Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, cilt.58, sa.2, ss.1276-1298, 2023 (Hakemli Dergi)
Pazarlamanın altın kuralı insan davranışını anlamak ve hedef kitleye yönelik etkili strateji geliştirmektir. Tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılama amacı güden pazarlamacılar, tüketici psikolojisini anlama ve yorumlama aşamasında psikoloji biliminden yararlanmaktadır. Bu anlamda, pazarlama ve psikoloji bilim dallarının birbirini tamamlar nitelikte olduğunu ifade etmek mümkündür. Bu çalışmada, pazarlama ve psikoloji alanlarındaki güncel araştırmaları tespit edebilmek ve gelecekteki araştırmalara ışık tutabilmek amacıyla 2019-2022 yılları arasında Psychology & Marketing (P&M) Dergisi’nde yayınlanan makalelerin bibliyometrik analizi yapılmıştır. Araştırma kapsamındaki veriler Web of Science veri tabanından sağlanmış olup, Vosviewer yazılımından yararlanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, P&M’de en çok atıf alan yazarların ‘Moriuchi, E’, ‘Ki, C’, ‘Kim, YK’, ‘Dwivedi, YK’ ve ‘Woodside, AG’ olduğu görülmüştür. En çok atıf alan kurumların ‘Hong Kong Politeknik Üniversitesi’, ‘Rochester Teknoloji Enstitüsü’, ‘Tennessee Üniversitesi’, ‘Portsmouth Üniversitesi’ ve ‘Washington Üniversitesi’ olduğu tespit edilmiştir. En sık kullanılan anahtar kelimelerin ise ‘Sosyal Medya’, ‘Yapay Zeka’, ‘Sürdürülebilirlik’, ‘Covid-19’, ‘Tüketici Davranışları’, ‘Duyusal Pazarlama’, ‘Materyalizm’ ve ‘Artırılmış Gerçeklik’ kelimeleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.