Eğitim Bilgileri
2009 - 2015
2009 - 2015Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğit/Matematik Eğitimi, Türkiye
2004 - 2009
2004 - 2009Yüksek Lisans-Tezsiz
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim/Matematik Eğitimi, Türkiye
2004 - 2009
2004 - 2009Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim/Matematik Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Farklı Lisans Programlarında Okuyan Öğrencilerin İstatistik Okuryazarlığının İncelenmesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorKaradeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2010 - 2015
2010 - 2015Araştırma Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
Makaleler
Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (2)
Scopus (7)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (3)
2019
20191. Evaluating students' conceptual and procedural understanding of sampling distributions
Ozmen Z. M., Guven B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.50, sa.1, ss.25-45, 2019 (ESCI, Scopus)
2018
20182. A National Comparison of Pre-service Elementary Mathematics Teachers' Beliefs about Mathematics: The case of Turkey
Celik D., Ozmen Z. M., Aydin S., Guler M., Birgin O., Açıkyıldız G., et al.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.43, sa.193, ss.289-315, 2018 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
20173. Evaluating the Practices of Instructors Teaching Statistics Courses from Different Undergraduate Programs in Terms of Statistical Literacy
Ozmen Z. M., Baki A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.191, ss.323-349, 2017 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
20174. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Dersi Kapsamında Matematiği Öğretme Bilgisinin Geliştirilmesi
BAKİ M., ÖZMEN Z. M.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.30, ss.209-238, 2017 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2016
20165. Problem types used in math lessons: the relationship between student achievement and teacher preferences
Guven B., Aydin-Guc F., Ozmen Z. M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.47, sa.6, ss.863-876, 2016 (ESCI, Scopus)
2015
20156. Reflections from a Learning Setting Designed to Investigate Mathematical Thinking
ÇELİK D., GÜLER M., Bülbül B. Ö., ÖZMEN Z. M.
International Journal of Educational Studies in Mathematics , cilt.2, sa.1, ss.11-23, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20157. Examining the Statistical Process Experiences of 8th Grade Students
Guven B., Ozturk T., Ozmen Z. M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.177, ss.343-363, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
20138. Challenges in Doctoral Education and Coping Strategies: A Case Study
ÖZMEN Z. M., AYDIN GÜÇ F.
Journal of Higher Education and Science , cilt.3, sa.3, ss.214-219, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
20129. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri
BAKİ A., AYDIN GÜÇ F., ÖZMEN Z. M.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.59-72, 2012 (TRDizin)
2012
201210. Determining the Types of Problems Used by 7th Grade Math Teachers
Ozmen Z. M., Taskin D., Guven B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.37, sa.165, ss.246-261, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201011. Bir Lisansüstü Öğrencisinin Telekonferans ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları Dersindeki Deneyimleri
ÖZMEN Z. M.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education , cilt.1, sa.2, ss.217-232, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının İstatistiksel Okuryazarlık Düzeylerinin Örneklem Seçimi Bileşeni Bağlamında İncelenmesi
GÜVEN B., BAKİ A., UZUN N., ÖZMEN Z. M., ARSLAN Z.
6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2018
20182. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Verilerdeki Değişime İlişkin İstatistik Okuryazarlığının İncelenmesi
GÜVEN B., BAKİ A., ARSLAN Z., ÖZMEN Z. M., Uzun N.
6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2017
20173. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının İstatistik Okuryazarlığının Eleştirel Düşünme Yeterliği Açısından İncelenmesi
ÖZMEN Z. M., GÜVEN B.
5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.197-198, (Özet Bildiri)
2016
20164. COMPARING THE STATISTICAL LITERACY OF STUDENTS IN DIFFERENT UNDERGRADUATE PROGRAMS IN TERMS OF STATISTICAL PROCESS
ÖZMEN Z. M., BAKİ A.
13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Almanya, 24 Temmuz 2016 - 31 Ocak 2017, (Tam Metin Bildiri)
2016
20165. PRESERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ GAINS FOR TEACHING DIVERSE STUDENTS
ÇELİK D., Aydın S., ÖZMEN Z. M., Gürsoy K., Taşkın D., GÜLER M., et al.
13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
20156. An Investigation of Preservice Elementary Mathematics Teachers’ Content Knowledge for Teaching Geometry
ÇELİK D., Aydın S., GÜLER M., ÖZMEN Z. M., GÜRSOY K., Açıkyıldız G., et al.
6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 28 - 30 Kasım 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2015
20157. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarına Üniversitelerde Sunulan Öğrenme Fırsatlarının Öğretmen Adaylarının Görüşleri Bağlamında İncelenmesi: Türkiye Örneği
ÇELİK D., AYDIN S., TAŞKIN D., GÜRSOY K., AÇIKYILDIZ G., ÖZMEN Z. M., et al.
Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.209, (Özet Bildiri)
2015
20158. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Deneyimledikleri Öğrenme Fırsatlarının TEDS-M Sonuçları İle Karşılaştırılması
ÇELİK D., AYDIN S., GÜRSOY K., TAŞKIN D., ÖZMEN Z. M., GÜLER M., et al.
Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.208, (Özet Bildiri)
2015
20159. Determining Pre-Service Mathematics Teachers’ Beliefs about the Nature of Mathematics: The Case of Turkey
ÇELİK D., Aydın S., ÖZMEN Z. M., Açıkyıldız G., TAŞKIN D., GÜLER M., et al.
International Teacher Education Conferance, St. Petesburg, Rusya, 2 - 04 Eylül 2015, ss.54-55, (Tam Metin Bildiri)
2015
201510. Turkish preservice elementary mathematics teachers’ content knowledge: The case of algebra
ÇELİK D., Aydın S., GÜLER M., TAŞKIN D., Özmen Z. M., GÜRSOY K., et al.
International Symposium Elementary Maths Teaching, Prag, Çek Cumhuriyeti, 16 - 21 Ağustos 2015, ss.82-91, (Tam Metin Bildiri)
2015
201511. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmen Eğitimi Programının Etkinliğine ve Tutarlılığına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
ÇELİK D., GÜNEŞ G., BİRGİN O., AYDIN S., GÜRSOY K., ÖZMEN Z. M.
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.271-272, (Özet Bildiri)
2015
201512. Farklı Fakülte Pogramlarında İstatistik Derslerini Yürüten Öğretim Elemanlarının İstatistik Okuryazarlığı Algıları
BAKİ A., ÖZMEN Z. M.
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.115, (Özet Bildiri)
2015
201513. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Eğitimi Programının Etkinliğine ve Tutarlılığına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
ÇELİK D., GÜNEŞ G., BİRGİN O., AYDIN S., GÜRSOY K., ÖZMEN Z. M.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.271, (Özet Bildiri)
2015
201514. TURKISH PRESERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS' CONTENT KNOWLEDGE: THE CASE OF ALGEBRA
Celik D., Aydin S., Guler M., Taskin D., Ozmen Z. M., Gursoy K., et al.
International Symposium on Elementary Mathematics Teaching (SEMT), Prague, Çek Cumhuriyeti, 16 - 21 Ağustos 2015, ss.82-91, (Tam Metin Bildiri)
2014
201415. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Grafik Okuryazarlığı Düzeylerinin Belirlenmesi.
GÜVEN B., ÖZMEN Z. M.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.264, (Özet Bildiri)
2014
201416. Üniversite Öğrencilerinin Örnekleme Dağılım Konusuna Ilişkin Anlamaları
GÜVEN B., ÖZMEN Z. M.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.853, (Özet Bildiri)
2014
201417. Öğretmen Adaylarının Ortaokulda Verilen İstatisitk Konularına Yönelik Alanı Öğretme Bilgilerinin İncelenmesi
ÖZMEN Z. M., BAKİ A.
13. Matematik Sempozyumu, Karabük, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, ss.463-466, (Özet Bildiri)
2013
201318. 11. sınıf öğrencilerinin bazı geometrik şekiller hakkındaki algıları: Model şekiller
GÜVEN B., ÖZTÜRK T., ÖZMEN Z. M.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.146, (Özet Bildiri)
2013
201319. Üniversite Düzeyinde Verilen İstatistik Dersinin İstatistiksel Muhakeme Açısından İncelenmesi
BAKİ A., ÖZMEN Z. M.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.155, (Özet Bildiri)
2013
201320. 11. Sınıf Öğrencilerinin Bazı Geometrik Şekiller Hakkındaki Algıları: Model Şekiller
GÜVEN B., ÖZTÜRK T., ÖZMEN Z. M.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.146, (Özet Bildiri)
2012
201221. Gerçek yaşam durumları ile ilgili veri temsil süreçlerinin incelenmesi
GÜVEN B., ÖZMEN Z. M., ÖZTÜRK T.
X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.192, (Özet Bildiri)
2012
201222. 8. Sınıf Öğrencilerinin Sözel Problemlerde Verilenler İle İstenilenler Arasındaki İlişkiyi Belirleyebilme Becerileri
AYDIN GÜÇ F., ÖZMEN Z. M.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.429, (Özet Bildiri)
2012
201223. Gerçek Yaşam Durumları ile ilgili Veri Temsil Süreçlerinin İncelenmesi
GÜVEN B., ÖZMEN Z. M., ÖZTÜRK T.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.192, (Özet Bildiri)
2011
201124. Matematik Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Stratejiler ve Problem Çözme Başarıları Arasındaki İlişki
ÖZMEN Z. M., AYDIN F., GÜVEN B.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.415-418, (Özet Bildiri)
2011
201125. lköğretim matematik öğretmeni adaylarının problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerinin belirlenmesi
BAKİ A., AYDIN F., ÖZMEN Z. M.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.214-215, (Özet Bildiri)
2010
201026. Ölçü Birimlerinin Öğretiminde Matematik Tarihinin Kullanılmasına Yönelik Öğrenci Görüşleri
ARSLAN S., Yıldız C., TAŞKIN D., ÖZMEN z. m.
MatDer 9. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri: “Matematik ve Bilişim Çağı”, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)
2010
201027. Öğretmenlerin Ders İçi Kullanmayı Tercih Ettikleri ve Öğrencilerin Başarılı Oldukları Problem Türlerinin Belirlenmesi
AYDIN F., ÖZMEN Z. M., GÜVEN B.
9. Matematik Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, ss.193-194, (Özet Bildiri)
2010
201028. İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin SBS Puanları Onların Kritik Düşünebilme Becerilerinin Bir Göstergesi Olabilir mi?
ÇEPNİ S., AKŞAN E., ÖZMEN Z. M., AYDIN F.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.101, (Özet Bildiri)
2010
201029. Öğretmen Adaylarının Limit Konusu ile ilgili Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi
ÖZMEN Z. M., DENİZ D., ŞENYİĞİT N. E.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.15, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. Prospective Mathematics Teachers’ Opinions About Their Opportunities for Learning How to Teach to a Diverse Group of Students
ÇELİK D., ÖZMEN Z. M., GÜNEŞ G., GÜLER M.
Research Advances in the Mathematical Education of Pre-service Elementary Teachers, Stylianides G., Hino K, Editör, Springer, London/Berlin , Cham, ss.205-218, 2018
2018
20182. Prospective Mathematics Teachers’ Opinions About Their Opportunities for Learning How to Teach to a Diverse Group of Students
ÇELİK D., Aydın S., ÖZMEN Z. M., GÜRSOY K., ARABACI D., GÜLER M., et al.
Research Advances in the Mathematical Education of Pre-service Elementary Teachers, Stylianides G., Hino K, Editör, Springer, London/Berlin , Cham, ss.205-218, 2018
2018
20183. Prospective Mathematics Teachers’ Opinions About Their Opportunities for Learning How to Teach to a Diverse Group of Students
ÇELİK D., ÖZMEN Z. M., GÜNEŞ G., GÜLER M.
Research Advances in the Mathematical Education of Pre-service Elementary Teachers, Stylianides G., Hino K, Editör, Springer, London/Berlin , Cham, ss.205-218, 2018
2018
20184. Prospective Mathematics Teachers’ Opinions About Their Opportunities for Learning How to Teach to a Diverse Group of Students
ÇELİK D., ÖZMEN Z. M., GÜNEŞ G., GÜLER M.
Research Advances in the Mathematical Education of Pre-service Elementary Teachers, Stylianides G., Hino K, Editör, Springer, London/Berlin , Cham, ss.205-218, 2018
Desteklenen Projeler
2016 - 2018
2016 - 2018İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programlarında Yürütülen İstatistik Derslerinin İstatistiksel Okuryazarlık Açısından Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
GÜVEN B. (Yürütücü), UZUN N., ARSLAN Z., BAKİ A., ÖZMEN Z. M.
Burslar
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam Ediyor