DERYA ÇELİK


Fatih Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen-Matematik Alanları Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

E-posta: deryacelik@ktu.edu.tr
İş Telefonu: +90 462 377 6712
Fax Telefonu: +90 462 248 7344
Web: https://avesis.ktu.edu.tr//deryacelik
Ofis: Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü A Blok 322 nolu oda
Posta Adresi: KTU Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü A Blok Söğütlü/Trabzon

Metrikler

Yayın

82

Yayın (WoS)

15

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Proje

4

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2001 - 2007

2001 - 2007

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye

1997 - 2001

1997 - 2001

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye

1993 - 1997

1993 - 1997

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

Öğretmen Adaylarının Cebirsel Düşünme Becerilerinin Analitik İncelenmesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi

2001

2001

Yüksek Lisans

Matematik Öğretmenlerini Grafik Hesap Makineleriyle Geometri Öğretimine Bakışları

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Öğretmen Eğitimi

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2007 - Devam Ediyor

2007 - Devam Ediyor

Yrd. Doç. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim

1998 - 2006

1998 - 2006

Araştırma Görevlisi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi

Makaleler

Tümü (28)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (4)
Scopus (11)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

0

0

1. TI-92 ile Dinamik Geometri Problemleri

BAKİ A., ÇELİK D.

IV. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, (Özet Bildiri)

0

0

2. Power Point ve Excel yardımıyla İlköğretim Matematik Materyal Geliştirme

BAKİ A., TİRYAKİ E., ÇELİK D.

IV. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, (Özet Bildiri)

0

0

3. TI-92 ile Dinamik Geometri Problemleri

BAKİ A., ÇELİK D.

IV. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, (Özet Bildiri)

0

0

4. Power Point ve Excel yardımıyla İlköğretim Matematik Materyal Geliştirme

BAKİ A., TİRYAKİ E., ÇELİK D.

IV. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Göreve yeni başlayan matematik öğretmenlerinin öğretim yöntem ve teknik, ölçme-değerlendirme, müfredat bilgisi yeterliliklerinin incelenmesi

ÇELİK D., KUTLU D.

1. Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi, Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.519-520, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

6. Ders Analizi Destekli Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Değerlendirilmesi

BAKİ M., ÇELİK D., SÖNMEZ N., GÜLER M., BAKİ A.

IX.Uluslararası Eğitim AraşatırmalarıKnogresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.30, (Özet Bildiri)

2016

2016

7. Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması

BAKİ M., ÇELİK D., GÜLER M., SÖNMEZ N.

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.250, (Özet Bildiri)

2016

2016

8. Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması

BAKİ M., ÇELİK D., GÜLER M., SÖNMEZ N.

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.250, (Özet Bildiri)

2016

2016

9. Improving Prospective Mathematics Teachers' Knowledge of Student Through Lesson Analysis

BAKİ M., BAKİ A., ÇELİK D., GÜLER M., SÖNMEZ N.

Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, cilt.2, ss.51-58, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

10. PRESERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ GAINS FOR TEACHING DIVERSE STUDENTS

ÇELİK D., Aydın S., ÖZMEN Z. M., Gürsoy K., Taşkın D., GÜLER M., et al.

13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

11. Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme ve Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi: Enlemsel bir Araştırma

GÜLER M., DANİŞMAN Ş., ÇELİK D.

INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1357, (Özet Bildiri)

2015

2015

12. An Investigation of Preservice Elementary Mathematics Teachers’ Content Knowledge for Teaching Geometry

ÇELİK D., Aydın S., GÜLER M., ÖZMEN Z. M., GÜRSOY K., Açıkyıldız G., et al.

6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 28 - 30 Kasım 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

14. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Deneyimledikleri Öğrenme Fırsatlarının TEDS-M Sonuçları İle Karşılaştırılması

ÇELİK D., AYDIN S., GÜRSOY K., TAŞKIN D., ÖZMEN Z. M., GÜLER M., et al.

Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.208, (Özet Bildiri)

2015

2015

15. Determining Pre-Service Mathematics Teachers’ Beliefs about the Nature of Mathematics: The Case of Turkey

ÇELİK D., Aydın S., ÖZMEN Z. M., Açıkyıldız G., TAŞKIN D., GÜLER M., et al.

International Teacher Education Conferance, St. Petesburg, Rusya, 2 - 04 Eylül 2015, ss.54-55, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

16. Turkish preservice elementary mathematics teachers’ content knowledge: The case of algebra

ÇELİK D., Aydın S., GÜLER M., TAŞKIN D., Özmen Z. M., GÜRSOY K., et al.

International Symposium Elementary Maths Teaching, Prag, Çek Cumhuriyeti, 16 - 21 Ağustos 2015, ss.82-91, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

17. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Düşünme Süreçlerinin İncelenmesi

UZUN N., TOPAN B., DEMİR A., ÇELİK D.

II. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

21. Matematik Öğretmeni Adaylarının Deneysel ve Teorik Modelleme Problemlerini Çözme Sürecinde Teknolojinin Rolünün İncelenmesi

SAKA E., ÇELİK D.

II. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

22. TURKISH PRESERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS' CONTENT KNOWLEDGE: THE CASE OF ALGEBRA

Celik D., Aydin S., Guler M., Taskin D., Ozmen Z. M., Gursoy K., et al.

International Symposium on Elementary Mathematics Teaching (SEMT), Prague, Çek Cumhuriyeti, 16 - 21 Ağustos 2015, ss.82-91, (Tam Metin Bildiri) identifier

2014

2014

23. Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretme Bilgilerinin İncelenmesi: Cebir Örneği

GÜLER M., Çelik D.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

24. Teachers’ Views on Use of Technology in Mathematics and Nature of Mathematics: A Qualitative Study

ÇELİK D., GÜLER M.

The International Symposium on Changes and New Trends in Education, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

25. Teachers’ Views on Use of Technology in Mathematics and Nature of Mathematics: A Qualitative Study

Çelik D., GÜLER M.

The International Symposium on Changes and New Trends in Education, Konya, Türkiye, 22 Ekim 2013 - 24 Ekim 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

26. Eğitim Araştırmalarındaki Eğilimleri İnceleyen Çalışmaların Analizi

AYDIN S., ÇELİK D.

I. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

27. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Cebir Öğretme Bilgilerinin İncelenmesi

Çelik D., GÜLER M.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

28. 8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Sürecinde Kullandığı Üstbiliş Becerilerin İncelenmesi

AYDURMUŞ L., ÇELİK D.

I. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

29. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Cebir Öğretme Bilgilerinin İncelenmesi

ÇELİK D., GÜLER M.

I. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

30. Matematik Ve Fizik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Modelleme Becerileri ve Modelleme Sürecinde Karşılaştıkları Güçlükler Açısından İncelenmesi

ÇELİK D., SAKA E.

I. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

31. ARAŞTIRMACI ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİNDE ALAN ÇALIŞMASI DERSİNİN YERİ: ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİ

Çelik D., GÜLER M., Gürsoy K.

V. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.876-887, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

32. The position of research in education course in the process of developing researcher teachers: The views of preservice teachers.

ÇELİK D., GÜLER M., GÜRSOY K.

V. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.876-887, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

33. 5., 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Aritmetik Sözel Problemleri Çözme Sürecinin İncelenmesi

ÇELİK D., TAŞKIN D.

11. Matematik Sempozyumu, On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

34. The review of comparative teacher education studies conducted in the world in last twenty years using several frameworks

AYDIN S., OK G., ÇELİK D.

Paper presented at Applied Education Congress, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

35. İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Gerçek Yaşam Problemlerini Çözme Becerilerinin İncelenmesi

ÇELİK D., GÜLER M.

10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

36. İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Gerçek Yaşam Problemlerini Çözme Becerilerinin İncelenmesi

ÇELİK D., GÜLER M.

10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2009

2009

37. XVème école d’été en didactique des mathématiques, Clermont-Ferrand

SAĞLAM ARSLAN A., ÇELİK D.

XVème école d’été en didactique des mathématiques, Paris, Fransa, 16 - 23 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

38. Evaluation of in-Service Courses Related to Computer Usage in Instruction in Turkey

ÇELİK D., KELEŞ E.

Comparative Education Society in Europe XXIII Conference, Atina, Yunanistan, 7 - 10 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

39. Different Grade Turkish Students’ Levels of Using Algebraic Letters

ÇELİK D., GÜNEŞ G.

Comparative Education Society in Europe XXIII Conference, Atina, Yunanistan, 7 - 10 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

40. Learning Environment Perceptions of Turkish Students After Elementary School Curriculum Alteration

GÜNEŞ G., ÇELİK D.

XIII World Congress Comparative Education Societies, Saraybosna, Bosna-Hersek, 3 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

41. Preservice Secondary School Teachers’ Levels of Use Symbols and Algebraic Thinking

ÇELİK D.

XIII World Congress Comparative Education Societies, Saraybosna, Bosna-Hersek, 3 - 07 Eylül 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

42. Gender and Grade Differences in Turkish Secondary School Students’ Geometric Understanding Levels

GÜVEN B., KÖSA T., ÇELİK D.

XIII World Congress Comparative Education Societies, Saraybosna, Bosna-Hersek, 3 - 07 Eylül 2007, (Özet Bildiri)

2004

2004

43. Öğretmen Adaylarının Analiz Dersindeki Başarılarına Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Syracuse Üniversitesi ve K.T.Ü Örneği

BAKİ A., GÖKÇEK T., ÇELİK D.

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 16 Haziran - 18 Eylül 2004, (Özet Bildiri)

1999

1999

44. Öğretmen Eğitiminde Yerel Elektronik Ağ Projesi

BAKİ A., ÇELİK D.

I. Uluslararası Katılımlı Eğitimde Bilgi Teknolojileri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 14 - 16 Ekim 1999, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2018

2018

1. Prospective Mathematics Teachers’ Opinions About Their Opportunities for Learning How to Teach to a Diverse Group of Students

ÇELİK D., Aydın S., ÖZMEN Z. M., GÜRSOY K., ARABACI D., GÜLER M., et al.

Research Advances in the Mathematical Education of Pre-service Elementary Teachers, Stylianides G., Hino K, Editör, Springer, London/Berlin , Cham, ss.205-218, 2018

2018

2018

2. Prospective Mathematics Teachers’ Opinions About Their Opportunities for Learning How to Teach to a Diverse Group of Students

ÇELİK D., ÖZMEN Z. M., GÜNEŞ G., GÜLER M.

Research Advances in the Mathematical Education of Pre-service Elementary Teachers, Stylianides G., Hino K, Editör, Springer, London/Berlin , Cham, ss.205-218, 2018

2018

2018

3. Prospective Mathematics Teachers’ Opinions About Their Opportunities for Learning How to Teach to a Diverse Group of Students

ÇELİK D., ÖZMEN Z. M., GÜNEŞ G., GÜLER M.

Research Advances in the Mathematical Education of Pre-service Elementary Teachers, Stylianides G., Hino K, Editör, Springer, London/Berlin , Cham, ss.205-218, 2018

2018

2018

4. Prospective Mathematics Teachers’ Opinions About Their Opportunities for Learning How to Teach to a Diverse Group of Students

ÇELİK D., ÖZMEN Z. M., GÜNEŞ G., GÜLER M.

Research Advances in the Mathematical Education of Pre-service Elementary Teachers, Stylianides G., Hino K, Editör, Springer, London/Berlin , Cham, ss.205-218, 2018

2016

2016

5. Denklem ve Eşitsizlikler

ÇELİK D., GÜLER M.

Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları, Elçi, A. N., Bukova-Güzel, E., Cantürk-Günhan, B., Ev-Çimen, E., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.325-334, 2016

2016

2016

6. Denklem ve Eşitsizlikler

ÇELİK D., GÜLER M.

Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları, Elçi, A. N., Bukova-Güzel, E., Cantürk-Günhan, B., Ev-Çimen, E., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.325-334, 2016

2016

2016

7. Matematiksel Düşünme

ÇELİK D.

Matematik Eğitiminde Teoriler, Bilgolbali E., Zembat İ.Ö., Arslan S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.17-40, 2016

2013

2013

8. Matematik Eğitiminde Grafik Hesap Makineleri

ÇELİK D.

Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı, Karakırık E., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.209-227, 2013

2013

2013

9. Zor sanılan İki Kavram: Limit ve Süreklilik

ARSLAN S., ÇELİK D.

Tanımları ve Tarihsel Gelişimleri ile Matematiksel Kavramlar, Zembat İ.Ö., Özmantar M.F., Bingölbali E., Şandır H., Delice A., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.463-487, 2013

2010

2010

10. Preservice Secondary School Teachers’ Use of Symbols and Algebraic Relationship in Turkey

ÇELİK D.

Reforming Teaching and Learning: Comparative Perspectives in a Global Era, Tatto M.T., Mincu M., Editör, Sense Publishers, Rotterdam, ss.165-181, 2010


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1