Tam derzli beton yollarda derzlerden süzülen yağmur suları veya drenaj sularından kaynaklı kaplama altındaki hydropumping sonucu temel tabakasında yumuşama ve sonrasında ince tanelerin yüzeye çıkması sonrası boşluklar oluşmaktadır. Temel tabakasında meydana gelen boşalmalar sonucunda, araçların tekrarlı geçişleri esnasında derz bölgelerinde kısa zamanda oluşan çatlaklar beton kaplamanın hizmet ömrünü kısaltabilmektedir. Bu çalışma kapsamında, beton yollarda meydana gelen bu bozulmalara çözüm olarak piyasada son yıllarda beton sektöründe rağbet gören lif katkılı betonun performansı araştırılmıştır. Bu amaçla lif katkılı ve yalın beton ile hazırlanan plakalar, kaplama altında meydana gelen boşalma baz alınarak tekrarlı yüklemeler altındaki davranışı dinamik yüklemeler ile deneysel olarak incelenmiştir. Liflerin betonda oluşan çatlamalara etkisi, göçme bölgesinde taşıdığı yük miktarı, deplasman performansı gibi parametreler incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında lif katkılı betonun yalın betona göre derz bölgesindeki çatlaklara karşı daha mukavemetli olduğu tespit edilmiştir.
In full-joint concrete roads, as a result of hydropumping under the pavement caused by rain water or drainage water filtered from the joints, cavities are formed after softening in the foundation layer and then the emergence of fine grains to the surface. As a result of the discharges in the foundation layer, cracks that occur in the joint areas during the repeated passage of vehicles can shorten the service life of the concrete pavement. Within the scope of this study, the performance of fiber-added concrete, which has been in demand in the concrete sector in recent years, has been investigated as a solution to these deteriorations in concrete roads. For this purpose, the behavior of plates prepared with fiber-reinforced and plain concrete under cyclic loading was investigated experimentally with dynamic loading, based on the discharge occurring under the pavement. Parameters such as the effect of fibers on cracking in concrete, the amount of load carried in the collapse zone, and displacement performance were investigated. In the light of the results obtained, it has been determined that fiber reinforced concrete is more resistant to cracks in the joint area than plain concrete.