Makaleler
21
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
Scopus (7)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (12)
1. Fotosentez ve Bitkilerde Solunum Kavramlarının Farklı Öğrenim Seviyelerinde Öğrenilme Durumlarının Araştırılması
KARADENİZ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.II, ss.1-15, 2015 (Hakemli Dergi)
2. Biyoloji Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım: EGS Tabanlı Öğretim
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.11, sa.1, ss.261-290, 2015 (Hakemli Dergi)
3. ANALYSIS OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ VIEWS ABOUT THE METHODS WHICH DEVELOP REFLECTIVE THINKING
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.5, sa.4, ss.162-172, 2014 (Hakemli Dergi)
5. Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Günlüklerinin Yansıtıcı Düşünme Yeteneklerine Göre İncelenmesi
Journal of Computer and Education Research
, cilt.2, sa.4, ss.166-190, 2014 (Hakemli Dergi)
6. ANALYSIS OF THE SCIENCE TEACHERS'VIEWS ON TEACHING-LEARNING PROCESS IN REFLECTIVE THINKING
Route Educational and Social Science Journal
, sa.3, ss.353-364, 2014 (Hakemli Dergi)
8. How Does Reflection Help Teachers to Become Effective Teachers?
INTERNATIONAL JOURNAL
, cilt.1, sa.4, ss.133-149, 2013 (SSCI)
9. İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME MODELİ İLE İŞLENEN BİLGİSAYAR DEST EKLİ ÖĞRETİM KONULARININ ÖĞRENİMİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Journal of Research in Education and Teaching
, cilt.1, sa.3, ss.364-373, 2012 (Hakemli Dergi)
10. Student Teachers’ Ways of Thinking and Ways of Understanding Digestion and the Digestive System in Biology
International Education Studies
, cilt.5, sa.3, ss.1-14, 2012 (Hakemli Dergi)
11. Issues around Incorporating Reflection in Teacher Education in Turkey
Türk Fen Eğitimi Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.17-30, 2012 (Hakemli Dergi)
12. Issues around Incorporating Reflection in Teacher Education in Turkey
JOURNAL OF TURKISH SCIENCE EDUCATION
, cilt.9, ss.17-30, 2012 (Hakemli Dergi)
13. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematik derslerinden aldığı ve tercih ettikleri geri bildirim türleri
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, cilt.2, sa.1, ss.46-68, 2011 (Hakemli Dergi)
14. Student teachers’ conceptions about global warming and changes in their conceptions during pre-service education: A cross sectional study
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
, cilt.6, sa.8, ss.592-597, 2011 (Hakemli Dergi)
17. What teachers assess and its consequences. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching,
ASIA-PACIFIC FORUM ON SCIENCE LEARNING AND TEACHING
, cilt.11, sa.2, ss.1-24, 2010 (Scopus)
18. Ölçme değerlendirme okuryazarlığı envanterinin Türkçe’ye uyarlanması
, New World Sciences Academy
, cilt.5, sa.3, ss.792-809, 2010 (Hakemli Dergi)
19. What teachers assess and its consequences
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.11, sa.2, ss.1-24, 2010 (Scopus)
20. Öğretmenlerin öğrencilerine verdikleri dönütlerin tiplerinin ve niteliklerinin incelenmesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.23, ss.517-538, 2010 (SCI-Expanded)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
6
1. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik derslerinde tercih ettikleri geribildirim türleri ve bu geribildirimlerin özellikleri
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.431, (Özet Bildiri)
2. An Investigation of The Relationship between Pre-Service Teachers’ Reflectivity and Academic Performance
ESERA (European Science Education Research Association) 2011 Conference, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.100-110, (Tam Metin Bildiri)
5. Using the Predict-Observe-Explain (POE) Srategy to Teach the Concept of Osmosis,
IOSTE Symposium-The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development,, İzmir, Türkiye, 21 - 26 Eylül 2008, ss.95-108, (Tam Metin Bildiri)
6. Student Teachers´ Views of and Attitudes Towards Computer Based Teaching (CBT.
8th. International Educational Technology Conference,, Eskişehir, Türkiye, 06 Mayıs 2008 - 09 Mayıs 2009, ss.1240-1245, (Tam Metin Bildiri)