Eğitim Bilgileri
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorDoktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, -, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
2010 - 2012
2010 - 2012Yüksek Lisans
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim/Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim/Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Yüksek Lisans
ÖZ DÜZENLEYİCİ ÖĞRENMENİN 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARISINA VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE ETKİSİ
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim/Sınıf Öğretmenliği
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Akademi Dışı Deneyim
2009 - 2016
2009 - 2016Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı
Makaleler
Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (2)
Scopus (5)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (6)
2023
20231. Development of Guide Material for the Education of Cultural Immovable Heritage Management for Bachelor Students of Geomatics Engineering
Çoruhlu Y. E., Nas S. E., Uzun B., Yıldız O., Şahin F., Terzi F., et al.
GEOMATICS AND ENVIRONMENTAL ENGINEERING
, cilt.17, sa.4, ss.77-100, 2023 (ESCI)
2019
20192. Sınıf Öğretmenleri ve Okul Yöneticilerinin İlkokul Programlarının Güncellenmesine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
ALTUN T., BAŞTÜRK A., GÜLAY A.
EGE EĞİTİM DERGİSİ , cilt.20, sa.1, ss.209-222, 2019 (TRDizin)
2019
20193. Investigating a Science Experiments Guidebook for Students with Learning Disabilities
Nas S. E., Coruhlu T. S., Calik M., Ergul C., Gulay A.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.20, sa.3, ss.501-534, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
20184. İlkokul Öğrencilerinin "İdeal Sınıf Ortamına" İlişkin Metaforlarının Belirlenmesi
EKİZ D., GÜLAY A.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.26, sa.4, ss.1121-1134, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20185. İLK DEFA ETKİLEŞİMLİ TAHTA KULLANAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARININ İNCELENMESİ
ALTUN T., Gülay A., Siyambaş Mazlum P. B.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.634-654, 2018 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2018
20186. Sözlü İletişim Becerilerinin Geliştirilmesine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Yaptıkları Çalışmaların İncelenmesi
ERDOĞAN Ö., UZUNER F. G., GÜLAY A.
ANA DİLİ EĞİTİMİ DERGİSİ , cilt.6, sa.1, ss.166-182, 2018 (TRDizin)
2017
20177. Göreve Yeni Başlayan Öğretmenlerin Yeterlik Algılarının ve Karşılaştıkları Sorunların Belirlenmesi
GÜLAY A., ALTUN T.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.31, ss.738-749, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Göreve Yeni Başlayan Öğretmenlerin Yeterlik Algılarının ve Karşılaştıkları Sorunların Belirlenmesi
GÜLAY A., ALTUN T.
Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.31, ss.738-749, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Determining the creative thinking levels of fourth grade students at primary school: qualitative research report
GÜLAY A., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.
International Journal of Psycho-Educational Sciences , cilt.6, sa.2, ss.48-60, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Ortaokul Müzik Öğretmenlerinin Müzik Öğretimi Uygulamaları ve Ölçme-Değerlendirme Süreçlerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
DİNÇ ALTUN Z., GÜLAY A.
The Journal of Academic Social Science Studies , sa.57, ss.143-162, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201711. Sınıf öğretmenlerinin yazma güçlüğüne ilişkin görüşleri
ERDOĞAN Ö., GÜLAY A., UZUNER F. G.
e-Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.16, sa.61, ss.700-718, 2017 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2015
201512. Isı ve sıcaklık konularının öğretiminde öz düzenleyici öğrenme yönteminin kavramsal başarıya etkisi
GÜLAY A., TEKBIYIK A.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.119-132, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201313. Beşinci sınıf öğrencilerinin ses kavramını anlamaları üzerine kavram karikatürlerinin etkisi
ATASOY Ş., TEKBIYIK A., GÜLAY A.
e-TÜFED / Türk Fen Eğitimi Dergisi (elektronik) , cilt.10, sa.1, ss.176-196, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201314. Fen ve teknoloji dersinde akademik başarının yordayıcısı olarak öz düzenleyici öğrenme stratejileri
TEKBIYIK A., CAMADAN F., GÜLAY A.
TURKISH STUDIES , cilt.8, sa.3, ss.567-582, 2013 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
ER NAS S., GÜLAY A.
Vth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.764-766, (Özet Bildiri)
2018
20182. Öğrenme Güçlüğü Tanılı Kaynaştırma Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzunun Hazırlanması: “Madde ve Değişim” Öğrenme Alanı Örneği
ER NAS S., ÇALIK M., GÜLAY A., YILMAZ H. U.
Vth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.761-763, (Özet Bildiri)
2018
20183. Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Çalışmalara İlişkin Tematik İçerik Analizi
GÜLAY A., ALTUN T.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1246-1247, (Özet Bildiri)
2018
20184. Uygulama İlkokulunda Öğretmen Adayı Olmak: Bir Olgubilim Çalışması
ALTUN T., GÜLAY A., Baştürk A.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1256-1257, (Özet Bildiri)
2017
20175. Determining the view of teachers’ and school administrators’ about updating of the primary school teaching programs
ALTUN T., Baştürk A., GÜLAY A.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.304, (Özet Bildiri)
2017
20176. Sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitim sürecine yönelik görüşlerinin belirlenmesi
UZUNER F. G., GÜLAY A.
II. International Academic Research Congress 2017, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.347, (Özet Bildiri)
2017
20177. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Düşünme Düzeylerinin Belirlenmesi
GÜLAY A., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.
Eurasian Conference on Language & Social Sciences, Antalya, Türkiye, 22 - 24 Mayıs 2017, ss.166-167, (Özet Bildiri)
2017
20178. Sözlü İletişim Becerilerinin Geliştirilmesine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Yaptıkları Çalışmaların İncelenmesi
ERDOĞAN Ö., UZUNER F. G., GÜLAY A.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.294, (Özet Bildiri)
2016
20169. Yeni uygulanmaya başlanan ilk okuma yazma sürecine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
ALTUN T., GÜLAY A.
2016 Hoca Ahmet Yesevi Yılı Anısına Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2016, ss.10, (Özet Bildiri)
2016
201610. Investigating teachers’ perceptions about ınteractive smartboards
ALTUN T., GÜLAY A., Mazlum P. B.
Third International Conference “Education across Borders” Education and Research across Time and Space, Bitola, Makedonya, 6 - 07 Ekim 2016, ss.70, (Özet Bildiri)
2016
201611. Examining music teachers' perceptions about teaching and assessment activities in music lessons
DİNÇ ALTUN Z., GÜLAY A.
Third International Conference "Education Across Borders", Bitola, Makedonya, 6 - 07 Ekim 2016, ss.130-131, (Özet Bildiri)
2016
201612. Investigating teachers’ perceptions about interactive smartboards
ALTUN T., GÜLAY A., Mazlum P. B.
Third International Conference “Education across Borders” Education and Research across Time and Space, Bitola, Makedonya, 6 - 07 Ekim 2016, ss.70, (Tam Metin Bildiri)
2016
201613. Göreve yeni başlayan öğretmenlerin yeterlik algılarının ve karşılaştıkları sorunların incelenmesi
GÜLAY A., ALTUN T.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.108, (Özet Bildiri)
2016
201614. İlkokul öğrencilerinin "ideal sınıf ortamına" ilişkin metaforlarının belirlenmesi
EKİZ D., GÜLAY A.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.409, (Özet Bildiri)
2012
201215. Fen ve teknoloji öğretiminde öz düzenleyici öğrenme yönteminin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine etkisi
GÜLAY A., TEKBIYIK A.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.123, (Özet Bildiri)
2011
201116. Çalışma yapraklarının ilköğretim sosyal bilgiler dersinde kullanılması
YARAR KAPTAN S., GEÇİT Y., GÜLAY A.
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, ss.486-487, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2017
20171. İlkokul 1. Sınıf Türkçe Öğrenci Çalışma Kitabı Meb Onaylı
GÜLAY A.
Gökyay Yayınclık, Ankara, 2017
2017
20172. İlkokul 1. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Onaylı
GÜLAY A.
Gökyay Yayıncılık, Ankara, 2017
2017
20173. İlkokul 1. Sınıf Türkçe Öğretmen Kılavuz Kitabı Meb Onaylı
GÜLAY A.
Gökyay Yayıncılık, Ankara, 2017
Ödüller
Aralık 2016
Aralık 2016Ahmet Yesevi Genç Araştırmacı
Uluslararası Avrasya Eğitim Sendikaları Birliği
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018V. International Eurasian Educational Research Congress
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 201817. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017II. INES Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017
5. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ
Katılımcı
Muğla-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017Eurasian Conference on Language & Social Sciences
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Aralık 2016 - 01 Aralık 2016
01 Aralık 2016 - 01 Aralık 20162016 HOCA AHMET YESEVİ YILI ANISINA ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016Third International Conference "Education Across Borders"
Katılımcı
Bitola-Makedonya
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 201615. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Katılımcı
Muğla-Türkiye
01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 2012
01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 2012