Dijital Çağın Eşiğinde Geçmişten Geleceğe İşletmecilik Eğitimi ve İşletmecilik Okulları: Nitel Bir İnceleme


Creative Commons License

Negiz M.

MEF Üniversitesi IV. Uluslararası Eğitim Bilimleri Öğrenci Konferansı, İstanbul, Türkiye, 6 - 07 Mayıs 2023, ss.65

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.65
  • Karadeniz Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Avrupa’da Escola do Comércio (1755) ile başladığı düşünülen günümüzdeki anlamıyla işletmecilik eğitimi, ülkemizde de Heybeliada Elen Ticaret Mektebi (1831) ve Hamidiye Ticaret Mekteb-i Âlisi (1883) gibi kurumlar aracılığı ile vücut bulmuştur. Bu kadar köklü bir geçmişe sahip olan işletmecilik okulları ve işletmecilik eğitimi rol ve işlev açısından sorgulanmaya başlamış ve özellikle genç işsizliğinde yaşanan artış sonrasında bu okullarda çağın gereklerine uygun bir eğitim verilip verilmediği ve işletmecilik okullarının yarınlara hazır olup olmadığı konusunda tartışmalar yaşanmaya başlamıştır.

İşletmecilik eğitiminin ve işletmecilik okullarının geçmişten günümüze yaşadığı değişim ve dijital çağa hazır olup olmadığı sorusuna odaklanılan çalışmada yapay zekanın beklenti ve öngörüleri analize tabi tutulmuştur.  Bu çerçevede, OpenAI tarafından geliştirilen ve bir prototip yapay zekâ sohbet robotu olarak tanımlanan ChatGPT ile işletmecilik eğitimi ve işletmecilik okulları üzerine bir mülakat gerçekleştirilmiştir. Bu mülakat neticesinde elde edilen 84 sayfa ve 35927 kelimeden oluşan verinin nitel analizi yapılmıştır.

Yapay zekâ ile gerçekleştirilen bu çalışmada, işletmecilik okullarının sahip olması gereken özellikler ve gelecekte bu okulların karşılaşması muhtemel fırsat ve riskler ortaya konulmuştur. ChatGPT’nin geliştirme süreci halihazırda devam ettiği için nispeten kısıtlı bilgiye sahip olması, hatalı ya da yanlı bilgi ile beslenmiş olabileceği gibi hususlar bu çalışmanın da kısıtını oluşturmaktadır.


Anahtar Kelimeler: ChatGPT, Dijital Çağ, İşletmecilik Okulları, Yapay Zekâ

 

Avrupa’da Escola do Comércio (1755) ile başladığı düşünülen günümüzdeki anlamıyla işletmecilik eğitimi, ülkemizde de Heybeliada Elen Ticaret Mektebi (1831) ve Hamidiye Ticaret Mekteb-i Âlisi (1883) gibi kurumlar aracılığı ile vücut bulmuştur. Bu kadar köklü bir geçmişe sahip olan işletmecilik okulları ve işletmecilik eğitimi rol ve işlev açısından sorgulanmaya başlamış ve özellikle genç işsizliğinde yaşanan artış sonrasında bu okullarda çağın gereklerine uygun bir eğitim verilip verilmediği ve işletmecilik okullarının yarınlara hazır olup olmadığı konusunda tartışmalar yaşanmaya başlamıştır.

İşletmecilik eğitiminin ve işletmecilik okullarının geçmişten günümüze yaşadığı değişim ve dijital çağa hazır olup olmadığı sorusuna odaklanılan çalışmada yapay zekanın beklenti ve öngörüleri analize tabi tutulmuştur.  Bu çerçevede, OpenAI tarafından geliştirilen ve bir prototip yapay zekâ sohbet robotu olarak tanımlanan ChatGPT ile işletmecilik eğitimi ve işletmecilik okulları üzerine bir mülakat gerçekleştirilmiştir. Bu mülakat neticesinde elde edilen 84 sayfa ve 35927 kelimeden oluşan verinin nitel analizi yapılmıştır.

Yapay zekâ ile gerçekleştirilen bu çalışmada, işletmecilik okullarının sahip olması gereken özellikler ve gelecekte bu okulların karşılaşması muhtemel fırsat ve riskler ortaya konulmuştur. ChatGPT’nin geliştirme süreci halihazırda devam ettiği için nispeten kısıtlı bilgiye sahip olması, hatalı ya da yanlı bilgi ile beslenmiş olabileceği gibi hususlar bu çalışmanın da kısıtını oluşturmaktadır.


Anahtar Kelimeler: ChatGPT, Dijital Çağ, İşletmecilik Okulları, Yapay Zekâ