Journal of Eurasian Language Teaching and Linguistic Studies, cilt.5, sa.1, ss.541-546, 2025 (Hakemli Dergi)
Michael Thomas ve Karim Sadeghi'nin "İkinci Dil Öğretmeni Mesleki Gelişimi: Acil Durum Sonrası Öğretmen Eğitimi İçin Teknolojik Yenilikler" adlı kitabı COVID-19 salgınının dil öğretmeni eğitimi (LTE) üzerindeki derin etkilerini ve öğretmenlerin bu zorluklarla nasıl başa çıktıklarını araştırıyor. Pandemi, eğitimcileri yöntemlerini ve araçlarını hızla uyarlamaya zorlayan ani bir çevrimiçi öğretime geçişi gerekli kıldı. Kitap üç bölüme ayrılmış ve LTE'de teknolojinin entegrasyonuna odaklanan çeşitli bağlamlardan 15 araştırma makalesi içeriyor. İlk bölüm pandemiye ilk tepkileri ve eğitimde teknolojik araçların etkinliğini inceliyor. İkinci bölüm, çeşitli ülkelerdeki öğretmen eğitmenlerinin ve hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmenlerin tepkilerini ve uyarlamalarını inceliyor ve dijital okuryazarlığa ve yenilikçi öğretim stratejilerine olan ihtiyacı vurguluyor. Son bölüm, belirli teknolojik uygulamaları ve bunların LTE'de uygulanmasını araştırıyor. Kitap, gelecekteki eğitim dayanıklılığını artırmak için pandemi sırasında geliştirilen çevrimiçi öğretim uygulamalarını koruma ve bunların üzerine inşa etmenin önemini vurguluyor. Dijital yeterlilik ve dil sınıflarında teknolojinin kullanımı konusunda eğitimcilere değerli içgörüler vepratik ipuçları sunarak, dünya çapında dil öğretmenleri ve öğretmen eğitmenleri için önemli bir kaynak haline geliyor.