Eğitim Bilgileri
2005 - 2011
2005 - 2011Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Türkiye
2001 - 2004
2001 - 2004Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği, Türkiye
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorKaradeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
2011 - 2018
2011 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
Makaleler
Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (2)
Scopus (7)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (3)
2019
20191. A general analytical model for problem solving teaching: Bos
Erümit A. K., NABIYEV V., Kösa T., Kokoç M., Gencan A. A.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, cilt.10, sa.2, ss.476-500, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
20192. Designing a Usability Assessment Process for Adaptive Intelligent Tutoring Systems:A Case Study
ERÜMİT A. K., ÇETİN İ., KÖSA T., KOKOÇ M., NABIYEV V., AYGÜN E. S.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , cilt.10, sa.1, ss.141-179, 2019 (TRDizin)
2018
20183. The effects of computer-aided design software on engineering students' spatial visualisation skills
Kosa T., KARAKUŞ F.
EUROPEAN JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION
, cilt.43, sa.2, ss.296-308, 2018 (ESCI, Scopus)
2016
20164. The Effect of Using Dynamic Mathematics Software: Cross Section and Visualization
Kosa T.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR TECHNOLOGY IN MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.23, sa.4, ss.121-128, 2016 (ESCI, Scopus)
2015
20155. Analitik Geometri Öğretiminde GeoGebra Yazılımının Potansiyeli: Öğretmen Adaylarının Görüşleri
BALTACI S., YILDIZ A., KÖSA T.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education , cilt.6, sa.3, ss.483-505, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20146. How to determine the maximum circle that can be enclosed in a convex quadrilateral
Baki A., Çekmez E., Kösa T.
Technology, Knowledge and Learning
, cilt.19, sa.3, ss.327-336, 2014 (SCI-Expanded, Scopus)
2011
20117. A comparative study of the effects of using dynamic geometry software and physical manipulatives on the spatial visualisation skills of pre-service mathematics teachers
Baki A., Kosa T., Guven B.
BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.42, sa.2, ss.291-310, 2011 (SSCI, Scopus)
2010
20108. Dik İzdüşümü Ünitesine Yönelik Geliştirilen Çalışma Yapraklarının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi
KÖSA T.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.5, sa.3, ss.820-838, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
20099. A comparative study of the effects of using dynamic geometry software and physical manipulatives on the spatial visualisation skills of pre-service mathematics teachers
BAKİ A., KÖSA T., GÜVEN B.
BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.42, sa.2, ss.291-310, 2009 (SSCI, Scopus)
2009
200910. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YENİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
KÖSA T.
MİLLÎ EĞİTİM üç aylık eğitim ve sosyal bilimler dergisi , sa.181, ss.184-197, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200811. The effect of dynamic geometry software on student mathematics teachers' spatial visualization skills
Gueven B., Kosa T.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.7, sa.4, ss.100-107, 2008 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2017
20171. Matematik Problemlerinin Çözümü İçin Genel Bir Çözümleme Modelinin Geliştirilmesi
ERÜMİT A. K., NABIYEV V., KÖSA T., KOKOÇ M., AKSOY A.
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20172. The Guiding Role of Dynamic Mathematics Softwareto Solve a Real-Life Problem: Tea Cup Problem
KÖSA T., KÖROĞLU T.
15th International Geometry Symposium, 3 - 06 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2016
20163. PROBLEM ÇÖZME ÖĞRETİMİ İÇİN GRAF TEORİSİ KULLANILARAK BİR MODEL OLUŞTURULMASI
ERÜMİT A. K., NABIYEV V., aksoy a., KOKOÇ M., KÖSA T.
4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2010
20104. Using dynamic geometry software Cabri 3D for teaching analytic geometry
Kosa T., KARAKUŞ F.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1385-1389, (Tam Metin Bildiri)
2010
20105. Exploring fractal dimension by experiment: Pre-service teachers' gains
KARAKUŞ F., Kosa T.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1032-1036, (Tam Metin Bildiri)
2009
20096. Uzay Geometri Öğretiminden DGY Cabri 3D Kullanımı: Öğretmen Adayları Görüşleri
KÖSA T., Karakuş F., ÇEKMEZ E.
3rd International Computer & Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.830-833, (Tam Metin Bildiri)
2009
20097. Dinamik Matematik Yazılımlarının Geometri Problemlerini Çözmede ve İspata Ulaşmadaki Potansiyeli
ÇEKMEZ E., KÖSA T.
3rd International Computer & Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.813-819, (Tam Metin Bildiri)
2009
20098. Öğretmen adaylarının bilgisayar ve internet kullanım eğilimleri
İSKENDEROĞLU M., AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T., KÖSA T., GÜVEN B.
3rd International Computer and Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.782-787, (Tam Metin Bildiri)
2009
20099. Katı Cisimlerin Yüzey Alanları ve Hacimlerini Cabri 3d ile Keşfetme: Prizma ve Piramitler
KÖSA T., Karakuş F., BÜTÜN M.
3rd Internatıonal Computer and Instructıonal Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.1, ss.796-800, (Tam Metin Bildiri)
2009
200910. Bilgisayar Donanımlı Ortamlarda Mandelbrot ve Julia Kümelerinin Öğretimi
KARAKUŞ F., AKBULUT Ö. E., KÖSA T.
3rd Internatıonal Computer and Instructıonal Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.2, ss.1293-1298, (Tam Metin Bildiri)
2008
200811. Pascal Üçgeni ve Sierpinski Üçgeni Arasındaki İlişkinin İlköğretim Öğrencileri Tarafından Keşfedilmesi
Karakuş F., KÖSA T., ÇEKMEZ E.
International Conference on Educational Sciences, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, ss.1118-1124, (Tam Metin Bildiri)
2008
200812. The Effect Of Internet About Plagiarism During Homework Preparing Period
ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., KÖSA T.
8th International Educational Technology Conference (IETC 2008), Eskişehir, Türkiye, 6 Mayıs - 08 Eylül 2008, ss.1123-1127, (Tam Metin Bildiri)
2008
200813. Ödev Hazırlama Sürecinde İnternet Kullanımının Kopya ve Aşırmaya Etkileri
ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., KÖSA T.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, cilt.3, ss.1123-1127, (Tam Metin Bildiri)
2008
200814. Uzay Geometri Öğretimi İçin Üç Boyutlu Dinamik Geometri Yazılımı Kullanarak Çalışma Yapraklarının Geliştirilmesi
KÖSA T., KARAKUŞ F., ÇAKIROĞLU Ü.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, cilt.3, ss.1066-1070, (Tam Metin Bildiri)
2008
200815. WEB Destekli Öğretim Yardımıyla Fraktal Geometri Kavramlarının Öğrenilmesine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
BAKİ A., KARAKUŞ F., KÖSA T.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, cilt.1, ss.87-92, (Tam Metin Bildiri)
2008
200816. Uzay Geometri Öğretiminde 3D Dinamik Geometri Yazılımı Kullanımı: Öğretmen Görüşleri
BAKİ A., KÖSA T., KARAKUŞ F.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, cilt.1, ss.82-86, (Tam Metin Bildiri)
2008
200817. Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretiminde Bilgisayar Kullanımına Yönelik Tutumları
BAKİ A., KÖSA T., KARAKUŞ F.
II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojlleri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, cilt.1, ss.818-823, (Tam Metin Bildiri)
2008
200818. Dinamik Geometri Yazılımı Kullanarak Fraktal Geometri Konusunda Çalışma Yapraklarının Geliştirilmesi
BAKİ A., KARAKUŞ F., KÖSA T.
II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojlleri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, cilt.1, ss.418-427, (Tam Metin Bildiri)
2007
200719. Gender and Grade Differences in Turkish Secondary School Students’ Geometric Understanding Levels
GÜVEN B., KÖSA T., ÇELİK D.
XIII World Congress Comparative Education Societies, Saraybosna, Bosna-Hersek, 3 - 07 Eylül 2007, (Özet Bildiri)
2007
200720. Bilgisayar Destekli Materyal Kullanımının Öğrencilerin Matematik Tutumlarına Etkisi
BAKİ A., KÖSA T., BERİGEL M.
7th International Educational Technology Conference, Nicosia, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, cilt.1, ss.44-48, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2014
20141. Yarı-Deneysel ve Tek durumlu Tasarımlar
KÖSA T.
EĞİTİM ARAŞTIRMALARI:Nicel, Nitel ve Karma Yaklaşımlar, Selçuk Beşir DEMİR, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.317-342, 2014