that students acquire the necessary knowledge and skills in board design during their education. The aim of this study is to determine the competency levels of interior architecture students in board design and to identify the strengths and weaknesses in their design approaches. Based on data collected from a board design workshop and surveys, students’ competency levels and the influence of their computer skills on board design were examined. In addition, the boards were evaluated by an expert team to identify their strengths and weaknesses. The results of the study indicate that students tend to overlook fundamental approaches when expressing their projects through presentation boards. These findings highlight the need for greater emphasis on the significance of board design in education and suggest that it should be given a more prominent place in the curriculum.