A study of ELL students' engagement and participation in online education during Covid19 pandemic


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: AYŞENUR KÖR

Danışman: Öznur Semiz

Özet:

COVID-19 pandemisi patlak verdiğinden bu yana sadece ülkemizde değil tüm dünyada eğitim online olarak verilmekte. Öğrenciler, geleneksel eğitim yöntemine alıştıkları için öğrenmelerini derinden etkileyen bu değişimle yüzleşmek zorunda kaldı. Bu yeni eğitim türüne nasıl katılım gösterdiklerini araştırmak için bu tez çalışması, öğrencilerin katılım düzeylerini anlamaya ve belirlemeye çalışmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin çevrimiçi eğitime yönelik tutumları ile birlikte katılım, motivasyon ve memnuniyet arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evreni aynı bölümlerde okuyan tüm öğrencileri kapsamakla birlikte, elverişlilik örnekleme aracılığıyla iki devlet üniversitesinin İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümlerinde okuyan öğrenciler bu çalışmanın katılımcıları olarak belirlenmiştir. Veri toplamak için çevrimiçi anket ve yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Toplam 186 öğrenci anketi yanıtlamış, 20 tanesi görüşmeyi kabul etmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS 16', nitel verilerin analizinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Bulgular, ELL öğrencilerinin, beceriler, duygusal, katılım/etkileşim ve performans olmak üzere dört alt ölçek açısından orta düzeyde bir katılım düzeyine sahip olduğunu kanıtlamıştır. Ayrıca öğrenci katılımının motivasyon ve memnuniyet ile pozitif bir ilişkisi olduğu ve öğrencilerin hem avantaj hem de dezavantajları olan çevrimiçi eğitime karşı farklı tutumlara sahip oldukları sonucuna varılmıştır. Çalışma ayrıca pedagojik çıkarımlar, sınırlamalar ve gelecek çalışmalara yönelik öneriler sunmaktadır.