Makaleler
41
Tümü (41)
SCI-E, SSCI, AHCI (17)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (17)
Scopus (17)
TRDizin (21)
Diğer Yayınlar (17)
1. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dinleme Kaygıları
ULUSLARARASI TÜRKÇE EDEBİYAT KÜLTÜR EĞİTİM (TEKE) DERGİSİ
, cilt.5, sa.4, ss.1945-1957, 2016 (TRDizin)
2. Türkçe Öğretmenlerinin 6. Sınıf Düzeyindeki Hazırlık Çalışmalarını Uygulama Durumları Üzerine Bir Değerlendirme
MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.5, sa.2, ss.344-356, 2016 (TRDizin)
3. Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Yazma Eğilimleri Arasındaki İlişki
Uluslararası TEKE (Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim) Dergisi
, cilt.4, ss.1251-1267, 2015 (Hakemli Dergi)
4. Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Söz Varlığı Unsurlarının İncelenmesi
International Journal of Language Academy
, cilt.2, ss.247-265, 2014 (Hakemli Dergi)
5. Effect of hypertextual reading on academic success and comprehension skills
Educational Research and Reviews
, cilt.9, ss.447-455, 2014 (Hakemli Dergi)
6. Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Okumaya Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki
Milli Eğitim
, sa.204, ss.199-213, 2014 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
7. Metinlerin Okunabilirlik Düzeyleri ile Öğrencilerin Okuma Becerileri Arasındaki İlişki
ANA DİLİ EĞİTİMİ DERGİSİ
, cilt.2, ss.68-76, 2014 (TRDizin)
8. Öğretmen Görüşleri Açısından Türkçe Dersi Öğretim Programı Kazanımları
Karadeniz
, cilt.5, ss.1-14, 2013 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus, TRDizin)
9. Türkçe Öğretmenliği Adaylarının Okuma Hız ve Anlama Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi
Milli Eğitim
, sa.200, ss.180-188, 2013 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
10. Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki
TURKISH STUDIES
, cilt.8, ss.1307-1319, 2013 (SSCI, Scopus)
11. Araştırma Görevlilerinin Eğitimde Tablet Bilgisayar Kullanımına İlişkin Görüşleri Üzerine Nitel Bir Araştırma (Trabzon Örneği)
Uluslararası TEKE Dergisi
, cilt.3, ss.203-215, 2012 (Hakemli Dergi)
12. Türkçe Dersi Öz Yeterlik Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.43, ss.164-173, 2012 (Hakemli Dergi)
13. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Türk Dili Dersi Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi: Bir Aksiyon Araştırması
Uluslararası TEKE Dergisi
, cilt.2, ss.38-50, 2012 (Hakemli Dergi)
14. Öğretim Yazılımlarının Farklı Aşamalarda Kullanımının Başarıya Etkisi ve Öğrenci Görüşleri: Dil Bilgisi Öğretimi Örneği
Uluslararası TEKE Dergisi
, cilt.4, ss.134-150, 2012 (Hakemli Dergi)
15. Türkçe Eğitiminde Olaya Dayalı Öğrenme Yönteminin Kullanımına Yönelik Bir Öneri (Okuma Eğitimi Örneği)
TURKISH STUDIES
, cilt.7, ss.401-410, 2012 (SSCI, Scopus)
16. The Effect of Computer Assisted Turkish Teaching on Achievement in Reading Comprehension
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, ss.876-881, 2012 (Hakemli Dergi)
17. TURKISH LESSON SELF-EFFICACY PERCEPTION SCALE: RELIABILITY AND VALIDITY STUDY
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.43, ss.164-173, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
18. Türkçe Öğretmen Adaylarının Türkçe Öğretmenliği Lisans Programına Yönelik Görüşleri
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.19, ss.555-566, 2011 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
19. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dinleme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi
e-Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ)
, cilt.3, ss.101-112, 2011 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
20. Türkçe Öğretmenlerinin İş Birlikli Öğrenmeye Yönelik Tutumları
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, ss.155-174, 2011 (SCI-Expanded, TRDizin)
22. İlköğretim 6. Sınıfta Bilgisayar Destekli Öğretimin Dil Bilgisi Başarısına ve Kavram Yanılgılarına Etkisi
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, sa.31, ss.319-334, 2011 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
23. Effects of Cooperative Integrated Reading and Composition (CIRC) Technique on Reading-Writing Skills
Educational Research and Reviews
, cilt.6, ss.102-109, 2011 (Hakemli Dergi)
24. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Empatik Eğilim Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.3, ss.19-25, 2011 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
25. Türkçe Dersi Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirmeye İlişkin Algıları
Milli Eğitim
, sa.190, ss.212-233, 2011 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
26. Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.24, ss.209-216, 2011 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
27. İlköğretim Öğretmenlerinin Öğrenci Merkezli Öğretime Yönelik Algıları
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.8, ss.255-269, 2011 (Scopus, TRDizin)
28. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, sa.28, ss.25-34, 2010 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
29. Türkçe Öğretmenlerinin İletişim Becerileri Üzerine Bir Araştırma
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, ss.59-71, 2010 (Hakemli Dergi)
30. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Niteliklerine Yönelik Görüşleri
TURKISH STUDIES
, cilt.5, ss.1364-1378, 2010 (SSCI, Scopus)
31. İstasyon Tekniğinin Yaratıcı Yazma Becerisi Kazandırmaya ve Derse Karşı Tutuma Etkisi
TÜRKLÜK BİLİMİ ARAŞTIRMALARI
, cilt.28, ss.299-312, 2010 (TRDizin)
32. Türkiye Türkçesinde Sözcük Gruplarının Öğretimi Üzerine
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TÜRKİYAT ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
, cilt.43, ss.145-166, 2010 (TRDizin)
33. Kavram Haritaları ile Not Tutmanın İlköğretim Öğrencilerinin Dinlediğini Anlama Becerisi Üzerine Etkisi
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, ss.63-70, 2010 (Hakemli Dergi)
35. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinleri Anlamaya Yönelik Sorular Üzerine Taksonomik Bir İnceleme
Milli Eğitim
, sa.181, ss.84-93, 2009 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
36. Çoklu Ortam Aktiviteleriyle Metin Öğretimine Bir Model (Fabl Örneği)
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.3, ss.67-76, 2009 (Hakemli Dergi)
37. Türk Dil Kurumunun İmlâ/Yazım Kılavuzlarındaki Değişikliler Üzerine Bir İnceleme
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.13, ss.117-130, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
38. İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarında Karşılaşılan Yazım ve Noktalama Hataları
KARADENİZ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.1, ss.19-38, 2009 (TRDizin)
39. İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Ders Kitaplarındaki Şiirler ve Manzum Eserler Üzerine Bir İnceleme
Çağdaş Eğitim
, sa.357, ss.34-41, 2008 (Hakemli Dergi)
40. Ses Temelli Cümle Yönteminin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.5, ss.274-289, 2008 (Hakemli Dergi)
41. İlköğretim İkinci Kademe (2005) Türkçe Dersi Öğretim Programında Genel Amaçlar - Hedef/Kazanımlar İlişkisi
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.1, ss.149-158, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
6
1. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerisi Açısından Kelime Bilgilerinin İncelenmesi
VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.15-30, (Tam Metin Bildiri)
2. OKS ile SBS’de Çıkmış Dil Bilgisi Sorularının Konu, Yapı ve Taksonomik Olarak İncelenmesi
VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.1-15, (Tam Metin Bildiri)
3. Artvin’in Lisans Yerleştirme Sınavı’ndaki (LYS) Başarısızlığının Nedenleri Üzerine Bir Araştırma
Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 31 Mayıs - 01 Haziran 2012, ss.15-30, (Tam Metin Bildiri)
4. Bilgisayar Destekli Türkçe Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri
Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 31 Mayıs - 01 Haziran 2012, ss.1-15, (Tam Metin Bildiri)
5. Öğrenme Galerisi Tekniğinin Okuduğunu Anlama Başarısı Üzerine Etkisi
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.1-15, (Tam Metin Bildiri)
6. İlköğretim İkinci Kademe (2005) Türkçe Dersi Öğretim Programında Genel Amaçlar - Hedef/Kazanımlar İlişkisi
Türkçe Öğretimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2008, ss.1-15, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
6
1. Türkçe Dersi Öğretim Programlarında Okuma Eğitimi
Okuma Eğitimi, Semra Alyılmaz, Berna Ürün Karahan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.157-172, 2018
2. Okuma Alışkanlığı
Okuma Eğitimi, Semra Alyılmaz, Berna Ürün Karahan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.145-155, 2018
3. Türkçe Şekil Bilgisi I
Türk Dili I, Gündüz O., Şimşek T., Editör, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, ss.1-21, 2016
4. Beden Dili ve Konuşmadaki Yeri
Türk Dili II, Gündüz O., Şimşek T., Editör, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, ss.1-21, 2016
5. Yabancılara Türkçe Öğretimi Programı Geliştirme
Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Durmuş M., Okur A., Editör, Grafiker Yayınları, Ankara, ss.511-526, 2013
6. Temel Dil Becerilerinin Eğitiminde Yaşanan Sorunlar
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2011
Diğer Yayınlar
1
1. Dil Politikaları Bağlamında AB’de ve Türkiye’de Türkçenin Sorunları
Diğer, ss.1221-1228, 2013