Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi KAÜİİBFD, cilt.13, sa.13, ss.24-47, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, sürdürülebilirliğin kurumsal itibar üzerindeki etkisinde yönetim kurulu yapısı ile aile sahipliğinin düzenleyici rolünü incelemektir. Bu çalışmada kuramsal olarak, vekâlet ve kaynak-temelli teoriler birleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemi, Brand Finance tarafından 2020 yılında yayınlanan “Turkey 100: Türkiye’nin En Değerli Markalarının Yıllık Raporu” listesinde yer alan ve BIST’te koteli olan banka ve finans kurumları dışındaki 69 firmadan oluşturmaktadır. Yönetim kurulu yapısı ile aile sahipliğinin düzenleyici etkisini tespit etmek amacıyla regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, sürdürülebilirliğin kurumsal itibarı pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Bağımsız üye sayısı ve yönetim kurulu büyüklüğü arttıkça sürdürülebilirliğin kurumsal itibara etkisinin arttığı görülmektedir. Ayrıca, aile sahiplik oranı azaldıkça sürdürülebilirliğin kurumsal itibara etkisi artmaktadır. Çalışma, sürdürülebilirliğin kurumsal itibara etkisi noktasında yönetim kurulu yapısı ile aile sahipliğinin düzenleyici rolünü ortaya koyarak kaynak-temelli yaklaşıma ve stratejik yönetim iiteratürüne katkı sağlamaktadır. Ayrıca çalışma uygulayıcılara, gerçekleştirdikleri sürdürülebilirlik uygulamaları ile stratejik bir kaynak olan kurumsal itibarlarını geliştirebilecekleri noktasında öneriler sunmaktadır.
The aim of this study is to examine the effect of sustainability on corporate reputation and to reveal the moderator role of the family ownership in this relationship. In this study, agency and resource-based theories are combined theoretically. The sample of the study consists of 69 firms excluding banks and financial institutions listed in the BIST and included in the list of “Turkey 100: Annual Report of Turkey's Most Valuable Brands” published by Brand Finance in 2020. Regression analysis is used to test moderator effect of board composition and family ownership. According to the results of the research, the sustainability affects the corporate reputation positively. It is found that the sustainability effect on corporate reputation increases as the number of independent members and board size increase. In addition, the sustainability effect on corporate reputation increases as the family ownership decreases. The study contributes the resourcebased approach and strategic management literature by setting forth the effect of board composition and the moderator role of family ownership. The study offers suggestions to practitioners for developing corporate reputation as a strategic resource through their sustainability practices.