Makaleler
12
Tümü (12)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (7)
1. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kültür Kavramına İlişkin Görüşleri
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.25, ss.249-268, 2017 (Hakemli Dergi)
2. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Akran Değerlendirmesine İlişkin Görüşleri
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.27, sa.27, ss.356-374, 2016 (Hakemli Dergi)
3. Türkiyeli Komünistlerin Bulgaristan Türklerinin Dil ve Eğitimindeki Etkisi
Uluslararası Karadeniz İncelemeleri Dergisi
, cilt.21, ss.251-268, 2016 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
5. "Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında ve Öğretmen Adaylarının Görüşlerinde Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Yeri"
Eğitim Bilimleri Dergisi
, sa.41, ss.59-76, 2015 (Hakemli Dergi)
6. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarındaki etkinlikler hakkındaki görüşleri.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.338-346, 2013 (Hakemli Dergi)
8. Ülkemizde sosyal bilgiler öğretiminin genel amaçlarına karşılaştırmalı bir bakış
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.605-627, 2012 (Hakemli Dergi)
10. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilimlerin temel disiplinlerine karşı tutumları
MİLLİ EĞİTİM
, cilt.158, ss.137-146, 2003 (Scopus, TRDizin)
11. Reji uygulamalarına bir tepki: Tütün kaçakçılığı.
Türkler
, cilt.14, ss.305-313, 2002 (Hakemli Dergi)
12. II. Meşrutiyet Meclisi’nce rejinin sorgulanması
Osmanlı
, cilt.3, ss.608-616, 1999 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
31
1. Ortaöğretim Sosyal Bilgiler Dersi Yazılı Sınav Sorularının Öğrencilerin Yaratıcı Düşünme Becerilerini Geliştirmelerine Etkisi
I. International Symposium of Silk Road Academic Studies, Nevşehir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.208-209, (Özet Bildiri)
2. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Uygulamalarını Kullanımları Üzerine Bir Çalışma
I. International Symposium of Silk Road Academic Studies, Nevşehir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.210-211, (Özet Bildiri)
3. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Derslerinde Tanılayıcı Dallanmış Ağaç Tekniği Kullanma Durumunun İncelenmesi
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.188, (Özet Bildiri)
4. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mikroöğretim Uygulamalarına Yönelik Görüşleri
6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES 2017), Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
5. Tarihi Dizilerde Yer Alan Şiddet Sahnelerinin Ortaokul Öğrencileri Üzerindeki Etkisinin Değerlendirilmesi
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.3484-3486, (Özet Bildiri)
6. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Alan Eğitiminde Araştırma Projesi Dersinde Karşılaştıkları Problemlere İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.3490-3492, (Özet Bildiri)
7. İlköğretim 4 Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Dersinin Uygulanışına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri
International Turkic World Educational Sciences and Social Sciences Congress, held in memory of Hodja Ahmet Yesevi year 2016, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2016, ss.187, (Özet Bildiri)
8. Sosyal Bilgiler 7 Sınıf Öğretim Programı Kazanımları ile Ders Kitabı Değerlendirme Sorularının Bloom Taksonomisi Açısından Örtüşme Düzeyleri
International Turkic World Educational Sciences and Social Sciences Congress, held in memory of Hodja Ahmet Yesevi year 2016, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2016, ss.261-272, (Tam Metin Bildiri)
9. Views of Social Science Studies Teachers About Education of Students with Special Needs
Third International Conference "Education across Borders" Education and Research across Time and Space, Ohrid, Makedonya, 6 - 07 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
10. Öğretmenler Kurulu Toplantı Kararlarının İncelenmesi 1935 1971 Yılları Arası Trabzon Lisesi Örneği
4. International Symposium on History Education, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.83, (Özet Bildiri)
11. Tarih Öğretmenlerinin Lisans Sürecinde Aldıkları Derslerin Meslek Hayatında İhtiyaç Duydukları Bilgi Beceri ve Tutumları Karşılamadaki Etkiliğinin İncelenmesi
4. International Symposium on History Education, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.250, (Özet Bildiri)
12. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Alanındaki Öz Yeterlik İnançlarının ve Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi
International Symposıum on Social Studies Education, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.565-575, (Tam Metin Bildiri)
13. İlköğretim 4 5 6 ve 7 Sınıf Öğrencilerinin Kültür Kavramına İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
International Symposium on Social Studies Education, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.285-294, (Tam Metin Bildiri)
14. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Proje Çalışmalarının Değerlendirme Sürecinde Karşılaştıkları Problemler ve Bu Problemlerle Başa Çıkma Yöntemleri
3rd INTERNATIONAL INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES & TEACHER EDUCATION SYMPOSIUM, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.16, (Özet Bildiri)
15. Sosyal Bilgiler Derslerinde Görsel Materyal Kullanımının Öğrencilerin Öğrenmelerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşleri
3rd INTERNATIONAL INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES & TEACHER EDUCATION SYMPOSIUM, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.48, (Özet Bildiri)
16. Sosyal Bilgiler Derslerinde Teknoloji Kullanımının Önemine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Karşılaştırılması
3rd INTERNATIONAL INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES & TEACHER EDUCATION SYMPOSIUM, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.47, (Özet Bildiri)
17. Dijital Bölünmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanım Durumlarına Etkisi: Trabzon Örneği
3rd INTERNATIONAL INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES & TEACHER EDUCATION SYMPOSIUM, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.46, (Özet Bildiri)
18. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı'nda Barış Eğitiminin Yeri
IV. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON STUDIES EDUCATION, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.111, (Özet Bildiri)
19. Atatürk'ün Söylev ve Demeçlerinde Barış Eğitiminin Yeri
IV. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON STUDIES EDUCATION, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.110, (Özet Bildiri)
20. Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sistemi (TEOG) sürecindeki değişiklikler ve yeni sınav sistemine yönelik öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin değerlendirilmesi
Cumhuriyet’in kuruluşundan günümüze eğitimde kademeler arası geçiş ve yeni modeller kongresi, Antalya, Türkiye, 16 - 18 Ocak 2014, ss.10-15, (Özet Bildiri)
21. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarındaki etkinlikler hakkındaki görüşleri
4th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2013, ss.10-15, (Özet Bildiri)
22. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerinde tarihsel film kullanım durumları
II. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 9 - 12 Nisan 2013, ss.16-20, (Özet Bildiri)
23. Ders sorumlularının topluma hizmet uygulamalarında yaptırdıkları etkinliklere bir bakış: Trabzon örneği
II. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 9 - 12 Nisan 2013, ss.10-15, (Özet Bildiri)
24. Akçaabat’ta tütün üretimi ve reji idaresinin tütün üreticisine yönelik uygulamaları
Dünden Bugüne Akçaabat Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Nisan 2013, ss.10-15, (Özet Bildiri)
25. Tarih öğretmenlerinin yerel tarih konularının tarih derslerinde kullanılmasıyla ilgili görüşlerinin irdelenmesi.
II. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 13 - 15 Haziran 2012, ss.10-15, (Özet Bildiri)
26. Sosyal Bilgiler öğretim programında, ders kitaplarında ve öğretmen adaylarının görüşlerinde yenilenebilir enerji kaynaklarının yeri
I. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2012, ss.10-15, (Özet Bildiri)
27. Ülkemizde sosyal bilgiler öğretiminin genel amaçlarına karşılaştırmalı bir bakış
Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2011, ss.10-15, (Tam Metin Bildiri)
28. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin yeni öğretim programının öngördüğü ölçme-değerlendirme anlayışına ilişkin görüşlerinin irdelenmesi
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications Proceedings, Antalya, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2011, ss.1657-1667, (Tam Metin Bildiri)
29. Reji idaresinin Trabzon tütün üreticisine getirdiği kısıtlamalar
Karadeniz Tarihi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2005, ss.10-15, (Tam Metin Bildiri)
30. Reji uygulamasına Trabzon örneği
Trabzon Tarihi İlmî Toplantısı, Trabzon, Türkiye, 4 - 06 Kasım 1998, ss.10-15, (Tam Metin Bildiri)
31. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programında Barış Eğitiminin Yeri
IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 1915, ss.111, (Özet Bildiri)
Kitaplar
3
1. Bağlam Temelli Öğretim Yaklaşımı: React Modeli
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar III, Prof. Dr. Refik TURAN, Doç. Dr. Hakan AKDAĞ, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.133-147, 2017
2. Sosyal Bilgilerin Temelleri
Antropoloji, A. S. Bilgili, Editör, Pegem A Yayıncılık., Ankara, ss.97-110, 2008
3. Özdil Belediyesi 2000 Yılı Kültür Etkinlikleri
Özdil’de tarih ve sosyal hayat, C. Bıyık, Editör, Özdil Belediyesi Kültür Yayınları., Trabzon, ss.21-38, 2008