Dr. Öğr. Üyesi HASAN SAĞLAMEL


Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatı

İngiliz Dili ve Edebiyatı


WoS Araştırma Alanları: Dilbilim, Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Sosyal Bilimler (Soc), Sanat Ve Beşeri Bilimler, Sosyal Bilimler Genel, Kültürel Çalışmalar, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Dil Ve Dilbilim


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi, Dil ve Edebiyat

Metrikler

Yayın

66

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

7

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

47

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Diğer Toplam)

6

Proje

1

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2018

2011 - 2018

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı, Türkiye

2007 - 2009

2007 - 2009

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı/Uygulamalı Dilbilim, Türkiye

1999 - 2004

1999 - 2004

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

Comparison of the Impact of Teacher Feedback within and Irrespective of the English as A Foreign Language Learners’ Zone of Proximal Development

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı

2009

2009

Yüksek Lisans

An experimental study on the role of creative drama in alleviating language anxiety in speaking classes with reference to teachers’ and learners’ perceptions of language anxiety

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı/Uygulamalı Dilbilim

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Dil ve Edebiyat

Akademik Ünvanlar / Görevler

2004 - Devam Ediyor

2004 - Devam Ediyor

Öğretim Görevlisi Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatı

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Fakülte Kurulu Üyesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatı

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

MYO Müdürü

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü

Karadeniz Teknik Üniversitesi

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Writing

Makaleler

Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (6)
Scopus (7)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2020

2020

1. AN EXAMINATION OF EFL LEARNERS’ PERCEPTIONS OF REDPEN USE IN TEACHER WRITTEN FEEDBACK

SAĞLAMEL H., ÖZTÜRK H., KÜÇÜKOSMAN B.

1sth INTERNATIONAL SOCIAL and HUMANITIES SCIENCES RESEARCH SYMPOSIUM, Türkiye, 1 - 03 Temmuz 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. Challenges of Drama Practitioners: Voices from English Language Teachers

SAĞLAMEL H.

8th International Conference on Narrative Language Studies, Trabzon, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2019, ss.116, (Özet Bildiri)

2019

2019

3. Preservice Teachers’ Reflections on Their Microteaching Experience During Drama in Language Education Course

SAĞLAMEL H.

8th International Conference on Narrative Language Studies, 2 - 03 Mayıs 2019, ss.117, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. EFL Students’ Perceptions on the Use of a Plagiarism Monitoring Software

SAĞLAMEL H.

Çukurova International ELT Teachers Conferences (CUELT) (5th), Adana, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2019, ss.145-157, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

5. Integration of Sociocultural Dimension in Teacher WrittenFeedback: Perceptions of an EFL Learner

SAĞLAMEL H.

Çukurova International ELT Teachers Conferences (CUELT) (5th), Adana, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2019, ss.133-144, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

6. An Investigation into the Nexus between Language Learning Strategies and Foreign Language Anxiety

SAĞLAMEL H., DÖNMEZ Y.

7th International Conference on Narrative Language Studies, Trabzon, Türkiye, 14 Mayıs - 15 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. A Comparison between Teachers’ and EFL Students’xx Perceptions of Presentation Anxiety

SAĞLAMEL H., YILDIZ H.

7th International Conference on Narrative Language Studies, 14 - 15 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Attitudes of Turkish EFL Learners towards Native, Native-Like and Nonnative Speakers of English: A Matched-Guise Study

SAĞLAMEL H., YETİM A.

7th International Conference on Narrative Language Studies, Trabzon, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Correlation between Writing Anxiety and Learner Autonomy: EFL Learner Perspectives

SAĞLAMEL H., ÖZTÜRK G.

7th International Conference on Narrative Language Studies, Trabzon, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Students’ Perceptions towards Teacher Feedback and Peer Feedback in their Writing: The Case of EFL Students at KTU

SAĞLAMEL H., ÖZTÜRK H.

7th International Conference on Narrative Language Studies, Trabzon, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. The Use Of L1 In Efl Classes: A Comparison Of Teacher And Learner Perspectives

SAĞLAMEL H., ÖMEROĞLU L.

II. International Teacher Education and Accreditation Congress, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. An Investigation into Foreign Language Anxiety: A Skill-Based Analysis

SAĞLAMEL H.

II. International Teacher Education and Accreditation Congress, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.43, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Learners’ Retention of a Feedback-Provided Task: A comparison of ZPD and Non-ZPD Learners

SAĞLAMEL H., İÇÖZ S.

6th International KTUDELL Conference, Trabzon, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2017, ss.284, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Foreign Language Pronunciation Anxiety: An Investigation of Reasons, Effects and Manifestations

SAĞLAMEL H., SARI C.

6th International KTUDELL Conference, Trabzon, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2017, ss.269, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Young EFL Learners’ Perceptions of Creative Drama Activities

SAĞLAMEL H., ŞANLI A.

6th International KTUDELL Conference, 17 - 18 Mayıs 2017, ss.291, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. EFL Students’ Self-Efficacy Beliefs of Intercultural Communication: The Case of E-Mail Exchanges

SAĞLAMEL H., TİRYAKİ E.

6th International KTUDELL Conference, Trabzon, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2017, ss.288, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. A Comparison of Idiom Preferences of Turkish Undergraduate Graduate Students Majoring inEnglish

SAĞLAMEL H., EĞRİBAŞ E.

6th INTERNATIONAL KTUDELL CONFERENCE, 17 - 18 Mayıs 2017, ss.61, (Özet Bildiri)

2016

2016

18. An Examination of the Impact of a Cooperative Puzzle Game on Efl Learners’ Speaking Fluency

SAĞLAMEL H., Erkan Z.

III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.222-223, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. Computer Games: a Boon or a Bane for Language Development?

SAĞLAMEL H., Solak M. E.

III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.224-225, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. EFL students’ feedback preferences in writing classes

SAĞLAMEL H., KAYAOĞLU M. N.

5th INTERNATIONAL CONFERENCE on LANGUAGE, LITERATURE and CULTURE, Burdur, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.24, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. American Sitcom-Based Instruction: How I Met Your Mother

ERBAY ÇETİNKAYA Ş., SAĞLAMEL H., Ağcakala N.

3. International Conference on Multiculturalism and English Studies, Karabük, Türkiye, 5 - 06 Mayıs 2016, ss.6, (Özet Bildiri)

2015

2015

22. English Major Students' Perspectives on Pronunciation Instruction

SAĞLAMEL H., KAYAOĞLU M. N.

II. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.44-45, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. English Use in Shop Signs and the Perspectives of Shop owners and Customers on Business Naming Practice The Trabzon case

KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H., DAĞ AKBAŞ R.

21st Conference of the International Association for World Englishes, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

25. English use in shop signs: The Trabzon case

KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H., DAĞ AKBAŞ R.

21st Conference of the International Association for World Englishes (IAWE 2015), İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.88, (Özet Bildiri)

2015

2015

26. The Washback Effect of Test Modality on YDS and E YDS Candidates Test Anxiety

SAĞLAMEL H., HALİL D.

3rd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 9 - 11 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

27. The Washback Effect of Test Modality on YDS And E-YDS Students' Test Anxiety

SAĞLAMEL H., Dallı H.

3rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.12, (Özet Bildiri)

2015

2015

28. English Majoring Students' Perceptions of Academic Writing: A Struggle between Writing to Learn and Learning to Write

KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H.

2nd International Week on English Studies, Karabük, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, ss.44, (Özet Bildiri)

2013

2013

29. Learner Perspectives on mobile Phone Integration in Translation

KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H.

7th International Conference on Information Theoretic Security (7th ICITS), Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

30. Power up with pronunciation power

KAYAOĞLU M. N., KOBUL M. K., SAĞLAMEL H., KÖROĞLU H.

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2013), Trabzon, Türkiye, 27 - 31 Mayıs 2013, ss.106-116, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

31. Students’ and Teachers’ Perceptions of Language Anxiety in Speaking Classes

SAĞLAMEL H., KAYAOĞLU M. N.

1st International Week on English Studies, Karabük, Türkiye, 27 - 31 Mayıs 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

2012

2012

32. Reading Strategies of Turkish EFL Learners

KAYAOĞLU M. N., KÖROĞLU H., KOBUL M. K., SAĞLAMEL H.

6th Social Sciences Education Congress, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2012, ss.361-370, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

33. Creative Drama: The tool for a nonthreatening atmosphere

KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H.

The 1st International Conference of Living Theorists: Howard Gardner, Burdur, Türkiye, 23 - 24 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)

2007

2007

34. The Role of Schematic Knowledge in Reading Newspapers

ARSLAN R. Ş., SAĞLAMEL H.

First International ELT Conference : Current Issues in Language Teaching., 18 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. Aksiyon Araştırması: Nedir, Ne Değildir?

OKUR M., SAĞLAMEL H.

SİZ VE AKSİYON ARAŞTIRMASI PROJENİZ, Okur Murat, Sağlamel Hasan, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.3-22, 2022

2022

2022

2. Learners and teachers experiment with e-learning: Insights from an EFL context

ÇELİK S., SAĞLAMEL H.

Preparing teachers for a changing world: Contemporary issues in EFL education, ÇELİK SERVET, Editör, Vizetek, Ankara, ss.181-207, 2022

2022

2022

3. ONLINE SYNCHRONOUS SPEAKING PLATFORMS IN MOBILE-ASSISTED LANGUAGE LEARNING: A REVIEW OF CAMBLY© LITERATURE

SAĞLAMEL H., Yıldırım M. A.

TECHNOLOGY INTEGRATED ENGLISH LANGUAGE TEACHING, Ekoç Özçelik, Arzu; Elgün Gündüz, Zennure, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.181-204, 2022

2020

2020

4. The Changing Status of English Pronunciation Instruction with Reference to Pronunciation Teachers: Insights from Turkey

SAĞLAMEL H.

TESOL in the 21st Century: Challenges and Opportunities, Zübeyde Sinem Genc & Işıl Günseli Kaçar, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.121-146, 2020

2020

2020

5. Teaching culture through literature

ÇELİK S., SAĞLAMEL H., ERBAY ÇETİNKAYA Ş.

Literature in ELT, İSMAİL ÇAKIR, HAKAN DEMİRÖZ, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.163-189, 2020

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

NALANS

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

International Association for World Englishes Inc. (IAWE)

Üye



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

II. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference

Katılımcı

Amasya-Türkiye

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

21st Conference of the International Association for World Englishes (IAWE 2015)

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

01 Eylül 2015 - 01 Eylül 2015

01 Eylül 2015 - 01 Eylül 2015

3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES 2015)

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015

01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015

KTU DELL 4th Student Conference

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015

01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015

2nd International Week on English Studies

Katılımcı

Karabük-Türkiye

01 Haziran 2013 - 01 Haziran 2013

01 Haziran 2013 - 01 Haziran 2013

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES-2013)

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Haziran 2013 - 01 Haziran 2013

01 Haziran 2013 - 01 Haziran 2013

7. ULUSLAR ARASI BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU, Atatürk Üniversitesi

Katılımcı

Erzurum-Türkiye

01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013

01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013

1st International Week on English Studies

Katılımcı

Karabük-Türkiye

01 Nisan 2013 - 01 Nisan 2013

01 Nisan 2013 - 01 Nisan 2013

The 47th Annual IATEFL Conference and Exhibition

Katılımcı

Liverpool-Birleşik Krallık

01 Haziran 2011 - 01 Haziran 2011

01 Haziran 2011 - 01 Haziran 2011

Eclipsing Expectations

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 46

h-indeksi (WOS): 4