MEF Üniversitesi IV. Uluslararası Eğitim Bilimleri Öğrenci Konferansı, İstanbul, Türkiye, 6 - 07 Mayıs 2023, ss.65
Avrupa’da Escola do Comércio (1755) ile başladığı düşünülen günümüzdeki
anlamıyla işletmecilik eğitimi, ülkemizde de Heybeliada Elen
Ticaret Mektebi (1831) ve Hamidiye Ticaret Mekteb-i Âlisi (1883) gibi kurumlar
aracılığı ile vücut bulmuştur. Bu kadar köklü bir geçmişe sahip olan
işletmecilik okulları ve işletmecilik
eğitimi rol ve işlev açısından sorgulanmaya başlamış ve özellikle genç
işsizliğinde yaşanan artış sonrasında bu okullarda çağın gereklerine uygun bir
eğitim verilip verilmediği ve işletmecilik okullarının yarınlara hazır olup
olmadığı konusunda tartışmalar yaşanmaya başlamıştır.
İşletmecilik eğitiminin ve işletmecilik okullarının
geçmişten günümüze yaşadığı değişim ve dijital çağa hazır olup olmadığı
sorusuna odaklanılan çalışmada yapay zekanın beklenti ve öngörüleri analize
tabi tutulmuştur. Bu çerçevede, OpenAI
tarafından geliştirilen ve bir prototip yapay zekâ sohbet robotu olarak
tanımlanan ChatGPT ile işletmecilik eğitimi ve işletmecilik okulları üzerine
bir mülakat gerçekleştirilmiştir. Bu mülakat neticesinde elde edilen 84 sayfa
ve 35927 kelimeden oluşan verinin nitel analizi yapılmıştır.
Yapay zekâ ile gerçekleştirilen bu çalışmada, işletmecilik
okullarının sahip olması gereken özellikler ve gelecekte bu okulların
karşılaşması muhtemel fırsat ve riskler ortaya konulmuştur. ChatGPT’nin geliştirme
süreci halihazırda devam ettiği için nispeten kısıtlı bilgiye sahip olması,
hatalı ya da yanlı bilgi ile beslenmiş olabileceği gibi hususlar bu çalışmanın
da kısıtını oluşturmaktadır.
Avrupa’da Escola do Comércio (1755) ile başladığı düşünülen günümüzdeki
anlamıyla işletmecilik eğitimi, ülkemizde de Heybeliada Elen
Ticaret Mektebi (1831) ve Hamidiye Ticaret Mekteb-i Âlisi (1883) gibi kurumlar
aracılığı ile vücut bulmuştur. Bu kadar köklü bir geçmişe sahip olan
işletmecilik okulları ve işletmecilik
eğitimi rol ve işlev açısından sorgulanmaya başlamış ve özellikle genç
işsizliğinde yaşanan artış sonrasında bu okullarda çağın gereklerine uygun bir
eğitim verilip verilmediği ve işletmecilik okullarının yarınlara hazır olup
olmadığı konusunda tartışmalar yaşanmaya başlamıştır.
İşletmecilik eğitiminin ve işletmecilik okullarının
geçmişten günümüze yaşadığı değişim ve dijital çağa hazır olup olmadığı
sorusuna odaklanılan çalışmada yapay zekanın beklenti ve öngörüleri analize
tabi tutulmuştur. Bu çerçevede, OpenAI
tarafından geliştirilen ve bir prototip yapay zekâ sohbet robotu olarak
tanımlanan ChatGPT ile işletmecilik eğitimi ve işletmecilik okulları üzerine
bir mülakat gerçekleştirilmiştir. Bu mülakat neticesinde elde edilen 84 sayfa
ve 35927 kelimeden oluşan verinin nitel analizi yapılmıştır.
Yapay zekâ ile gerçekleştirilen bu çalışmada, işletmecilik
okullarının sahip olması gereken özellikler ve gelecekte bu okulların
karşılaşması muhtemel fırsat ve riskler ortaya konulmuştur. ChatGPT’nin geliştirme
süreci halihazırda devam ettiği için nispeten kısıtlı bilgiye sahip olması,
hatalı ya da yanlı bilgi ile beslenmiş olabileceği gibi hususlar bu çalışmanın
da kısıtını oluşturmaktadır.