Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, --, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2024
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Beyza Temur
Danışman: Funda Kurak Açıcı
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:
İç mimarlık eğitimi, farklı disiplinleri içinde barındıran ve yaratıcılığın ortaya çıkarıldığı çözümleme sürecini kapsamaktadır. Yaşam biçimlerinde, iç mekân ve mobilya tasarımları öne çıkarılarak gereksinimlerin karşılanması amaçlanmaktadır. İç mekân çözümlemesinin en önemli ayaklarından biri olan mobilya, eğitim sürecinde görülen tasarım anlayışlarına öncülük etmektedir. Bu çalışmada, mobilya tasarım derslerinin iç mimarlık lisans eğitimindeki yeri tespit edilmektedir. Çalışma, iç mimarlık eğitimi veren devlet okulları ile sınırlı tutulmuştur. İç mimarlık eğitimi içerisinde yer alan mobilya dersleri, çalışmanın kapsamını oluşturmuş ve mobilya tasarım derslerinin eğitimdeki işleyiş sürecinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Üniversitelerin ders bilgi paketleri üzerinden edinilen bilgilerle literatür taraması yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılarak mobilya tasarım derslerinin içerikleri doğrultusunda ders yürütücülerine yönelik görüşme formu hazırlanmıştır. Mobilya tasarım derslerinde yer alan öğretim üyeleriyle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Ders bilgi paketlerindeki mobilya dersleri ve ders işleyiş sürecinde yer alan öğretim üyelerinin görüşleri analiz edilmiştir. Bu kapsamda iç mimarlık eğitiminde mobilya tasarım derslerinin eğitim sürecine, uygulanan eğitim-öğretim metotlarına yönelik mevcut durumlar ortaya koyulmuştur. Eğitimin verimliliğini arttırmaya yönelik çalışmalara değinilmiş ve mobilya kapsamlı eğitimin önemine vurgu yapılarak sürecin geliştirilmesine dair önerilere yer verilmiştir.