Articles Published in Other Journals
9
Venedik Mimarlık Bienali’ne Retrospektif Bir Bakış
YAPI Mimarlık Tasarım Kültür Sanat Dergisi
, no.467, pp.25-31, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Investigating The Spatial Qualifications of School Area and Garden
International Journal of Scientific and Technological Research
, vol.4, no.6, pp.26-44, 2018 (Peer-Reviewed Journal)


A Spatial Functional Analysis in the Context of Behavioral Maps in Primary School Grounds: Case of Trabzon
TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH
, vol.7, pp.649-667, 2018 (Peer-Reviewed Journal)



Bir Kolektif Bellek Hikayesi; Trabzon Tekel Binası ve Çevresinin Anlattıkları
İdealkent - Kent Araştırmaları Dergisi
, vol.8, no.22, pp.692-721, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Teaching/Learning Strategies Through Art: Theatre and Basic Design Education
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, vol.183, pp.331-337, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
14
V. Chicago Architecture Biennial: Examining the Relationship Between Discourse and Content
IV. International Architectural Sciences and Applications Symposium, Girne, Cyprus (Kktc), 30 - 31 May 2024, pp.1356-1369, (Full Text)
MİMARLIK BÖLÜMÜ BİTİRME PROJESİ İÇERİKLERİ ÜZERİNDEN BİR DEĞERLENDİRME: KTÜ MİMARLIK BÖLÜMÜ ÖRNEĞİ
LİSANSÜSTÜ ARAŞTIRMALAR SEMPOZYUMU – I, İstanbul, Turkey, 9 - 10 May 2024, pp.0-1, (Full Text)
The Loos of Time and Space: From Production to Comsumption
ICAUD: Second International Conference on Architecture and Urban Design, Albania, pp.100, (Full Text)
Dönüştürülen Mekânlar, Mekânlaşan Dönüşümler
ISUEP2018 Uluslararası Kentleşme ve Çevre Sorunları Sempozyumu, Eskişehir, Turkey, 28 - 30 June 2018, pp.1, (Full Text)
READING GLOBAL ARCHITECTURE MEDIUM THROUGH ARCHITECTURAL BIENNIALS / TRIENNIALS
S.ARCH : The 5th International Conference on Architecture & Built Environment + AWARDs, Venedik, Italy, 22 - 24 May 2018, pp.256-270, (Full Text)
Okul Bahçelerinin Kullanımına Yönelik Öğrencilerin Görüşleri: Bir ilkokul Örneği
17th International Primary Teacher Education Symposium, Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, pp.1486-1487, (Summary Text)
A Context-Presentation-Product Perspective of the 15th Venice Architecture Biennale
IV. International Architectural Design Conference, Archdesign '17, İstanbul, Turkey, 16 - 17 June 2017, pp.111-122, (Full Text)
Trabzon Tekel Binası
DOCOMOMO_Türkiye Ulusal Çalışma Grubu Poster Sunuşları Türkiye Mimarlığında Modernizmin Yerel Açılımları IX, Antalya, Turkey, 6 - 08 December 2013, pp.1, (Full Text)
Books
8
Tasarım Yaklaşımının Farklı İlkokul Tipolojileri İçin Uygulamaları
in: Öğrenme Mekanları Olarak İlkokul Bahçeleri, Yelda Aydın Türk, Editor, Eğitim Kitabevi, İstanbul, pp.79-124, 2022

İlkokul Tipolojileri Master Planları
in: Öğrenme Mekanları Olarak İlkokul Bahçeleri , Yelda Aydın Türk, Editor, Eğitim Kitabevi, İstanbul, pp.175-190, 2022
Bahçede Öğrenme
in: Öğrenme Mekanları Olarak İlkokul Bahçeleri, Yelda Aydın Türk, Editor, Eğitim Kitabevi, İstanbul, pp.33-48, 2022

İlkokul Bahçelerinin Planlanması ve Tasarımı
in: Öğrenme Mekanları Olarak İlkokul Bahçeleri, Yelda Aydın Türk, Editor, Eğitim Kitabevi, İstanbul, pp.147-174, 2022

Yerin Sesi: Trabzon Kadınlar Pazarı (The Voice of the Place: Trabzon Women’s Bazaar)
in: Transition in/at/on/over/under Space: Kadınlar Pazarı Atölyesi, N. Kuloğlu, S. D. Öztürk, A. Öztürk, D. Bayrak, Editor, Navimedya, Altan Özyurt Matbaacılık (TMMOB Mimarlar Odası Trabzon Şubesi Yayınları), Trabzon, pp.139-155, 2017