Eğitim Bilgileri
2011 - 2018
2011 - 2018Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı, Türkiye
2007 - 2009
2007 - 2009Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı/Uygulamalı Dilbilim, Türkiye
1999 - 2004
1999 - 2004Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Comparison of the Impact of Teacher Feedback within and Irrespective of the English as A Foreign Language Learners’ Zone of Proximal Development
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı
2009
2009Yüksek Lisans
An experimental study on the role of creative drama in alleviating language anxiety in speaking classes with reference to teachers’ and learners’ perceptions of language anxiety
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı/Uygulamalı Dilbilim
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Dil ve Edebiyat
Akademik Ünvanlar / Görevler
2004 - Devam Ediyor
2004 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatı
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorFakülte Kurulu Üyesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatı
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorMYO Müdürü
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Karadeniz Teknik Üniversitesi
Makaleler
Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (6)
Scopus (7)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (6)
2025
20251. İkinci Dilde Yazmada Doğrudan Alıntı Kullanımına İlişkin Derlem Temelli Bir Çalışma
Çıtlak T., SAGLAMEL H.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.341-353, 2025 (TRDizin)
2024
20242. Öğrencilerin Yabancı Dil Kaygısının Yüz Yüze ve Çevrim İçi Eğitimde Karşılaştırmalı İncelemesi
DUTKUN H., SAĞLAMEL H.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.61, ss.2338-2363, 2024 (TRDizin)
2024
20243. A Qualitative Meta-Analysis of Kahoot! in Language Instruction
Saglamel H., Yildirim M. A.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.2024, sa.39, ss.69-94, 2024 (ESCI, TRDizin)
2024
20244. ÖZ-DEĞERLENDİRMENİN İNGİLİZCE ÖĞRENENLER ÜZERINDEKİ ETKİSİ: SİSTEMATİK LİTERATÜR TARAMASI
TAŞKARA Ö., SAĞLAMEL H.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.590-608, 2024 (TRDizin)
2022
20225. Unraveling College Students' Conceptualisation of Emergency Remote Teaching: A Metaphor Analysis
SAĞLAMEL H., ERBAY ÇETİNKAYA Ş.
Journal of Educational Technology and Online Learning , cilt.5, sa.3, ss.481-499, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. The Academic Writing Needs of Students: A Case Study on Stakeholder Perspectives
SAĞLAMEL H., Aydoğdu Z. M.
ACUITY: JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE PEDAGOGY, LITERATURE AND CULTURE , cilt.7, sa.1, ss.37-50, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Students’ Perceptions Towards Technology-supported Collaborative Peer Feedback
SAĞLAMEL H., ERBAY ÇETİNKAYA Ş.
Indonesian Journal of English Language Teaching and Applied Linguistics , cilt.6, sa.2, ss.189-206, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Autonomy in Language Education. Theory, Research and Practice: A Book Review
SAĞLAMEL H., Köse B.
JOURNAL OF LANGUAGE AND EDUCATION
, cilt.7, sa.2, ss.259-261, 2021 (ESCI, Scopus)
2020
20209. An Examination of the Psychology of the Feedback Receiver: The Case of EFL Students
ÇIRAKLI M. Z., SAĞLAMEL H.
Journal of Language Education and Research , cilt.6, sa.2, ss.678-692, 2020 (TRDizin)
2017
201710. Turkish Notes, A Project Pertaining to Web Oriented Critical Database for The Contemporary Turkish Novel
ÇIRAKLI M. Z., YILDIZ N., ÖKSÜZ GÜNEŞ E., ERBAY ÇETİNKAYA Ş., KILIÇKAYA F., SAĞLAMEL H.
Journal of Narrarive and Language Studies , cilt.5, sa.9, 2017 (Scopus)
2017
201711. Learner Perspectives on Mobile Phone Integration for Vocabulary Development in Translation Classes
KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H., KOBUL M. K.
Lublin Studies in Modern Languages and Literature
, cilt.41, sa.1, ss.191-213, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201612. The Impact of Study Abroad Experience on EFLLearners’ Self-Efficacy
SAĞLAMEL H., DOĞAN A. S.
Narrative and Language Studies (NALANS) , cilt.4, sa.6, ss.13-30, 2016 (Scopus)
2016
201613. Gaining insight into a novice teacher's initial journey through reflective practice
KAYAOĞLU M. N., ERBAY ÇETİNKAYA Ş., SAĞLAMEL H.
REFLECTIVE PRACTICE
, cilt.17, sa.2, ss.167-181, 2016 (ESCI, Scopus)
2015
201514. English Major Students' Perceptions of Academic Writing: A Struggle between Writing to Learn and Learning to Write
SAĞLAMEL H., KAYAOĞLU M. N.
TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH
, cilt.4, sa.3, ss.37-52, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201515. Student teaching from the perspectives of cooperating teachers and pupils
ALTAN M. Z., SAĞLAMEL H.
COGENT EDUCATION
, cilt.2, sa.1, 2015 (ESCI, Scopus)
2014
201416. The Portrait of a Good Foreign Language Teacher: A Cross-Interview Analysis of Private Language Course Administrators’ Opinions
ERBAY Ş., Erdem E., SAĞLAMEL H.
TURKİSH ONLİNE JOURNAL OF QUALİTATİVE INQUİRY , cilt.5, sa.4, ss.41-61, 2014 (TRDizin)
2013
201317. What Language Change Tells Us: The Amish Case
SAĞLAMEL H.
The Journal of Narrative and Language Studies , cilt.1, sa.1, ss.1-17, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201318. Creative Drama: A Possible Way to Alleviate Foreign Language Anxiety
SAĞLAMEL H., KAYAOĞLU M. N.
RELC JOURNAL
, cilt.44, sa.3, ss.377-394, 2013 (ESCI, Scopus)
2013
201319. Students' Perceptions of Language Anxiety in Speaking Classes
KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H.
TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH
, cilt.2, sa.2, ss.142-160, 2013 (ESCI)
2012
201220. Language and Learning in the Digital Age, by J. P. Gee & E. R. Hayes
ÇELİK S., SAĞLAMEL H.
Asian EFL Journal , cilt.14, sa.3, ss.344-345, 2012 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
20201. AN EXAMINATION OF EFL LEARNERS’ PERCEPTIONS OF REDPEN USE IN TEACHER WRITTEN FEEDBACK
SAĞLAMEL H., ÖZTÜRK H., KÜÇÜKOSMAN B.
1sth INTERNATIONAL SOCIAL and HUMANITIES SCIENCES RESEARCH SYMPOSIUM, Türkiye, 1 - 03 Temmuz 2020, (Özet Bildiri)
2019
20192. Challenges of Drama Practitioners: Voices from English Language Teachers
SAĞLAMEL H.
8th International Conference on Narrative Language Studies, Trabzon, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2019, ss.116, (Özet Bildiri)
2019
20193. Preservice Teachers’ Reflections on Their Microteaching Experience During Drama in Language Education Course
SAĞLAMEL H.
8th International Conference on Narrative Language Studies, 2 - 03 Mayıs 2019, ss.117, (Özet Bildiri)
2019
20194. EFL Students’ Perceptions on the Use of a Plagiarism Monitoring Software
SAĞLAMEL H.
Çukurova International ELT Teachers Conferences (CUELT) (5th), Adana, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2019, ss.145-157, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Integration of Sociocultural Dimension in Teacher WrittenFeedback: Perceptions of an EFL Learner
SAĞLAMEL H.
Çukurova International ELT Teachers Conferences (CUELT) (5th), Adana, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2019, ss.133-144, (Tam Metin Bildiri)
2018
20186. An Investigation into the Nexus between Language Learning Strategies and Foreign Language Anxiety
SAĞLAMEL H., DÖNMEZ Y.
7th International Conference on Narrative Language Studies, Trabzon, Türkiye, 14 Mayıs - 15 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20187. A Comparison between Teachers’ and EFL Students’xx Perceptions of Presentation Anxiety
SAĞLAMEL H., YILDIZ H.
7th International Conference on Narrative Language Studies, 14 - 15 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. Attitudes of Turkish EFL Learners towards Native, Native-Like and Nonnative Speakers of English: A Matched-Guise Study
SAĞLAMEL H., YETİM A.
7th International Conference on Narrative Language Studies, Trabzon, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Correlation between Writing Anxiety and Learner Autonomy: EFL Learner Perspectives
SAĞLAMEL H., ÖZTÜRK G.
7th International Conference on Narrative Language Studies, Trabzon, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Students’ Perceptions towards Teacher Feedback and Peer Feedback in their Writing: The Case of EFL Students at KTU
SAĞLAMEL H., ÖZTÜRK H.
7th International Conference on Narrative Language Studies, Trabzon, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. The Use Of L1 In Efl Classes: A Comparison Of Teacher And Learner Perspectives
SAĞLAMEL H., ÖMEROĞLU L.
II. International Teacher Education and Accreditation Congress, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. An Investigation into Foreign Language Anxiety: A Skill-Based Analysis
SAĞLAMEL H.
II. International Teacher Education and Accreditation Congress, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.43, (Özet Bildiri)
2017
201713. Learners’ Retention of a Feedback-Provided Task: A comparison of ZPD and Non-ZPD Learners
SAĞLAMEL H., İÇÖZ S.
6th International KTUDELL Conference, Trabzon, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2017, ss.284, (Özet Bildiri)
2017
201714. Foreign Language Pronunciation Anxiety: An Investigation of Reasons, Effects and Manifestations
SAĞLAMEL H., SARI C.
6th International KTUDELL Conference, Trabzon, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2017, ss.269, (Özet Bildiri)
2017
201715. Young EFL Learners’ Perceptions of Creative Drama Activities
SAĞLAMEL H., ŞANLI A.
6th International KTUDELL Conference, 17 - 18 Mayıs 2017, ss.291, (Özet Bildiri)
2017
201716. EFL Students’ Self-Efficacy Beliefs of Intercultural Communication: The Case of E-Mail Exchanges
SAĞLAMEL H., TİRYAKİ E.
6th International KTUDELL Conference, Trabzon, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2017, ss.288, (Özet Bildiri)
2017
201717. A Comparison of Idiom Preferences of Turkish Undergraduate Graduate Students Majoring inEnglish
SAĞLAMEL H., EĞRİBAŞ E.
6th INTERNATIONAL KTUDELL CONFERENCE, 17 - 18 Mayıs 2017, ss.61, (Özet Bildiri)
2016
201618. An Examination of the Impact of a Cooperative Puzzle Game on Efl Learners’ Speaking Fluency
SAĞLAMEL H., Erkan Z.
III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.222-223, (Özet Bildiri)
2016
201619. Computer Games: a Boon or a Bane for Language Development?
SAĞLAMEL H., Solak M. E.
III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.224-225, (Özet Bildiri)
2016
201620. EFL students’ feedback preferences in writing classes
SAĞLAMEL H., KAYAOĞLU M. N.
5th INTERNATIONAL CONFERENCE on LANGUAGE, LITERATURE and CULTURE, Burdur, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.24, (Özet Bildiri)
2016
201621. American Sitcom-Based Instruction: How I Met Your Mother
ERBAY ÇETİNKAYA Ş., SAĞLAMEL H., Ağcakala N.
3. International Conference on Multiculturalism and English Studies, Karabük, Türkiye, 5 - 06 Mayıs 2016, ss.6, (Özet Bildiri)
2015
201522. English Major Students' Perspectives on Pronunciation Instruction
SAĞLAMEL H., KAYAOĞLU M. N.
II. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.44-45, (Özet Bildiri)
2015
201523. English Major Students Perspectives on Pronunciation Instruction II International Dynamic Explorative and Active Learning
SAĞLAMEL H., KAYAOĞLU M. N.
2015 IDEAL, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
201524. English Use in Shop Signs and the Perspectives of Shop owners and Customers on Business Naming Practice The Trabzon case
KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H., DAĞ AKBAŞ R.
21st Conference of the International Association for World Englishes, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201525. English use in shop signs: The Trabzon case
KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H., DAĞ AKBAŞ R.
21st Conference of the International Association for World Englishes (IAWE 2015), İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.88, (Özet Bildiri)
2015
201526. The Washback Effect of Test Modality on YDS and E YDS Candidates Test Anxiety
SAĞLAMEL H., HALİL D.
3rd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 9 - 11 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201527. The Washback Effect of Test Modality on YDS And E-YDS Students' Test Anxiety
SAĞLAMEL H., Dallı H.
3rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.12, (Özet Bildiri)
2015
201528. English Majoring Students' Perceptions of Academic Writing: A Struggle between Writing to Learn and Learning to Write
KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H.
2nd International Week on English Studies, Karabük, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, ss.44, (Özet Bildiri)
2013
201329. Learner Perspectives on mobile Phone Integration in Translation
KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H.
7th International Conference on Information Theoretic Security (7th ICITS), Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201330. Power up with pronunciation power
KAYAOĞLU M. N., KOBUL M. K., SAĞLAMEL H., KÖROĞLU H.
1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2013), Trabzon, Türkiye, 27 - 31 Mayıs 2013, ss.106-116, (Tam Metin Bildiri)
2013
201331. Students’ and Teachers’ Perceptions of Language Anxiety in Speaking Classes
SAĞLAMEL H., KAYAOĞLU M. N.
1st International Week on English Studies, Karabük, Türkiye, 27 - 31 Mayıs 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
2012
201232. Reading Strategies of Turkish EFL Learners
KAYAOĞLU M. N., KÖROĞLU H., KOBUL M. K., SAĞLAMEL H.
6th Social Sciences Education Congress, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2012, ss.361-370, (Tam Metin Bildiri)
2009
200933. Creative Drama: The tool for a nonthreatening atmosphere
KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H.
The 1st International Conference of Living Theorists: Howard Gardner, Burdur, Türkiye, 23 - 24 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
2007
200734. The Role of Schematic Knowledge in Reading Newspapers
ARSLAN R. Ş., SAĞLAMEL H.
First International ELT Conference : Current Issues in Language Teaching., 18 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Aksiyon Araştırması: Nedir, Ne Değildir?
OKUR M., SAĞLAMEL H.
SİZ VE AKSİYON ARAŞTIRMASI PROJENİZ, Okur Murat, Sağlamel Hasan, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.3-22, 2022
2022
20222. Learners and teachers experiment with e-learning: Insights from an EFL context
ÇELİK S., SAĞLAMEL H.
Preparing teachers for a changing world: Contemporary issues in EFL education, ÇELİK SERVET, Editör, Vizetek, Ankara, ss.181-207, 2022
2022
20223. ONLINE SYNCHRONOUS SPEAKING PLATFORMS IN MOBILE-ASSISTED LANGUAGE LEARNING: A REVIEW OF CAMBLY© LITERATURE
SAĞLAMEL H., Yıldırım M. A.
TECHNOLOGY INTEGRATED ENGLISH LANGUAGE TEACHING, Ekoç Özçelik, Arzu; Elgün Gündüz, Zennure, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.181-204, 2022
2020
20204. The Changing Status of English Pronunciation Instruction with Reference to Pronunciation Teachers: Insights from Turkey
SAĞLAMEL H.
TESOL in the 21st Century: Challenges and Opportunities, Zübeyde Sinem Genc & Işıl Günseli Kaçar, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.121-146, 2020
2020
20205. Teaching culture through literature
ÇELİK S., SAĞLAMEL H., ERBAY ÇETİNKAYA Ş.
Literature in ELT, İSMAİL ÇAKIR, HAKAN DEMİRÖZ, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.163-189, 2020
2017
20176. 6th INTERNATIONAL KTUDELL CONFERENCE ON LANGUAGE, LITERATURE AND CULTURE ABSTRACTS & PROCEEDINGS
ÇIRAKLI M. Z., YEMEZ Ö., SAĞLAMEL H.
E-Book, Trabzon, 2017
Diğer Yayınlar
2017
20171. Turkish Notes, A Project Pertaining to Web Oriented Critical Database for The Contemporary Turkish Novel
ÇIRAKLI M. Z., YILDIZ N., ÖKSÜZ GÜNEŞ E., ERBAY ÇETİNKAYA Ş., Klıçkaya F., SAĞLAMEL H., et al.
Diğer, ss.1-4, 2017
2009
20092. Creative Drama: The tool for a non-threatening atmosphere
SAĞLAMEL H.
Diğer, ss.99, 2009
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorNALANS
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorInternational Association for World Englishes Inc. (IAWE)
Üye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015II. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference
Katılımcı
Amasya-Türkiye
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 201521st Conference of the International Association for World Englishes (IAWE 2015)
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Eylül 2015 - 01 Eylül 2015
01 Eylül 2015 - 01 Eylül 20153. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES 2015)
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015KTU DELL 4th Student Conference
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 20152nd International Week on English Studies
Katılımcı
Karabük-Türkiye
01 Haziran 2013 - 01 Haziran 2013
01 Haziran 2013 - 01 Haziran 20131st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES-2013)
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
01 Haziran 2013 - 01 Haziran 2013
01 Haziran 2013 - 01 Haziran 20137. ULUSLAR ARASI BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU, Atatürk Üniversitesi
Katılımcı
Erzurum-Türkiye
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 20131st International Week on English Studies
Katılımcı
Karabük-Türkiye
01 Nisan 2013 - 01 Nisan 2013
01 Nisan 2013 - 01 Nisan 2013The 47th Annual IATEFL Conference and Exhibition
Katılımcı
Liverpool-Birleşik Krallık
01 Haziran 2011 - 01 Haziran 2011
01 Haziran 2011 - 01 Haziran 2011