Amaç: Hemşirelik lisans eğitimi son yıllarda ortaya çıkan akreditasyon süreçlerinin de katkılarıyla yeniden değerlendirilmekte ve geliştirilmeye çalışılmaktadır. Ancak, değerlendirmeler daha çok nicel veriler üzerinden yapılmakta olup, bazı sorunları derinlemesine anlamak, süreci deneyimleyen kişilerin gözünden sorunları değerlendirmek pek mümkün olmamaktadır. Bu çalışmanın amacı hemşirelik lisans eğitimine ilişkin görüşleri, lisans eğitimini etkileyen faktörleri ve mevcut lisans eğitiminin hemşirelik yeterliklerini ne ölçüde desteklediğini ortaya koymaktır. Gereç ve Yöntem: Bu çalışma karma desende tasarlanmıştır. Katılımcılar dördüncü sınıf öğrencileri, öğretim üyeleri, hastanede çalışan hemşireler ve birinci basamakta çalışan hemşirelerden oluşmaktadır. Demografik özellikleri elde etmek için bir Google anket formu oluşturulmuş ve Zoom platformunda kalitatif görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bulgular: 274 katılımcıya Google anketi uygulandı ve 6-8 katılımcıyla 4 odak grup görüşmesi yapılmıştır. Hemşirelik yeterlikleri, eğitim iklimi, eğitim tasarımına yönelik öneriler, duygular, iş başı eğitimde yaşanan sorunlar, hemşirelik profesyonelliğini destekleyen faktörler ve hemşirelik kimliğinin farklılıkları nitel verilerden ortaya çıkan temalardır. Sonuç: Hemşirelik lisans ve lisansüstü eğitiminden sonra ulusal çerçevede belirlenen görev, sorumluluk ve yeterlilikler ile beceri ve tutum geliştirme konusunda farkındalığın artırılmasına ihtiyaç vardır. Katılımcılar, bunları elde etmek için uygun klinik ortamın oluşturulmadığına inanmaktadır. Katılımcılar profesyonelliği olumsuz etkileyen unsurları temel olarak ağır iş yükü, işinin sorumlulukları dışında çalışmaya zorlama ve hiyerarşik yapı olarak belirtmişlerdir.
Objective: Nursing undergraduate education is being re-evaluated and tried to be improved with the contributions of accreditation processes that have emerged in recent years. However, evaluations are mostly made on quantitative data, and it is not possible to understand some problems in depth and to evaluate the problems from the eyes of those who have experienced the process. The aim of this study is to reveal the views on nursing undergraduate education, the factors affecting undergraduate education, and to what extent the current undergraduate education supports nursing competencies. Materials and Methods: This is a mixed-designed study. Participants consist of fourth-year students, faculty members and nurses working in the hospital, and nurses working in primary care. A Google survey form was created to obtain demographic characteristics, and qualitative interviews were conducted on the Zoom platform. Results: Google survey was conducted with 274 participants, and four focus group interviews with 6-8 participants were accomplished. Nursing competencies, educational climate, recommendations for designing education, emotions, problems in on-the-job training, factors supporting nursing professionalism, and differences in nursing identity are the themes that emerged from qualitative data. Conclusions: There is a need to increase of awareness-raising of the duties, responsibilities, and competencies determined in the national framework, and skills and attitudes development after undergraduate and postgraduate nursing education. Participants believe that the appropriate clinical climate has not been established to acquire them. Participants basically indicated the factors that negatively affect professionalism as heavy workload, forcing to work outside the responsibilities of their job, and hierarchical structure.