Amaç: Bu çalışma, Hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamalara yönelik mesleki yetkinlikleri ile klinik stresör algıları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla planlanmıştır. Yöntem: Araştırma, kesitsel ve ilişki arayıcı desende Kasım-Aralık 2022 tarihleri arasında yapılmıştır. Örneklemde 737 hemşirelik öğrencisi bulunmaktadır. Bulgular: Hemşirelik Öğrencilerinin Yetkinlik Ölçeği puanı 251.93±33.74, Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Stresör Algıları Ölçeği puanı 85.43±17.52’dir. Öğrencilerin yetkinlik ve klinik stresör algıları puanı, ölçeklerden alınabilecek en düşük ve en yüksek puanın ortalamasına göre orta düzeyin üzerindedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin Yetkinlik Ölçeği puanları ile Klinik Stresör Algıları Ölçeği arasında negatif yönde zayıf düzeyde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu bulundu. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin klinik stresör algıları arttıkça mesleki yetkinlikleri azalmaktadır.
Objective: This study was planned to identify the relationship between nursing students’ professional competencies toward clinical practice and their perceptions of clinical stressors. Methods: The research was conducted in a cross-sectional and correlational design between November and December 2022. The sample consisted of 737 nursing students. Results: The results showed that the Competency Inventory for Nursing Students score was 251.93±33.74 and the Nursing Students’ Perceptions of Clinical Stressors Scale score was 85.43±17.52. Students' competency and clinical stressor perception scores are above the medium level, based on the average of the lowest and highest scores that can be obtained from the scales. A weak statistically significant relationship in the negative direction was found between the Competence Inventory scores and the Clinical Stressor Perceptions Scale. Conclusions: As the clinical stressor perceptions of nursing students increased, their professional competence decreased.