Hitit Sosyal Bilimler Dergisi (Online), cilt.8, sa.2, ss.629-696, 2016 (Hakemli Dergi)
Sağlık hizmeti sunumunda önemli bir yere sahip olan insan gücünün
örgüte ilişkin sorunlar karşısında sessiz kalma davranışı göstermeleri
örgütün faaliyetlerini etkileyebilmektedir. Çalışanların örgütsel konu
ve sorunlar hakkında nasıl bir tutum izleyeceklerini bilmek,
davranışlarını analiz etmek ve sessiz kalma davranışı gösterdiklerinde
bunun nedenlerini tespit edebilmek sağlık kurumları için önem arz
etmektedir. Araştırma, Trabzon’da faaliyet gösteren bir özel hastanedeki
sağlık çalışanlarının sessiz kalma nedenlerini belirlemek, nedenlerin
kendi aralarındaki ilişki durumlarını tespit etmek ve bu nedenlerin
çalışanların bazı tanımlayıcı özelliklerine ve demografik değişkenlere
göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın örneklemini 180 sağlık personeli oluşturmaktadır.
Araştırmada Çakıcı (2008) tarafından geliştirilen “Örgütsel Sessizlik
Nedenleri” anketi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çalışanların en
fazla “yönetsel ve örgütsel nedenler”; en az ise “tecrübe eksikliği” alt
boyutlarında sessiz kaldıkları; örgütsel sessizlik boyutları ile
cinsiyet, yaş ve meslek arasında istatistiksel bir fark olmadığı
saptanmıştır.
Silence behavior across the problems related to the organization of health
workforce, which has an important place in health care delivery affects the
organization’s activities. It’s important to know how employees will behave an
attitude about organizational issues and problems, analyze the behaviors and
be able to identify the reasons of the silence behavior for health institutions. The
purpose of this study is to determine the reasons of organizational silence for health
professionals working at a private hospital in Trabzon, to identify relationship among
dimensions of silence and to demonstrate the differentiation with features of health
professions and reasons of silence. The survey sample is 180 health professions.
As a result, it is found that health professionals show most silent behavior because
of “managerial and organizational reasons” and at least silent behavior because
of “lack of experience”. Age, gender and occupational groups variables constitute a
significant difference on silence average.