Prof. Dr. ÖMER FARUK URSAVAŞ


Fen Fakültesi, Bilgisayar Bilimleri

Bilgisayar Bilimleri


WoS Araştırma Alanları: Davranış Bilimleri, Sosyal Bilimler (Soc), Bilgisayar Bilimi Bilgi Sistemleri


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Bilgisayar Bilimleri


Yayınlardaki İsimler: Ursavas Omer Faruk, Faruk Ursavas Omer

Metrikler

Yayın

64

Yayın (WoS)

24

Yayın (Scopus)

25

Atıf (WoS)

310

H-İndeks (WoS)

11

Atıf (Scopus)

424

H-İndeks (Scopus)

11

Atıf (Scholar)

1375

H-İndeks (Scholar)

19

Proje

11

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - 2014

2013 - 2014

Doktora

Liverpool John Moores University, Natural Science and Pyschology, İngiltere

2010 - 2014

2010 - 2014

Doktora

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Türkiye

2008 - 2010

2008 - 2010

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri, Türkiye

2000 - 2004

2000 - 2004

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Bilimleri, Türkiye

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Bilgisayar Bilimleri

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Bilimleri

2022 - 2022

2022 - 2022

Prof. Dr.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2017 - 2022

2017 - 2022

Doç. Dr.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2014 - 2017

2014 - 2017

Dr. Öğr. Üyesi

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2013 - 2014

2013 - 2014

Araştırma Görevlisi

Liverpool John Moores University, Natural Science and Psychology

2011 - 2013

2011 - 2013

Araştırma Görevlisi

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2005 - 2011

2005 - 2011

Okutman

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2017 - 2019

2017 - 2019

Fakülte Kurulu Üyesi

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2017 - 2019

2017 - 2019

Rektörlük Kalite Komisyonu Üyesi

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2015 - 2019

2015 - 2019

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2014 - 2019

2014 - 2019

Bölüm Başkanı

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2014 - 2019

2014 - 2019

Rektör Danışmanı

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rektorluk

2014 - 2019

2014 - 2019

Daire Başkanı

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rektorluk, Bilgi İşlem

Akademi Dışı Deneyim

2019 - 2024

2019 - 2024

Başkan

TÜBİTAK, TÜBİTAK, Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı, Başkan

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Nicel Veri Analizi

Lisans

Lisans

Temel Bilgisayar

Makaleler

Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (20)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (24)
ESCI (4)
Scopus (25)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. Geleceğin öğretim teknologlarının öğretim tasarımı yeterliklerinin incelenmesi: Öğrenciler kendilerini ne kadar yeterli görüyorlar?

YALÇIN Y., URSAVAŞ Ö. F.

International Computer and Instructional Technologies Symposium, Kırşehir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

2. Vatandaşlar İçin Dijital Yeterlikler Çerçevesi: Digcomp2.0’xxdan Digcomp2.1’xxe Geçiş

BAKIR E., İSLAMOĞLU H., REİSOĞLU İ., URSAVAŞ Ö. F.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

3. Yetkin Kullanıcı Düzeyinde Avrupa Birliği Dijital Yeterlikler Ölçme Aracının Faktör Yapısınınİncelenmesi

BAKIR E., İSLAMOĞLU H., REİSOĞLU İ., URSAVAŞ Ö. F.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. Dijital Yeterlik Çerçevelerine Karşılaştırmalı Bir Bakış

İSLAMOĞLU H., BAKIR E., REİSOĞLU İ., URSAVAŞ Ö. F.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. Cinsiyetin Öğretmen Adaylarının Dijital Yeterliği Üzerine Etkisi: Bir Çoklu Göstergeler Çoklu Nedenler Modellemesi

URSAVAŞ Ö. F., BAKIR E., REİSOĞLU İ.

ICITS 2017 - Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu., 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. YGS-1 ‘den MF-1 ‘e GeçiĢ: BÖTE’ler için Bir Değerlendirme

URSAVAŞ Ö. F., Çırakoğlu N., Keskin O.

ICITS 2017 - Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu., 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Bağımsız Kullanıcı Düzeyinde Avrupa Birliği Dijital Yeterlikler Ölçme Aracının Faktör Yapısının İncelenmesi

URSAVAŞ Ö. F., BAKIR E.

ICITS 2017 - Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu., 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Digital Profiles on Online Platforms: How Do Children Create Their Digital Profiles?

ÇOLAK C., BAKIR E., URSAVAŞ Ö. F.

European Conference on Educational Research (ECER), Copenhagen, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Avrupa Birliği Dijital Yeterlikler Ölçme Aracının Temel Kullanıcı Düzeyindeki Faktör Yapısının İncelenmesi

URSAVAŞ Ö. F., BAKIR E., REİSOĞLU İ.

IV. International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6 - 08 Ekim 2016, ss.135, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. Öğrenen Memnuniyetlerinin Modellenmesi Dinamik Uyarlanabilir Eğitsel Bir Hiper Ortam Uygulaması

URSAVAŞ Ö. F., ÇEBİ A., GÜYER T.

IV. International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6 - 08 Ekim 2016, ss.127, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. Computer Phobia among Turkish Pre Service Teachers

URSAVAŞ Ö. F.

XXIII Comparative Education Society in Europe Conference, Atina, Yunanistan, 16 Mart 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

13. Which variables should be used when designing probability based adaptive learning media

GÜYER T., URSAVAŞ Ö. F., ÇEBİ A.

9th International Computer & Instructional Technologies Symposium-ICITS2015, 15 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

14. Eğitsel Sosyal Bir Ağ Olan Edmodo Kullanımına Bilişsel Stilin Etkisi Bir Çoklu Grup YapısalEşitlik Modeli Çalışması

URSAVAŞ Ö. F., REİSOĞLU İ., BECİT İŞÇİTÜRK G.

9th International Computer & Instructional Technologies Symposium-ICITS2015, 15 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

16. Teachers behavioural intention to use ICT A Structural Equation Model Approach

URSAVAŞ Ö. F., Bahçekapılı T., Camadan F., İSLAMOĞLU H.

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 06 Mart 2015, cilt.2015, ss.2875-2880, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

18. Fatih Projesi Üzerine Yapılan Akademik Çalışmaların İçerik Analizi

İSLAMOĞLU H., URSAVAŞ Ö. F., ÖZCAN S.

8th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 18 - 20 Eylül 2014, ss.12, (Özet Bildiri)

2012

2012

19. Böte ler Kapatılmalı mı

URSAVAŞ Ö. F., ATALAY H.

6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2009

2009

20. An Investigation Of Student Teachers Development Through Instructional Movie Design in Windows Movie Maker

YİĞİT N., URSAVAŞ Ö. F., ALEV N.

3rd International Computer & Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

22. Development and Validation of an Internet Use Attitude Scale With The Explanatory and Confirmatory Factor Analysis

URSAVAŞ Ö. F., YİĞİT N., ŞİMŞEK A.

3rd International Computer & Instructional Technologies Symposium, 7 - 09 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2020

2020

2. Diğer Yazılımlar-3. Parti Yazılımlar

URSAVAŞ Ö. F., BAKIR E.

Bilişim Teknolojileri: Kuramsal Yaklaşım ve Uygulamalar, Bayram S., Kızılkaya Cumaoğlu G., Kuşbeyzi Aybar İ, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, ss.121-139, 2020

2020

2020

3. Kelime işlemci Programları

URSAVAŞ Ö. F., BAKIR E.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ: Kuramsal Yaklaşım ve Uygulamalar, Bayram,Servet; Kızılkaya cumaoğlu,Gonca; Kuşbeyzi Aybar, İlknur, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.143-170, 2020

2020

2020

4. Dosya Yönetimi

URSAVAŞ Ö. F., İSLAMOĞLU H.

Bilişim Teknolojileri: Kuramsal Yaklaşım ve Uygulamalar, Servet Bayram, Gonca Kızılkaya Cumaoğlu, İlknur Kuşbeyzi Aybar, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.105-120, 2020

2020

2020

5. DOSYA YÖNETİMİ

URSAVAŞ Ö. F., İSLAMOĞLU H.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ: Kuramsal Yaklaşım ve Uygulamalar, Bayram,Servet; Kızılkaya cumaoğlu,Gonca; Kuşbeyzi Aybar, İlknur, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.105-120, 2020

2019

2019

6. Eğitimde Çoklu Ortam Materyallerinin Kullanımı

YALÇIN Y., URSAVAŞ Ö. F.

Öğretim Teknolojileri, Türel Yalın Kılıç, Editör, Asos Yayınları, Ankara, ss.317-335, 2019

2019

2019

7. Motivastonel Tasarımı Destekleyen Araçlar

URSAVAŞ Ö. F., YALÇIN Y.

Öğrenme ve Performans İçin Motivasyonel Tasarım, Türel, Yalın Kılıç, Editör, Asos Yayınları, Ankara, ss.357-392, 2019

2018

2018

8. Kelime İşlem Programları

URSAVAŞ Ö. F., BAKIR E.

Bilişim Teknolojileri, Serhat Bahadır Kert, Editör, Nobel Yayın Dağıtım Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.165-185, 2018

2018

2018

9. Veri Sunumu

URSAVAŞ Ö. F., İSLAMOĞLU H.

Bilişim Teknolojileri, Serhat Bahadır Kert, Editör, NOBEL Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.257-290, 2018

2018

2018

10. Post-Truth (Hakikat Sonrası): Hakikatın Yalana Karşı Mücadelesi

URSAVAŞ Ö. F., SERPİL H., ODABAŞI H. F.

Eğitim Teknolojileri Okumaları 2018, Buket AKKOYUNLU, Aytekin İŞMAN, Hatice Ferhan ODABAŞI, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.459-470, 2018

Desteklenen Projeler

2018 - 2023

2018 - 2023

CO-FUNDED Brain Circulation Scheme2Sürdürülebilir Kalkınma

7. Çerçeve Programı Projesi , 7. Çerçeve Programı Projesi

(Proje Özeti)
Ursavaş Ö. F.

2018 - 2020

2018 - 2020

Ulusal Öğretim Tasarımı Yeterliklerinin ve İş Ortamında Kullanımlarının BelirlenmesiSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Ursavaş Ö. F. (Yürütücü)

2018 - 2018

2018 - 2018

TÜBİTAK 4005-118B172 Öğretmenler Etkileşimli E-kitaplarını GeliştiriyorSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Ursavaş Ö. F., Özyurt H., Çebi A., Eryılmaz Toksoy S., Özyurt Ö., Turgut Y. E., et al.

2018 - 2018

2018 - 2018

Öğretmen Adayları İçin Dijital Yeterlik Eğitimi

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Ursavaş Ö. F., Reisoğlu İ., İslamoğlu H., Küçük M., Eryılmaz Toksoy S., Camadan F.

2015 - 2017

2015 - 2017

Okulöncesi Öğrencilerin in Su Farkındalığı EğitimiSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Ursavaş Ö. F., Ursavaş N.(Yürütücü)

2014 - 2015

2014 - 2015

E Kampüs Projesi Yaşam Merkezi Modülü

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Alt Yapı

Ursavaş Ö. F. (Yürütücü)


Burslar

2013 - 2014

2013 - 2014

2214A Doktora Sırası Yurtdışı araştırma Bursu

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 377

h-indeksi (WOS): 10