Sönmüş kireç ile çimento ve pr plast kullanımının asfalt kaplamaların mekanik özellikleri üzerindeki etkileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, inşaat mühendisliği, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Gül Gençtürk

Danışman: Şeref Oruç

Özet:

Ülkemizde kaplama tabakalarında oluşan bozulmaların hızlı bir şekilde meydana geldiği göz önüne alınırsa, bitümlü karışımlarda katkıların kullanımının deformasyonların azaltılmasında faydalı olacağı ve bunun sonucu olarak ekonomiye katkı sağlayacağı öngörülmektedir.Bu çalışmanın temel amacı farklı katkılar kullanarak bitümlü karışımların performansının iyileştirilmesini sağlamaktır.Bu çalışmada asfalt kaplamalarda, katkı maddesi olarak sönmüş kireç, çimento ve Pr plast kullanımı araştırılmakta ve seçilen örnekler üzerinde performans değerlendirme yöntemlerinden Marshall Oranı kullanılarak, katkıların sıcak asfalt karışım performansına etkisi saptanmaya çalışılmıştır.Çalışmada sönmüş kireç ve çimento için filler oranı azaltılmak suretiyle katkılar adım adım % 1, 1,5, 2, 3 ve 5 oranlarında, Pr plast ise karışımın % 0,3 ve % 0,6 oranında doğrudan granül agregaya karıştırılarak alternatif karışımlar üretildi. Optimum asfalt içeriğinde 72 adet özdeş briket üretildi. Briketlerin yarısı; tekrarlı su hasarına maruz bırakıldı ve koşullandırma gerçekleştirildi.Bu verilerden yola çıkarak sönmüş kireç ve çimentonun aktif filler olarak kullanılabileceği, Pr plastın ise karışımı güçlendiren katkı olarak kullanılabileceğini ortaya koymuştur. In our country, consisting of layers of pavement deformation to occur quickly, using of modifiers in bituminous mixtures is thought to be benefical in reducing deformation. As a result of this, the economy is expected to contribute.The ultimate purpose of this study is to use different additions for better mixtures performance and bituminous binder.Investigated in this study, the effect of using slaked lime, cement and pr plast on asphalt pavement and on selected samples using of Marshall rates which is method of performance evaluation, working to identify the effect of contributions to the performance of hot mix asphalt.In this study, for slaked lime, cement was reduced filler ratio through the modifiers step by step, 1, 1.5, 2, 3 and 5 percent, as for Pr plast was produced the mixture rate of 0.3% and 0.6% alternate mixtures.72 identical briquettes was produced at the optimum bitumen. Half of briquettes, was repeatedly exposed to water damage and was realized to condition.Based on this datas, conclusions has been reached slaked lime and cement can be used as a active filler and as pr plast is can be used as a modifier to strengthening the mixture.