Second language teacher professional development: Technological innovations for post-emergency teacher education


Düz R., Sağlamel H.

Journal of Eurasian Language Teaching and Linguistic Studies, cilt.5, sa.1, ss.541-546, 2025 (Hakemli Dergi)

Özet

Michael Thomas ve Karim Sadeghi'nin "İkinci Dil Öğretmeni Mesleki Gelişimi: Acil Durum Sonrası Öğretmen Eğitimi İçin Teknolojik Yenilikler" adlı kitabı COVID-19 salgınının dil öğretmeni eğitimi (LTE) üzerindeki derin etkilerini ve öğretmenlerin bu zorluklarla nasıl başa çıktıklarını araştırıyor. Pandemi, eğitimcileri yöntemlerini ve araçlarını hızla uyarlamaya zorlayan ani bir çevrimiçi öğretime geçişi gerekli kıldı. Kitap üç bölüme ayrılmış ve LTE'de  teknolojinin  entegrasyonuna odaklanan çeşitli bağlamlardan 15 araştırma makalesi içeriyor. İlk bölüm pandemiye ilk tepkileri ve eğitimde teknolojik araçların etkinliğini inceliyor. İkinci bölüm, çeşitli ülkelerdeki öğretmen eğitmenlerinin ve hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmenlerin tepkilerini ve uyarlamalarını inceliyor ve dijital okuryazarlığa ve yenilikçi öğretim stratejilerine olan ihtiyacı vurguluyor. Son bölüm, belirli teknolojik uygulamaları ve bunların LTE'de uygulanmasını araştırıyor. Kitap, gelecekteki eğitim dayanıklılığını artırmak için pandemi sırasında geliştirilen çevrimiçi öğretim uygulamalarını koruma ve bunların üzerine inşa etmenin önemini vurguluyor. Dijital yeterlilik ve dil sınıflarında teknolojinin kullanımı konusunda eğitimcilere değerli içgörüler vepratik ipuçları sunarak, dünya çapında dil öğretmenleri ve öğretmen eğitmenleri için önemli bir kaynak haline geliyor.

The book "Second Language Teacher Professional Development: Technological Innovations for Post-Emergency Teacher Education" by Michael Thomas and Karim Sadeghi explores the profound impacts of the COVID-19 pandemic on language teacher education (LTE) and how teachers find their ways through these challanges. The pandemic necessitated an abrupt shift to online teaching, challenging educators torapidly adapt their methods and tools. The book is divided into three parts and includes 15 research papers from diverse contexts, focusing on the integration of technology in LTE. The first section examines the initial responses to the pandemic and the effectiveness of technological tools in education. The second part delves into the reactions and adaptations of teacher educators and pre-service and in-service teachers in various countries, highlighting the need for digital literacy and innovative teaching strategies. The final section explores specific technological applications and their implementation in LTE. The book underscores the importance of preserving and building upon online teaching practices developed during the pandemic to enhance future education resilience. It provides valuable insights and practical tips for educators on digital competence and the use of technology in language classrooms, making it a significant resource for language teachers and teacher educators globally.