Eğitim Bilgileri
2007 - 2010
2007 - 2010Doktora
University of Wisconsin-Madison, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim, Amerika Birleşik Devletleri
2006 - 2007
2006 - 2007Yüksek Lisans-Tezsiz
University of Wisconsin-Madison, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim, Amerika Birleşik Devletleri
2000 - 2003
2000 - 2003Lisans
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Özel Eğitim
Zihin Engelliler Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2010 - 2017
2010 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Makaleler
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (5)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (2)
2018
20181. Okuma Performansını Geliştirmede Bilgisayar Yazılımı Kullanımına Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ÇAKIROĞLU O., ÖZYURT Ö., MELEKOĞLU M. A., ÖZYURT H., ATAŞ M., ÖZDEMİR C.
e-İlköğretim Online (elektronik) , cilt.17, sa.1, ss.336-346, 2018 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2015
20152. Okuma Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
PALANCI M., ÇAKIROĞLU O.
International Journal of Human Science , cilt.12, sa.1, ss.1143-1156, 2015 (Scopus)
2015
20153. Okuma Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
PALANCI M., ÇAKIROĞLU O.
International Journal of Human Science , cilt.12, sa.1, ss.1143-1156, 2015 (Scopus)
2015
20154. Erken Yaşlarda Akıcı Okumayı Geliştirme Etkinlikleri
ÇAKIROĞLU O., ÖZDEMİR C., ATAŞ M.
EĞİTİMCİ , cilt.8, sa.30, ss.82-91, 2015 (Hakemsiz Dergi)
2015
20155. İlkokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Okunabilirlik Düzeylerinin Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler Açısından Değerlendirilmesi
ÇAKIROĞLU O.
e-İlköğretim Online (elektronik) , cilt.14, sa.2, ss.671-681, 2015 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2015
20156. WHAT ARE THE STRATEGIES USED BY TEACHERS TO IMPROVE READING COMPREHENSION AND FLUENCY SKILLS
ÇAKIROĞLU O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF FAMILY CHILD AND EDUCATION , cilt.3, sa.5, ss.114-128, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20157. Evaluating the reasons of low reading skills of primary school students and the activities used by teachers
ÇAKIROĞLU O.
International Journal of Human Sciences
, cilt.12, sa.1, ss.1143-1156, 2015 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2016
20161. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Başarılarını Artırmaya Yönelik Bir Yazılım Kullanımına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ÇAKIROĞLU O., ÖZDEMİR C.
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2016, ss.67-72, (Tam Metin Bildiri)
2016
20162. Özel Öğrenme Gereksinimi Olan Öğrencilerin Okuma Başarısını Artırmaya Yönelik Web Tabanlı Öğretim Yazılımı: Tasarım Ve Geliştirme
ÖZYURT Ö., ÇAKIROĞLU O., BOZKURT I., BOZKURT M. H.
10th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.794-803, (Tam Metin Bildiri)
2015
20153. The Perceptions of Students in the Special Education and Rehabilitation Centre about Mathlife
Atalay H., COŞTU S., ARSLAN S., ÇAKIROĞLU O., Baran B., YILDIZ A., et al.
6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadship, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015, cilt.1, sa.1, ss.137, (Özet Bildiri)
2015
20154. Üç Boyutlu Sanal Öğrenme Ortamlarının Soyutlama Sürecindeki Rolü: Mathlife Örneği
ATALAY H., ARSLAN S., ÇAKIROĞLU O., COŞTU S., BARAN B., REİSOĞLU S.
5. International Conference On Research in Education, Tekirdağ, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2015
20152. Uygulamalı Davranış Analiz Yöntemlerinin Sorumlu Kullanımı
ÇAKIROĞLU O.
Uygulamalı Davranış Analizi (Eğitimciler için), Hakan Sarı, Editör, Nobel Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.21-38, 2015
Desteklenen Projeler
2014 - 2017
2014 - 2017Özel Öğrenme Güçlüğü Riski Taşıyan Öğrencilerin Okuma Başarısını Artırmaya Yönelik Bir Bilgisayar Yazılımının Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi
ÇAKIROĞLU O. (Yürütücü)