Investigation of the Relationship between the Attitude towards E-Learning and Perceived Learning of Nursing Students during the COVID-19 Pandemic Period


Arslan S., Bayram A.

Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, cilt.15, sa.4, ss.468-486, 2022 (Scopus) identifier

Özet

Giriş: COVID-19 pandemi sürecinde bütün eğitim kurumları kapatılarak geleneksel eğitim acil uzaktan eğitim sürecine göre şekillendirilmiş, dersler uzaktan eğitim ile yürütülmüştür. Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumları ile algılanan öğrenme arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı kesitsel nitelikte yürütülen bu çalışmanın örneklemini 2020-2021 eğitim-öğretim döneminde bir üniversitenin hemşirelik bölümünün ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören 108 öğrenci oluşturmuştur. “Tanıtıcı Özellikler Formu”, “E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Algılanan Öğrenme Ölçeği” kullanılarak veriler toplanmıştır. Araştırmanın verileri sayı, yüzde, ortalama, Bağımsız Örneklem T Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamaları 21.64 ± 1.74 ve %60.2’si kadındır. Öğrencilerin E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği puan ortalaması 55.96 ± 15.99, Algılanan Öğrenme Ölçeği puan ortalaması 35.90 ± 11.63 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin yaşadığı yer ile E-Öğrenmeden Kaçma alt boyutu, sınıf düzeyi ile Bilişsel alt boyutu puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Algılanan Öğrenme Ölçeği puanları ile E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı yüksek düzeyde pozitif yönlü doğrusal ilişki bulunmaktadır (r = .743, p < .001). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumları ile algılanan öğrenmeleri arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Hemşire eğitimcilerin e-öğrenme sürecini pedagojik yaklaşımlar ile destekleyerek dersleri yapılandırmaları önerilmektedir.