Asfalt kaplamalarda sinerjetik fayda konusunun anlaşılmasında marshall oranı yaklaşımının kullanılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, inşaat mühendisliği, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Kürşat Coşkun Çolak

Danışman: Atakan Aksoy

Özet:

Kalıcı deformasyon, asfalt karışımlar için önemli bir bozulma mekanizmasıdır. Styrene- Butadiene- Styrene (SBS) modifiyerlerle sönmüş kirecin bir arada kullanımı sinerjetik gelişme olarak adlandırılmaktadır. Bu çalışmada asfalt kaplamalarda, sinerjetik fayda araştırılmış ve seçilen örnekler üzerinde performans derecelendirme yöntemlerinden Marshall oranı kullanılarak, sönmüş kireçle birlikte kullanılan SBS modifiyerin sıcak asfalt karışım performansına etkisi saptanmaya çalışılmıştır. SBS modifiyesi laboratuar ortamında gerçekleştirildi. Karışımdaki filler içeriği %1 azaltılıp yerine sönmüş kireç ilave edildi. Çalışma için, katkısız kontrol briketleri, sönmüş kireç ilaveli briketler ve %2,4 ve 6 oranında SBS modifiyer ilaveli 48 adet briket hazırlandı. Deneylerde kullanılan numuneler Marshall yöntemine göre hazırlandı ve kontrol ve modifiye karışımlar için özdeş briketler üretildi. Hasar sistemi belirlendikten sonra hazırlanan briketlere uygulandı. Marshall oranları elde edildikten sonra sinerjetik performans araştırması yapıldı. Elde edilen sonuçlardan; Marshall oranının sinerjetik performans değerlendirmesinin bir göstergesi olmadığı düşünülmektedir. Permanent deformation is an important distress mechanism for asphalt mixtures andinnovative approaches are put forward in context with this problem. Incorporating someadditives to asphalt mixtures reveals in innovative solutions. Hydrated lime additiontogether with SBS modification to asphalt mixtures is called synergy development. Thepurpose of this study is to research synergistic benefits. SBS modification was realized atlaboratory conditions and hydrated lime was used as a part of filler replacement. Fillercontent was decreased at a ratio of 1 percent and hydrated lime added. Both controlmixtures and modified mixtures with hydrated lime were prepared. In addition to limeaddition SBS modification was used at 2, 4, and 6 percents of bitumen. Design process wasmaterialized with Marshall Method. Identical samples for control and modified mixtureswere manufactured. Damage system was determined and applied on connected samples.Marshall Quotients were obtained and synergistic performance comparisons were done. Inthe result that it is thought that Marshall Quotient is not an indicator of the synergisticperformance evaluation.