I. Uluslararası Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 3 - 04 Haziran 2025, cilt.1, sa.1, ss.88-101, (Tam Metin Bildiri)
2024 yılında yayımlanan “Türkiye Yüzyılı
Maarif Modeli” beceriler çerçevesi, beceri temelli öğretimi odağına alarak
öğrencilerin çok yönlü gelişimini desteklemeyi amaçlayan bütüncül bir yapı
sunmaktadır. Söz konusu çerçeve, eğitimcilere öğrencilerin bütüncül gelişimini
desteklemeleri için bir yol haritası sunmakla birlikte, her bir kategoriye ait
becerinin ayrıntılı bir şekilde tanımlanması ve bu becerilerin öğretim
programlarına nasıl bütünleştirileceği hususları daha fazla netlik
gerektirmektedir. Bu bağlamda yürütülen bu araştırma, ilgili alandaki mevcut boşluğu
gidermeyi hedeflemektedir. Zira Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin etkin bir
şekilde hayata geçirilmesi, öğretmenlerin bu yeni pedagojik yaklaşıma
adaptasyonu ve etkili uygulama becerileri geliştirmesiyle doğrudan ilişkilidir.
Bu çalışma, beceri temelli öğretimin öğretmenler tarafından nasıl algılandığını
ve deneyimlendiğini inceleyerek, eğitim politikalarına ve öğretim pratiklerine
önemli katkılar sunmayı amaçlamaktadır. Araştırma bulgularının, öğretmenlerin
mesleki gelişimine yönelik planlamaların yapılmasına ve beceri temelli
öğretimin yaygınlaştırılmasına yönelik stratejilerin oluşturulmasına katkı
sağlayacağı öngörülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Maarif Modeli, Beceri
Temelli Öğretim, Öğretmen
The "Türkiye Century Education Model" skills framework, published in 2024, offers a holistic structure aiming to support students' multifaceted development by focusing on skill-based education. While this framework provides educators with a roadmap to foster students' holistic development, a more detailed definition of each skill category and how these skills can be integrated into the curriculum requires further clarity.
This research, conducted in this context, aims to fill the existing gap in the relevant field. The effective implementation of the Türkiye Century Education Model is directly linked to teachers' adaptation to this new pedagogical approach and their development of effective application skills. This study aims to make significant contributions to educational policies and teaching practices by examining how skill-based education is perceived and experienced by teachers. The research findings are expected to contribute to the planning of teachers' professional development and the creation of strategies for the widespread adoption of skill-based education.
Keywords: Education Model, Skill-Based Education, Teacher