Erken Çocukluk Döneminde Doğa ve Yaban Hayatı Eğitimi Bakımından Türkiye ve ABDnin Karşılaştırılması


Creative Commons License

Sarı A.

IV. Ulusal Ormancılık Kongresi, Trabzon, Türkiye, 6 - 09 Aralık 2021, ss.25

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Trabzon
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.25
  • Karadeniz Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Türkiye, dünyada ekvatoral kuşak ülkelerinin ardından, sahip olduğu biyolojik çeşitlilik bakımından en zengin ülkelerden birisidir. Ancak bu zenginliğe rağmen Ülkemiz sınırları içerisinde yaşayan birçok kişi bu zenginliğin daha farkında bile değildirler. Bu farkında olamayışın en önemli sebebi ise Ülkemizde anaokulu seviyesinden lisans düzeyine kadar doğa ve yaban hayatı eğitimi konusunda yaşanılan eksikliklerdir. Bu çalışmada yaban hayatı eğitimi ve yönetimi konularında önde gelen ülkelerden biri olan Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’nin okul öncesi eğitim sistemleri doğa ve yaban hayatı bakımından karşılaştırılmıştır. Her iki ülkenin okul öncesi eğitim müfredatlarının karşılaştırılmasının yanı sıra anaokulu eğitiminin bir yılını Türkiye’de bir yılını da ABD’de geçirmiş bir öğrencideki değişiklikler değerlendirilmiştir. Gelişmiş ülkelerde doğa ve yaban hayatı, eğitim müfredatlarının önemli bir parçasıdır. Ülkemizin doğa ve yaban hayatı kaynaklarının doğru yönetilmesi için yetişmiş insan gücüne ihtiyacımız her geçen gün artmaktadır. Bu nedenle, tüm paydaşlar doğal kaynakların yönetiminde sorumluluklarını tam olarak yerine getirmeli ve yaban hayatı ile ilgili okul öncesi seviyesinden üniversite eğitimine kadar uygulamalı eğitimi mümkün olduğu kadar teşvik etmelidir. Okul öncesi döneminde okul müfredatı ve programları doğa ve yaban hayatı eğitimi konusunda desteklenmelidir. 

Turkey is one of the most biodiversity-rich countries in the world due to its geographic location at a crossroads between Europe, Asia, and Africa. However, despite this wealth, many people living within the borders of our country are not even aware of this richness. The most important reason for this lack of awareness is the deficiencies experienced in nature and wildlife education in our country from kindergarten to undergraduate level.  In this study, the pre-school education systems of the United States of America, one of the leading countries both wildlife education and management, and Turkey were compared in terms of wildlife. In addition to comparing the pre-school education curricula of both countries, the changes in a student who spent one year of kindergarten education in Turkey and one year in the USA were evaluated. In developed countries, nature and wildlife is an important part of education curricula. Our need for trained manpower for the proper management of our country's natural and wildlife resources is increasing day by day. Therefore, all stakeholders should fully fulfill their responsibilities in the management of natural resources and should encourage as much as possible practical training in wildlife from pre-school to university education. In the preschool period, school curriculum and programs should be supported in nature and wildlife education.