The Journal of Academic Social Sciences, cilt.117, ss.221-232, 2021 (Hakemli Dergi)
Sanayileşme ve modernleşmenin bir sonucu olarak üretici toplumdan tüketim
toplumuna geçişte bulunmaktayız. Bu nedenle artan tüketim mekanları tek bir çatı
altında toplanıp günümüzde kompleks yapılar halinde bize ulaşmıştır. Bu
yapılardan biri olan Alışveriş Merkezleri (AVM) hayatın önemli bir parçası haline
gelerek sürekli artmaktadırlar. Her mevsim ve hava koşulunda istediğimiz ortamı
bize sunması AVM’leri daha da çekici kılmaktadır. Bu bağlamda tüketicilerin
alışveriş merkezlerinden beklentilerinin ve tercih nedenlerinin neler olduğunun
saptanması gerekmektedir. Türkiye genelinde ele alındığında Karadeniz bölgesi; İç
Anadolu ve Marmara’ya nazaran daha az AVM barındırmaktadır. Doğu Karadeniz
bölgesinde bulunan Trabzon ilinin çevre illerinde AVM’lerin bulunmayışı insanları
Trabzon’a yönlendirmektedir. Bu yüzden çalışma kapsamında Trabzon genelinde
alışveriş merkezi kullanıcıları tespit edilerek hangi AVM’lerin tercih edildiği ve
tercih edilme nedenlerinin neler olduğunun belirlenmesi hedeflenmektedir. Bu
kapsamda literatür araştırması ve yerinde gözlem yapılarak 200 adet anket uygulanmış
ve anket sonuçlarına göre AVM tercih nedenleri ve beklentileri
tartışmaya açılmıştır.