Eğitim Bilgileri
2007 - 2013
2007 - 2013Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, -, Matematik Eğitimi, Türkiye
2002 - 2007
2002 - 2007Yüksek Lisans-Tezsiz
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ofmae / Matematik Öğretmenliği , Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Dinamik Matematik Yazılımı Kullanımının Öğrencilerin Türev Kavramının Geometrik Boyutuna İlişkin Anlamalarına Etkisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, -, Matematik Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorKaradeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ofmae / Matematik Öğretmenliği
2014 - 2018
2014 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ofmae / Matematik Öğretmenliği
2007 - 2013
2007 - 2013Araştırma Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ofma Eğitimi
Makaleler
Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (7)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (6)
2018
20181. An example of the use of dynamic mathematics software to create problem-solving environments that serve multiple purposes
Cekmez E., Bulbul B. O.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.26, sa.5, ss.654-663, 2018 (SSCI, Scopus)
2016
20162. Examining Students’ Generalizations of the Tangent Concept: A Theoretical Perspective
Çekmez E., Baki A.
PRIMUS
, cilt.26, sa.5, ss.466-484, 2016 (Scopus)
2014
20143. How to determine the maximum circle that can be enclosed in a convex quadrilateral
Baki A., Çekmez E., Kösa T.
Technology, Knowledge and Learning
, cilt.19, sa.3, ss.327-336, 2014 (SCI-Expanded, Scopus)
2012
20124. Fenomenografik Araştırma Yöntemi
ÇEKMEZ E., Yıldız C., Bütüner S. Ö.
e-Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik) , cilt.6, sa.2, ss.77-102, 2012 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2012
20125. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Limit kavramının Formal tanımına Yönelik Anlamalarının İncelenmesi
BAKİ M., ÇEKMEZ E.
Turksih Journal of Computer and Mathematics Education , cilt.3, sa.2, ss.81-98, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
20126. A Comparative Study of the Effects of Using Dynamic Mathematics Software on Students’ Understandings about Tangent Concept
BAKİ A., ÇEKMEZ E., ARSLAN S.
GeoGebra International Journal of Romania , cilt.2, sa.2, ss.13-30, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
20127. Using dynamic geometry software to develop problem solving skills.
GÜVEN B., BAKİ A., ÇEKMEZ E.
Mathematics and Computer Education , cilt.46, sa.1, ss.6-17, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
20128. Using Dynamic Mathematics Software to Develop Problem Solving Skills
GÜVEN B., BAKİ A., ÇEKMEZ E.
Mathematics & Computer Education , cilt.46, sa.1, ss.6-17, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
20119. Examining preservice elementary mathematics teachers' understandings about irrational numbers
Guven B., Cekmez E., Karatas I.
PRIMUS
, cilt.21, sa.5, ss.401-416, 2011 (Scopus)
2011
201110. Examining preservice elementary mathematics teachers’ understanding about irrational numbers.
GÜVEN B., ÇEKMEZ E., Karataş İ.
Problems, Resources, and Issues in Mathematics Undergraduate Studies , cilt.21, sa.5, ss.401-416, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201111. A Cross-Age Study of Students' Understanding of Limit and Continuity Concepts
Karatas I., Guven B., Cekmez E.
BOLEMA-MATHEMATICS EDUCATION BULLETIN-BOLETIM DE EDUCACAO MATEMATICA
, cilt.24, sa.38, ss.245-264, 2011 (SSCI, Scopus)
2010
201012. Using empirical evidence in the process of proving: The case of dynamic geometry
Guven B., Cekmez E., Karatas I.
Teaching Mathematics and its Applications
, cilt.29, sa.4, ss.193-207, 2010 (Scopus)
2010
201013. Teaching Mathematics and Its Applications
GÜVEN B., ÇEKMEZ E., Karataş İ.
Teaching Mathematics and Its Applications , cilt.29, sa.4, ss.193-207, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2009
20091. Dinamik Matematik Yazılımlarının Geometri Problemlerini Çözmede ve İspata Ulaşmadaki Potansiyeli
ÇEKMEZ E., KÖSA T.
3rd International Computer & Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.813-819, (Tam Metin Bildiri)
2009
20092. Üç boyutlu geometrik şekillerin iki boyutlu düzleme resmedilmesinde oluşan algı yanılmalarına Cabri 3d yazılımının etkisi
GÜRSOY K., YILDIZ C., ÇEKMEZ E., GÜVEN B.
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
20093. Uzay Geometri Öğretiminden DGY Cabri 3D Kullanımı: Öğretmen Adayları Görüşleri
KÖSA T., Karakuş F., ÇEKMEZ E.
3rd International Computer & Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.830-833, (Tam Metin Bildiri)
2008
20084. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının İrrasyonel Sayılar Konusu ile İlgili Sahip oldukları Anlamaların Belirlenmesi
ÇEKMEZ E., GÜVEN B., Karataş İ.
International Conference on Educational Sciences, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, ss.490-497, (Tam Metin Bildiri)
2008
20085. Pascal Üçgeni ve Sierpinski Üçgeni Arasındaki İlişkinin İlköğretim Öğrencileri Tarafından Keşfedilmesi
Karakuş F., KÖSA T., ÇEKMEZ E.
International Conference on Educational Sciences, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, ss.1118-1124, (Tam Metin Bildiri)