Journal of Education and New Approaches, cilt.4, sa.1, ss.14-27, 2021 (Hakemli Dergi)
Çalıştıkları birçok görevde büyük sorumluluklar alan inşaat mühendisleri, böyle önemli
bir mesleğe sahip olmadan önce belirli bir eğitimden geçmektedirler. Aldıkları bu eğitim
ile birlikte meslek hayatlarında karşı karşıya kalacakları sorumlulukları yerine
getirmeleri beklenmektedir. Bu yüzden, inşaat mühendislerinin toplum için yaptıkları
çalışmalar kadar aldıkları eğitim de çok önemlidir. İnşaat mühendislerine verilen
eğitimin teorik ağırlıklı olması, bütün üniversitelerde gerekli laboratuvar
ekipmanlarının bulunamaması, öğrencilerin istedikleri kalitede veya pozisyonda staj
yeri bulamaması gibi sebepler inşaat mühendisliği eğitiminde teorik eğitim ile
uygulamanın bağdaştırılabilmesini zorlaştırmaktadır. Yapılan inşaat projelerinin
büyüklüğü ve karmaşıklığı, yeni teori, malzeme ve ihtiyaçların ortaya çıkması,
firmaların çalıştığı işin yapım aşamalarına ve kullanılan teknolojiye hakim inşaat
mühendisi arayışını arttırmıştır. Firmaların bu taleplerini karşılamak, uygulamayı,
kullanılan teknolojiyi, işin yapım aşamalarını vb. konularda yetişmiş kişilerle mümkün
olacaktır. Bu sebeple inşaat mühendisliği eğitiminde uygulama ile teorik eğitimin
ilişkilendirilmesi oldukça önemli bir problemdir. Bu çalışmada, öğrencilerin
üniversitelerde aldıkları teorik bilgilerle uygulamayı ilişkilendirmede yaşadıkları
problemlere karşı video kullanımının üretebildiği çözümler araştırılmıştır. Bu amaçla,
yapılan işler şantiyelerdeki orijinal haliyle görsel kayıt altına alınmış ve belirli bir
senaryo hazırlanarak yapılan işler seslendirilmiştir. Hazırlanan görsel-işitsel
materyaller üç üniversitede toplam 261 öğrenciye izlettirilmiş ve peşi sıra yapılan anket
ile bu çalışmadan alınan verim tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda, görsel işitsel
materyal kullanımının öğrencilerin yapım işi uygulamalarındaki eksikliklerinin
giderilmesine katkı sağlayabildiği görülmüştür.