ALİ RIZA AKDENİZ


Fatih Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen-Matematik Alanları Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

Metrikler

Yayın

56

Yayın (WoS)

14

Yayın (Scopus)

13

Atıf (WoS)

18

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

14

H-İndeks (Scopus)

2

Proje

1

Tez Danışmanlığı

24

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1990 - 1994

1990 - 1994

Doktora

University of Southampton, Eğitim Bilimleri, Birleşik Krallık

1988 - 1990

1988 - 1990

Yüksek Lisans

University of New Brunswick, Eğitim Bilimleri, Fizik Eğitimi, Kanada

1980 - 1984

1980 - 1984

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Türkiye

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2003 - Devam Ediyor

2003 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi

1996 - 2003

1996 - 2003

Doç. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi

1994 - 1996

1994 - 1996

Yrd. Doç. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi

Yönetimsel Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Dekan

Karadeniz Teknik Üniversitesi

1998 - Devam Ediyor

1998 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Karadeniz Teknik Üniversitesi

2007 - 2010

2007 - 2010

Dekan

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi

2004 - 2007

2004 - 2007

Dekan Yardımcısı

Karadeniz Teknik Üniversitesi

2003 - 2004

2003 - 2004

Bölüm Başkanı

Karadeniz Teknik Üniversitesi

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (28)
SCI-E, SSCI, AHCI (12)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (13)
ESCI (1)
Scopus (13)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (8)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

0

0

1. Developing An Activity Based Model for Turkish Physics Student Teachers in Teaching Practice

SAKA A. Z., Akdeniz A. R.

Education: Changing Times, Changing Needs, First International Conference on Education, Kıbrıs (Kktc), (Tam Metin Bildiri)

0

0

2. Comparing of Physics Mentors and Method Tutors’ Evaluations for Student Teachers

SAKA A. Z., Akdeniz A. R.

Education: Changing Times, Changing Needs, First International Conference on Education, Kıbrıs (Kktc), (Tam Metin Bildiri)

0

0

3. Fizik Öğretmen Adaylarına Çalışma Yaprağı Geliştirme Becerisi Kazandırmak İçin Bir Yaklaşım

SAKA A. Z., AYVACI H. Ş., Akdeniz A. R.

Turkish Physical Society XIX. International Physcis Congress, Elazığ, Türkiye, ss.7, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

4. Role Model for Educational Technology: Perceptions of Prospective Teachers' about Academicians

ŞİMŞEK A., AKDENİZ A. R.

7th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Budapeşte, Macaristan, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

6. Öğrencilerin Fizik Problemlerini Çözerken Zorlandıkları Noktalar ve Onlara Sunulması Gereken yardımlar Hakkında Öğretmenlerin Görüşleri

AKDENİZ A. R., ERYILMAZ S.

3.Uluslararası Öğretim Teknolojileri & Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, cilt.-, (Özet Bildiri)

2015

2015

7. Eğitsel Teknoloji Kullanımında Rol MOdel:Öğretmen Adaylarının Okul Rehber Öğretmenine İlişkin Algıları

ŞİMŞEK A., AKDENİZ A. R.

9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, cilt.-, ss.143, (Özet Bildiri)

2013

2013

8. The Effect of The Course Of Teaching Practice On Prospective Science Student Teachers' Teaching Methods and Technical Knowledge of The Subject Of Electromagnetism

Sarigol J., Akdeniz A. R.

Global Conference on Linguistics and Foreign Language Teaching (LINELT), Antalya, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2013, cilt.136, ss.463-468, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

9. Farklı Kavram Değişim Yaklaşımlarının Öğrencilerin Kavramlasal Değişim Süreçlerine Etkisi:"Yüzme ve Batma"

ŞİMŞEK A., AKDENİZ A. R.

1st International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, cilt.-, (Özet Bildiri)

2012

2012

10. Fizik Öğretmen Adaylarının Öğretimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Algıları ve Teknoloji Kullanım Yeterlilikleri

ŞİMŞEK A., AKDENİZ A. R.

6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, cilt.-, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

11. Canlılarda Enerji Dönüşümü Ünitesinde Karşılaşılan Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Kavram Karikatürlerinin Etkisi

SAKA A., Akdeniz A. R., Bayrak R., Asilsoy Ö.

7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2004

2004

13. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Yönelik Bütünleştirici Öğrenme Kuramına Uygun Materyal Geliştirme

SAKA A., Akdeniz A. R.

VI Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2004, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

14. Biyoloji Öğretiminde Duyularımız Konusunda Çalışma Yapraklarının Geliştirilmesi ve Uygulanması

SAKA A., Akdeniz A. R., Enginar İ.

V Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

15. Biyoloji Öğretmenlerinin Hedef Davranış Geliştirme ve Etkinlik Düzenleme Becerilerinin Değerlendirilmesi

SAKA A., Akdeniz A. R.

2000'li Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002, (Tam Metin Bildiri)

2001

2001

16. Biyoloji Öğretmenlerine Çalışma Yaprağı Geliştirme Ve Kullanma Becerileri Kazandırmak İçin Bir Yaklaşım

SAKA A., Akdeniz A. R.

Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimler Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2001, (Tam Metin Bildiri)

2001

2001

17. Öğretmenlik Uygulamaları Etkinliklerinin Yürütülmesinde Kullanılabilecek Model Önerisi

SAKA A. Z., Akdeniz A. R.

Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2001, ss.7-15, (Tam Metin Bildiri)

2000

2000

18. Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Uygulama Öğretmenlerinin Görevleri

SAKA A. Z., Akdeniz A. R.

IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Erzurum, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2000, (Tam Metin Bildiri)

2000

2000

19. Fizik Uygulama Öğretmenlerinin Öğretmen Adaylarına Uygulamakta Oldukları Etkinliklerin Adayların Beklentilerini Karşılama Düzeyi

SAKA A. Z., Akdeniz A. R.

IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.2-8, (Tam Metin Bildiri)

1999

1999

20. Fizik Öğretmen Adaylarının Alan Bilgilerini Uygulamaları Üzerine Bir Yaklaşım

AKDENİZ A. R., ÇEPNİ S., YİĞİT N., AYVACI H. Ş.

18. Fizik Kongresi, Adana, Türkiye, 25 - 28 Ekim 1999, ss.1-4, (Tam Metin Bildiri)

1999

1999

21. Fizik Laboratuarlarının Yürütülmesinde Farklı Bir Yaklaşım

SAKA A. Z., Akdeniz A. R., Yiğit N.

”, Turkish Physical Society XVIII. International Physcis Congress, Adana, Türkiye, 25 - 28 Ekim 1999, ss.98-101, (Tam Metin Bildiri)

1999

1999

22. Fizik Öğretmen Adaylarına Uygulama Öğretmenleri Tarafından Uygulanmakta Olan Etkinliklerin Belirlenmesi

SAKA A. Z., Akdeniz A. R.

Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 - 20 Mart 1999, (Tam Metin Bildiri)

1998

1998

24. Fizik Ders Kitaplarının Değerlendirilmesi

AYVACI H. Ş., ÇEPNİ S., AKDENİZ A. R.

III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 23 - 25 Eylül 1998, ss.129-136, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2015

2015

1. Problem Çözme, Bilimsel Süreç ve Proje Yönteminin Fen Öğretiminde Kullanımı

AKDENİZ A. R.

Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Çepni S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.221-249, 2015

2015

2015

2. Laboratuvarda Güvenlik

ÇEPNİ S., AYVACI H. Ş., AYAS A. P., AKDENİZ A. R.

Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Çepni S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.355-364, 2015


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 18

h-indeksi (WOS): 3