2. Uluslararası Tıp, Sağlık ve İletişim Bilimleri Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2022, ss.479-488
Bu çalışmanın
amacı üniversite öğrencilerinde kumar oynama, problemli kumar sıklığı ve kumar
hakkındaki tutumların değerlendirilmesidir. Kesitsel tipteki araştırmada kumar
oynama bilgisi mevcut olan 5986 kişi analizlere dahil edildi. Kumar oynama
sıklığı son bir yıl içerisinde kumar oynama durumu, problemli kumar, son bir
yıl içinde kumar oynayan kişilerde “Problemli Kumar Oynama Ölçeği (PGSI)”
kullanılarak değerlendirildi. Kumar hakkında 5 olumlu ve 5 olumsuz tutumdan
oluşan toplam 10 soru soruldu. Çok değişkenli analizler multinominal logistik
regresyon testi ile değerlendirildi. Öğrencilerin %21,8’i (%95GA 20,8-22,8) kez
kumar oynamıştır. Öğrencilerin %14,3’ü (%95GA 12,2-16,6) problemli kumar
oynamaktaydı. Kumar hakkındaki olumlu ifadelere katılanlarda kumar oynama
sıklığı fazlaydı. Kumar hakkında olumsuz tutumlara katılanlarda ise kumar
oynama sıklığı daha azdı. Üniversite öğrencilerinde kumar problemini azaltmak
için kumar hakkında tutumları hedefleyen müdahale çalışmalarına ihtiyaç vardır.