IV. Ulusal Ormancılık Kongresi, Trabzon, Türkiye, 6 - 09 Aralık 2021, ss.25
Türkiye,
dünyada ekvatoral kuşak ülkelerinin ardından, sahip olduğu biyolojik çeşitlilik
bakımından en zengin ülkelerden birisidir. Ancak bu zenginliğe rağmen Ülkemiz
sınırları içerisinde yaşayan birçok kişi bu zenginliğin daha farkında bile
değildirler. Bu farkında olamayışın en önemli sebebi ise Ülkemizde anaokulu
seviyesinden lisans düzeyine kadar doğa ve yaban hayatı eğitimi konusunda
yaşanılan eksikliklerdir. Bu çalışmada yaban hayatı eğitimi ve yönetimi
konularında önde gelen ülkelerden biri olan Amerika Birleşik Devletleri ve
Türkiye’nin okul öncesi eğitim sistemleri doğa ve yaban hayatı bakımından karşılaştırılmıştır.
Her iki ülkenin okul öncesi eğitim müfredatlarının karşılaştırılmasının yanı
sıra anaokulu eğitiminin bir yılını Türkiye’de bir yılını da ABD’de geçirmiş
bir öğrencideki değişiklikler değerlendirilmiştir. Gelişmiş ülkelerde doğa ve
yaban hayatı, eğitim müfredatlarının önemli bir parçasıdır. Ülkemizin doğa ve
yaban hayatı kaynaklarının doğru yönetilmesi için yetişmiş insan gücüne
ihtiyacımız her geçen gün artmaktadır. Bu nedenle, tüm paydaşlar doğal
kaynakların yönetiminde sorumluluklarını tam olarak yerine getirmeli ve yaban
hayatı ile ilgili okul öncesi seviyesinden üniversite eğitimine kadar
uygulamalı eğitimi mümkün olduğu kadar teşvik etmelidir. Okul öncesi döneminde
okul müfredatı ve programları doğa ve yaban hayatı eğitimi konusunda
desteklenmelidir.
Turkey is one of the most biodiversity-rich countries in the world due
to its geographic location at a crossroads between Europe, Asia, and Africa.
However, despite this wealth, many people living within the borders of our
country are not even aware of this richness. The most important reason for this
lack of awareness is the deficiencies experienced in nature and wildlife
education in our country from kindergarten to undergraduate level. In this study, the pre-school education
systems of the United States of America, one of the leading countries both
wildlife education and management, and Turkey were compared in terms of
wildlife. In addition to comparing the pre-school education curricula of both
countries, the changes in a student who spent one year of kindergarten
education in Turkey and one year in the USA were evaluated. In developed
countries, nature and wildlife is an important part of education curricula. Our
need for trained manpower for the proper management of our country's natural
and wildlife resources is increasing day by day. Therefore, all stakeholders
should fully fulfill their responsibilities in the management of natural
resources and should encourage as much as possible practical training in
wildlife from pre-school to university education. In the preschool period,
school curriculum and programs should be supported in nature and wildlife
education.