7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Muğla, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin Türkçe dil etkinliklerine ilişkin uygulamalarını belirlemektir. Bu amaca ulaşabilmek için nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Trabzon ve Muğla il merkezindeki anasınıfı ve anaokullarında görev yapan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin ifadeleri araştırmacılar tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme soruları aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda görüşme yapılan öğretmenlerin çoğunlukla Türkçe dil etkinliklerine 15 ile 30 dakika arasında zaman ayırdıkları, Türkçe dil etkinliklerinin uygulanması açısından sınıf ortamlarının ve materyallerin yetersiz olduğu, kitap merkezine çoğunlukla hikaye kitabı yerleştirdikleri ve ayda bir güncelledikleri, Türkçe dil etkinlikleri sırasında hikaye kitabı kullandıkları saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin çoğunlukla Türkçe dil etkinliklerine yönelik çocuklar ile birlikte kukla hazırladıkları, hikaye öncesinde parmak oyununu, hikaye sonrasında ise drama çalışmalarını tercih ettikleri, Türkçe dil etkinlikleri ile müzik etkinliklerini bütünleştirdikleri, Türkçe dil etkinliklerinin değerlendirilmesinde soru-cevap yöntemini kullandıklarını, dilin kazanımı açısından en etkili olduğunu düşündükleri çalışmanın Türkçe etkinlikleri olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, bulgulara göre eğitimcilere ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.